Kuntoilusta tietävät! Mistä johtuu että painoni lisääntyy pikemmin kuin laskee liikuntaa lisäämällä?
Eli osaatteko sanoa onko normaalia/mistä johtuu, että lisäämällä runsaasti lihaskuntoharjoittelua (pääasiassa kahvakuulailua,jonkun verran hiihtoa ja uintia) painoni on hieman noussut, kun tavoitteenani oli kiinteytyä ja saada painoani hieman alaspäin. Nyt olen 170cm/66kg.
Kommentit (15)
läski -jutun voi unohtaa.
Aika kauan pitää nimittäin naisihmisen treenata että lisääntynyt lihasmassa näkyy vaa´alla.
sillä tammikuun alussa (uuenvuodenlupauksena) lisäsin runsaasti (päivittäin) tuota kahvakuulailua ja sen jälkeen puntari näyttää aamusin jopa +2 kg enemmän kuin yleensä. Syömiset olen mielestäni pitänyt aikalailla samalla mallilla kuin aikaisemmin.
Eli tuo nestehomma tasaantuu, kun vaan jatkaa harjoituksia?
AP
läski -jutun voi unohtaa. Aika kauan pitää nimittäin naisihmisen treenata että lisääntynyt lihasmassa näkyy vaa´alla.
kyllä itselläni oli selkeä ero...
niin outoja juttuja, että ei voi ymmärtää.
Mulla on normaalipainon sisällä pari kiloa ylimääräistä. Nyt olen kolmen viikon ajan tehnyt jonkin verran lihaskuntoa lähes päivittäin ja juossut kaksi tuntia viikossa.
Syön tuhat kaloria päivässä paitsi viikonloppuisin vajaa 1500 kaloria päivässä.
Arvatkaas mitä painolle on tapahtunut?
Ei yhtään mitään!!!
Siis että kun saa kunnon motivaation liikkumiseen ja tavoittelee omaa sisäistä hyvää oloa, niin mitään ei tapahdu.
Olen miettinyt että tekeekö ikä tepposet tässä, mun AP:llä sitä alkaa olla yli 30 vuotta. Lapsien jälkeen olisi niin kiva saada itsensä vielä nuoruusvuosien kuosiin raskauden jättämät jäljet hyväksyen.
ja siellä sanottiin het ensin että ei kannata sit sitä vaakaa katsoa vaan vyötäröä ja vaatteita. Niistä huomaat heti kun alat hoikistua kun lihakset tulevat parempaan kuntoon. Paino ei välttämättä putoa paljon koska lihasmassa kasvaa kiinteyttäessä. Mulla ei ainakaan paino tippunut kun 2kg mutta kropanmutos muuten ihan silminnähtävä. Paljon parempi ryhtikin ja siksi myös vatsa pysyy hyvin sisässä.
Olen koittanut laihduttaa ja paino onkin alkanut laskemaan. Nyt olen sitten lisännyt liikuntaa, (aiemmin en harrastanut oikeastaan mitään liikuntaa), tällä hetkellä kaksi kertaa viikossa bodypump, kerran viikossa aerobic ja lisäksi muina päivinä lenkkeilyä. Nyt paino on parissa viikossa noussut 2kg vaikka syömistä en ole lisännyt. Ja lihakset nyt tuskin parissa viikossa kasvaa joten siitä ei ole kyse. Syö vaan vähän motivaatiota liikkumiseen kun paino nousee liikkumisen myötä.:/
Olen koittanut laihduttaa ja paino onkin alkanut laskemaan. Nyt olen sitten lisännyt liikuntaa, (aiemmin en harrastanut oikeastaan mitään liikuntaa), tällä hetkellä kaksi kertaa viikossa bodypump, kerran viikossa aerobic ja lisäksi muina päivinä lenkkeilyä. Nyt paino on parissa viikossa noussut 2kg vaikka syömistä en ole lisännyt. Ja lihakset nyt tuskin parissa viikossa kasvaa joten siitä ei ole kyse. Syö vaan vähän motivaatiota liikkumiseen kun paino nousee liikkumisen myötä.:/
että lihakset ovat keränneet nestettä, kun harjoittelun määrä on yhtäkkiä lisääntynyt radikaalista. Se tasaantuu tosiaan aikanaan.
nyt ne vaa'at mäkeen, kun alatte liikkumaan. Kyllä se lisääntynyt nestemäärä ja jopa kasvavat lihakset vaikuttavat. Masennatte vaan ihan turhaan itsenne tuijottamalla vaakaa, vaikka jokusen kilon muutokset eivät kerro terveydestä, kiinteytymisestä, kunnosta ja vartalon mallista.
Mittanauha käteen, se kertoo paljon enemmän. Vaatteet ja peili ovat toinen hyvä mittari.
Vasta eilenhän täällä osoitettiin ihan asiantuntijalausunnoin, ettei liikunta ole kovin kaksinen laihdutuskeino. Ja lihasta ei synny hetkessä, eikä koskaan laihduttajalle joka menee miinuskaloreilla. Lihas tarvitsee syntyäkseen ylimääräistä energiaa, n 500 kcal päivässä. Ja kun kiinteydytään silloin ei lihasmassa (lihaksen tilavuus) kasva, koska jos kasvaisi, se olisi oikeammin löystymistä. Eli ne joilla lihasmassa on silmämääräisesti kasvanut ovat saaneet lihaksesnsa täyteen vettä, eli löystyneet.
"Lyhyt muisti?"
Ei ole tapana ihan joka päivä tätä palstaa lukea tai kaikkia keskusteluja avata :).
AP
vain, ainoastaan ja nimenomaan ruokavalion muutoksella paino laskee.
Kilossa vaikkapa ylipainoa on 7500 kaloria.
Pitkän matkan, esim 30 km hiihto kuluttaa 2500 kaloria, maratonjuoksu 4700 kaloria.
Jo karkin, pullan, keksien ja muiden makupalojen lopettaminen pudottaa painoa.
Ja huomaa, syömme pelkkiä lisaaineita ruuan mukana 7 kiloa vuodessa. Tsemppiä ja iloa sinulle terveisin Pöhnäksen Ainut
Ja liikunnalla laihtuminen vaatisi joka päivä vähintään 2h hikiliikuntaa.
syöt enemmän, ja lihas painaa enemmän kuin läski...
nämä ekana tulee mieleen.