Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lounas tai iltapalavinkki (ei kuulu alalajiin terveellinen)

Vierailija
25.01.2011 |

Ajattelin nyt jakaa teidän kanssanne seuraavan ruokavinkin. Valmistukseen menee aikaa viitisen minuuttia ja täytteeksi voi laittaa oikeastaan mitä vaan. Oma suosikkini on kuitenkin seuraava:

tortillalettu

salsaa

aurajuustoa

pepperonimakkaraa

juustoraastetta

Tortillan päälle täytteet (puolelle letusta siis), käännetään täyttämätön puoli päälle, paistetaan pannulla, kunnes juusto on sulanut. Leikataan puoliksi ja tarjoillaan.

Tätä voi soveltaa näppärästi illanistujaisissakin, kun varaa erilaisia täytteitä, paistamiseen kun ei kauaa mene. Uunissakin tietysti valmistuvat.

Ei siis mikään uusi juttu, mutta kun täällä aina välillä kysellään nopeasti valmistuvia ruokia, niin jos tästä vaikka joku saisi vinkkiä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kestät tuota suola- ja rasvamäärää? Eikö sinulle tule huono olo? Mitä juot tortillasi kanssa?

Vierailija
2/11 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kestät tuota suola- ja rasvamäärää? Eikö sinulle tule huono olo? Mitä juot tortillasi kanssa?

En ole huomannut ongelmaa tuon suola- tai rasvamäärän sietämisen kanssa. Ei näitä nyt joka päivä tule syötyä. Jos syön pizzaa, niin täytteet on aika lailla samaa linjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan monesti tehty noita kahdella letulla eli toiselle täytteet ja toinen lettu päälle ja pannulle.

Vierailija
4/11 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse syö esim pitsaa ikinä??

Vierailija
5/11 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vähän liikaa suolaisia juustoja.

Itse laitan näin:

Paista pannulla kebablihaa (pakastealtaasta) ja kaada päälle tomaattikastike (mausteinen, valmispurkki). Täytä tortillat tällä täytteellä ja kääri rullalle uunivuokaan. Päälle juustoraastetta ja hetkeksi uuniin.

Vierailija
6/11 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut ongelmaa tuon suola- tai rasvamäärän sietämisen kanssa. Ei näitä nyt joka päivä tule syötyä. Jos syön pizzaa, niin täytteet on aika lailla samaa linjaa.

Vierailija
7/11 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se juustoraastekin on JUUSTOA eli suolaista, kuten monet normijuustotkin on...

Jotenkin vähän liikaa suolaisia juustoja.

Itse laitan näin:

Paista pannulla kebablihaa (pakastealtaasta) ja kaada päälle tomaattikastike (mausteinen, valmispurkki). Täytä tortillat tällä täytteellä ja kääri rullalle uunivuokaan. Päälle juustoraastetta ja hetkeksi uuniin.

Vierailija
8/11 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei tässä taidettu hakea mitään terveysruokaa. Ja jotenkin sekä aurajuusto että vielä joku toinen juusto sekä aurajuuston suola + salamin suola kuulostaa liian suolaiselta ja juustoiselta. Kebabliha ei kuitenkaan ole niin suolaista kuin salami ja pelkkä juustoraaste tarkoittaa kyllä vähemmän rasvaa ja suolaa kuin aurajuusto + vielä toinen juusto raasteena.

Ootko kattonu kuinka paljon siinä kebablihassa on suolaa? Ja se juustoraastekin on JUUSTOA eli suolaista, kuten monet normijuustotkin on...

Jotenkin vähän liikaa suolaisia juustoja. Itse laitan näin: Paista pannulla kebablihaa (pakastealtaasta) ja kaada päälle tomaattikastike (mausteinen, valmispurkki). Täytä tortillat tällä täytteellä ja kääri rullalle uunivuokaan. Päälle juustoraastetta ja hetkeksi uuniin.

Vierailija
9/11 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan nimi on quesadilla

vierasperäisiä sanoja :)

Ja kuten otsikkoon jo laitoin, niin ei kuulu alalajiin terveellinen. Eikä niitä juustoja tarvitse sinne kouratolkulla laittaa. Itse aurajuuston ystävänä olen huomannut, että aurajuusto ei sulaessaankaan "liimaa" puoliskoja toisiinsa kunnolla (tykkään siis syödä nämä sormin), niin siksi myös juustoraastetta.

Voihan tuonne väliin laittaa vaikka pelkkää tomaattia ja sipulia, niin on huomattavasti terveellisempää.

Ap

Vierailija
10/11 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle letulle täytettä ja toinen päälle. Täytteenä usein sipulia, paprikaa, fetaa, savukinkkua tai poroa, tomaattia tai salsaa ja sen verran juustoraastetta, että se "liimaa" letut kiinni toisiinsa. Sitten tehdään kermaviilistä, valkosipulista ja mausteista soossi, johon leikattuja viipaleita dipataan.

Vierailija
11/11 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkin unohtanut quesadillat. Ehkä vähän eri täytteillä ja kasvispitoisempana teen itse, mutta kiitos vinkistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän