Uskotko tähän: Mies lyö kerran ja se lyö aina????
Kommentit (38)
on tapana härkkiä miestä kunnes pinna katkeaa. Ts. koettelevat rajojaan. Henkinen väkivalta ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää ja mielestäni on ihan oikein että sen katkaisee järkevällä fyysisellä reaktiolla.
Muuta ei ole kukaan koskaan todistanut.
Tosin odotan toiseen iskuun, annan toisen mahdollisuuden. Sen jälkeen on turha itkeä, kummankaan
Jos lyöjälle tehdään selväksi että se oli sitten viimeinen kerta tai minä lähden samantien..
uskon. Tulevan käyttäytymisen paras ennustaja on aiempi käyttäytyminen, varsinkin noin ei-normatiivisen käytöksen kuin väkivaltaisuuden kohdalla.
Tietenkin aina on poikkeuksia, mutta ne ovat juuri sitä, POIKKEUKSIA.
mieltä olette jos nainen lyö vaikka kännissä miestä? Onko ainut oikea ratkaisu ns. JSSAP, miehen kannattaa jättää vaimo ja lapsi tai tulee hakatuksia uudestaan.
mutta ajattelen, että jos on esim. ollut vaikka 5 v yhdessä ja kerran läppäisee (ei siis lyö täysillä), sen voi vielää kestää ja sanoa että seuraavasta kerrasta menee poikki (ja myös pitää sanansa jos toinen kerta tulee).
Mutta jos lyö toisenkin kerran, niin silloin jo uskon, että ei kahta ilman kolmatta.
jättämisestä. Olen samaa mieltä molempien sukupuolten kohdalla siitä, että jos lyö kerran niin suurella todennäköisyydellä lyö uudestaan, ja jos lyö 2 kertaa niin lähes varmasti lyö kolmannenkin kerran.
mieltä olette jos nainen lyö vaikka kännissä miestä? Onko ainut oikea ratkaisu ns. JSSAP, miehen kannattaa jättää vaimo ja lapsi tai tulee hakatuksia uudestaan.
mutta ei aina. Isäni joi 4-5 kertaa vuodessa. Läppäisi kerran äitiäni 39 vuotisen liiton aikana, oli umpipäissään ja oli siinä vikaa silloin äidissänikin, kun rupesi niin humalaisen kanssa riitaa haastamaan. Olin silloin 20 ja näkemässä. Melkoiset selvittelyt siitä oli jälkikäteen ja isä oli todella häpeissään, koska oli aina ajatellut, ettei naisia mies lyö. Nyt on isä jo vainaa. Ja väittäisin että oli normisti kiltti mies.
Meidänkin isän ja äidin liitto kesti 39 vuotta, kunnes äidistä tuli leski. Isällä meni joskus 70-luvulla liian lujaa viinapullon kanssa. Oli pitkään raittiina, ja erehtyi -90-luvulla harjakaisissa juomaan kirkasta. Siitä se riita tuli äidin kanssa, ja isä löi litsarin, pikkusiskoni, silloin 19-v. näki.
Isä häpesi niin helvetisti. Se oli aina halveksunut naistenhakkaajia ja nyt itse teki niin. Pullo pysyi sen jälkeen tiukasti kiinni.
Minua ei ole varsinaisesti lyöty, mutta ollessani 8 kk raskaana, ylipäänsä harvoin alkoholia käyttänyt mieheni sai työkaverilta pullon ja joi pontikkaa. Oli sekaisin kuin seinäkello. Meille tuli pikkuasiasta riitaa, (ja minä en ole luonteeltani sitten mikään vittuilija, vaan diplomaatti) ja kun halusin poistua inhottavasta tilanteesta (mies oli outo, uhkaava) mieheni esti minua liikkumasta, puristi niin kipeästi käsistä, että tuli mustelmat ja kaatoi minut sängylle. En päässyt pois, ennenkuin mies sammui.
Aamulla mulla oli matkalaukut pakattuna ja odottelin vaan, että mies herää, että saan sanottua asiani. Mies oli herättyään hyvin ihmeissään, että mitä nyt. Sinä päivänä viinat kaadettiin viemäristä pysyvästi alas, ja juominen on pysynyt lauantain kuudessa saunakaljassa (eikä hän siitä humallu, isokokoinen mies). Hän ei halunnut uhrata perhettä pullolle. Siitä on 13 vuotta.
Mies tietää, että jos toisen kerran koskee noin, se on loppu samantien. Minun anteeksianto ei ole kovin loputon.
Sittemmin meillä on autettu mm. naapuria, jota sen juoppo ex-mies käy säännöllisin väliajoin vainoamassa. Ihmettelen, ettei se nainen hae sille retkulle lähestymiskieltoa.
Jos lyöjälle tehdään selväksi että se oli sitten viimeinen kerta tai minä lähden samantien..
Tämä on aika olennainen pointti. Usein kuitenkin käy niin, että kumpikaan osapuoli ei ota opikseen.
Nainen härnää ja provosoi, ja sitten parkuu marttyyrinä - mutta ei missään tapauksessa suostu sitä miestä jättämään.
Väittäisin, että ei lyö kun kerran - samaa naista, jos nainen on järjissään.
Väkivallalla on taipumus kasvaa.
On silti poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön.
Jos mies on niin väkivaltainen, että voi lyödä naista - ja vielä omaa elämänkumppaniaan - kerran, varmasti lyö toisen, kolmannen, jne...
Kun kynnys kerran on ylitetty, niin joka kerta se lyöminen käy vaan helpommaksi.
Samasta syystä opettajille nykyään annetaan OKL:ssä ohje, että oppilaaseen ei ikinä saa koskea. Se madaltaa kynnystä siihen, että oppilas lyö opettajaa. Tuntemistani 10:stä opetajasta 4:lle on käynyt niin, että oppilas on lyönyt tai yrittänyt lyödä. Ja kyse useimmiten pissistytöistä, jotka voivat lyödä miesopettajiakin.
Uskon että se on USEIMMITEN noin, mutta uskon myös että joskus se voi ihan oikeasti jäädä siihen kertaan. Sama pettämisen kanssa.
Uskon ymös että nämä koskevat sekä miehiä että naisia.
jos mies kajoaisi minuun uhkaavalla tavalla KERRANKIn niin se olisi sitten siinä. En jäisi odottelemaan toista kertaa.
Yhden suhteen lopetin juuri tällä tavalla. Mies nappasi hieman liian tiukasti ranteesta kiinni tivatessaan jotain menoani, enkä enää suostunut tapaamaan häntä tuon jälkeen.
Mulla siis täysin nollatoleranssi. En itse ikinä satuttaisi ketään enkä hyväksy sitä keneltäkään muultakaan.
Kannattaa lukea Hotakaisen Juoksuhaudantie. Eli joskus pinna vaan katkeaa monien yhteensattumien summana ja jompi kumpi lyö.
Lyöjä on yhä useammin nainen, miksi sitä katsotaan sormien lävitse? Etenkin kun katselee kadulla pariskuntia missä nainen on tankki ja mies tuulen vietävissä, niin ei ole vaikea arvata kuka tappelun voittaisi.
Itse antaisin kerran anteeksi, mutta tekisin selväksi että toinen kerta merkkaa eroa (ja pitäisin tämän päätöksen). Onneksi mies ei ole osoittanut minkäänlaisia väkivallan merkkejä.
Uskon että se on USEIMMITEN noin, mutta uskon myös että joskus se voi ihan oikeasti jäädä siihen kertaan. Sama pettämisen kanssa. Uskon ymös että nämä koskevat sekä miehiä että naisia.
Lisäksi tiedän itsestäni, etten uskaltaisi enää luottaa mieheen niin pajon että voisin olla sen kanssa naimisissa, jos se olisi yhdenkin kerran vahingoittamistarkoituksessa minua lyönyt.
poikkeuksia tietenkin on, mutta useimmiten tämä pitää paikkansa. Minä otin poikakaverin, joka oli antanut turpaan entiselle tyttöystävälleen. Itse sainkin sitten kunnon "läksytyksen" se mies hakkasi mut tosi pahasti ja kuristi lopulta kurkusta. Olisi kuulema tappanut, ellei postinkantaja olisi tullut paikalle. Jätin miehen siihen paikkaan, vaikka hän katui ja sanoi, ettei koskaan enää tee mulle mitään pahaa. En uskonut, enkä muuttanut mieltäni, mies sai mennä. Seuraava tyttöystävä joutuikin sitten sairaalaan asti hakkaamisen takia. Sitten tämä mies kuoli tulipalossa (aika nuorena) En tiedä, mutta jollakin tavalla olin tämän kuolemasta jopa helpottunut, eipähän hakkaa naisia enää milloinkaan.
seuraavalla kerralla menetin näön vasemmasta silmästä. Nyt kadun, että olin niin tyhmä, että kuvittelin sen ensimmäisen kerran olevan "vain naksahdus päässä".
huomattavasti suurentunut...en silti usko että jokainen lyö uudestaan sen ekan lyönnin jälkeen. olen kasvanut väkivallan keskellä enkä itse jäisi kyllä katsomaan tuleeko uutta lyöntiä. Olisi luottamut menetettu aika totaalisesti sen ekankin lyönnin jälkeen.
Lyöminen ei ole koskaan pelkkä "vahinko", se liittyy asenteeseen ja itsehillintään. Jos olet pohjimmiltasi sitä mieltä, että jos joku saa sinut tolaltasi saat tehdä mitä huvittaa, niin olitpa nainen tai mies seuraukset ovat rumia. Sekä henkinen että fyysinen väkivalta ovat seurausta siitä, että asetetaan omat tunteet jalustalle. Kuka tahansa voi muuttua ihmisenä, mutta se ei tapahdu hetkessä eikä vain siksi, että joku toinen sitä haluaa.
Todella moni nainen käyttäytyy nykyään ikään kuin mitkään säännöt eivät heihin pätisi. Mikään ei sinällään oikeuta hakkaamista (eli se miehille tyypillinen "en mä muuten mutta kun sä..." on täyttä potaskaa), mutta toisen vähättely ja henkinen kidutus ON myös väkivaltaa ja yhtä lailla tuomittavaa. Samoin se, että naisen vasen suora ei välttämättä iske yhtä lujaa kuin miehen, on todella huono tekosyy naisen lyödä ketään.