Kannan korteni kekoon uskovaisista.
Olen itse ns. tapauskovainen. Kuulun kirkkoon, mutta en oikein tiedä mihin uskon..
Olen asunut jehovien naapurina enkä ole kokenut heitä mitenkään riesana. He olivat minulle ihan tavallisia naapureita.
Olen ollut töissä lestadiolaisperheessä ja siellä uskonto ei tullut työntekoni esteeksi. Asiasta oli lasten kanssa puhuttu ja myös he tiesivät, että minä en ole samalalailla uskovainen kuin he.
Mutta kun olin helluntailasen kanssa samassa työpaikassa, oli Jumala ja Jeesus läsnä ihan liian kanssa ja koin oloni usein ahdistuneeksi..tuli tunne, että on pakko uskoa.
Onko kristinusko oikeasti sellaista tuputtamista ja syyllistämistä?
Kommentit (29)
Eli ottaa sen uskon vastaan, kun haluaa itse tehdä niin. Siitä seuraa niin suuri ilo, että haluaa jakaa sen hyvän olon! Haluaa, että muutkin saisivat niin hyvän olon... Kun se on se henkilökohtainen usko, eikä mikään muiden pakottama, vaikka hassulta voi kuulostaa. Mutta jos teillä näkyy TV7, niin kannattaa katsoa ja kuunnella radio Deitä. Se "tuputtaminen" on oikeasti ilon jakamista siis, ei mitään muuta. Se totuus kun oikeasti on siellä Raamatussa ja ainut oikea tapa uskoa on uskoa henkilökohtaisesti, eikä kuvitella, että kun käy kirkossa, niin pelastuu, koska monikaan tapauskovainen ei edes varmaan pelastu, koska ei oikeasti usko muuhun kuin tapaansa.
ja miksi se sinun Jumala on niin vihainen että kaikkien pitää olla hellari tai muuten joutuu kidutettavaksi. Mihin se sinun Jumala uskoa tarvitsee???
Täydellisen rakkauden ei pitäisi vihoitella mistään. Täydellinen rakkaus rakastaa myös vihollisiaan sitä myös ihmiseltä vaaditaan.
vaan lestadiolaiseksi synnytään?
kyllä jeesuksen antama lähetyskäsky kuuluu lestadiolaisille ja lestadiolaiseksi voi kääntyä eli tehdä parannuksen.
itse oon esikoislestadiolainen syntymästäni asti,tosin harvemmin käyn seuroissa (valitettavasti) mutta ei tulisi mieleenkään että lesut vain pääsisi taivaan kotiin!
kaikki pääsee jotka vain uskoo Jeesuksen sovitustyöhön!
Armosta autuaaksi - ainut tie Taivaaseen. mikä ihminen on tuomitsemaan?
kyllä jeesuksen antama lähetyskäsky kuuluu lestadiolaisille ja lestadiolaiseksi voi kääntyä eli tehdä parannuksen.
mutta en minä ainakaan voi sanoa,että vain lesut pääsee Taivaan kotiin!!
lestadiolaisuus sopii mulle,muttei ihminen voi laittaa taivaan portteja kiinni!
Eli ottaa sen uskon vastaan, kun haluaa itse tehdä niin. Siitä seuraa niin suuri ilo, että haluaa jakaa sen hyvän olon! Haluaa, että muutkin saisivat niin hyvän olon... Kun se on se henkilökohtainen usko, eikä mikään muiden pakottama, vaikka hassulta voi kuulostaa. Mutta jos teillä näkyy TV7, niin kannattaa katsoa ja kuunnella radio Deitä. Se "tuputtaminen" on oikeasti ilon jakamista siis, ei mitään muuta. Se totuus kun oikeasti on siellä Raamatussa ja ainut oikea tapa uskoa on uskoa henkilökohtaisesti, eikä kuvitella, että kun käy kirkossa, niin pelastuu, koska monikaan tapauskovainen ei edes varmaan pelastu, koska ei oikeasti usko muuhun kuin tapaansa.
ja miksi se sinun Jumala on niin vihainen että kaikkien pitää olla hellari tai muuten joutuu kidutettavaksi. Mihin se sinun Jumala uskoa tarvitsee???
Jokainen, joka sydämessään uskoo, pelastuu! Unohdin mainita ja tiedän, ettei ole seurakunnasta kiinni. Anteeksi, saanko?
Roomalaiskirje 10:
"8 Mitä siis on sanottu? -- Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme.
9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen."
Eli sydämen usko ei riitä pelastukseen, tarvitaan suun tunnustus. Usko ei ole yksityisasia. Jeesus on antanut meille lähetyskäskyn.
ja vielä jatkoa samasta luvusta:
"13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."
14 Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?"
..
"17 Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana."
Eli tämän vuoksi uskovaiset, mm. henlluntailaiset tuntevat hätää siitä, ihmiset eivät ole vielä uskossa. Sen vuoksi he julistavat, jotta syntyisi uskoa. Usko tulee kuulemisesta.
itse oon esikoislestadiolainen syntymästäni asti,tosin harvemmin käyn seuroissa (valitettavasti) mutta ei tulisi mieleenkään että lesut vain pääsisi taivaan kotiin! kaikki pääsee jotka vain uskoo Jeesuksen sovitustyöhön! Armosta autuaaksi - ainut tie Taivaaseen. mikä ihminen on tuomitsemaan?
on erilaisia näkemyksiä joissakin asioissa. ehkä pienissä asioissa, mutta on kuitenkin joitakin eroja.
*sivullisen kommentti*
itse oon esikoislestadiolainen syntymästäni asti,tosin harvemmin käyn seuroissa (valitettavasti) mutta ei tulisi mieleenkään että lesut vain pääsisi taivaan kotiin! kaikki pääsee jotka vain uskoo Jeesuksen sovitustyöhön! Armosta autuaaksi - ainut tie Taivaaseen. mikä ihminen on tuomitsemaan?
on erilaisia näkemyksiä joissakin asioissa. ehkä pienissä asioissa, mutta on kuitenkin joitakin eroja. *sivullisen kommentti*
minä en vanhoillisien ns.oppeja tunne,ja joskus harmittaakin että kaikki lesut niputetaan yhteen!
minä kuitenkin uskon että mikäli yrittää elää mahdollisimman ns. hyvin,ja armoon luottaen,niin Taivas on avoin kaikille jotka uskoo Jumalaan. kaikki me ollaan syntisiä, ihan kaikki!
Tuputtaako uskoaan vai uskottomuuttaan. Koen molemmat "ahdistavina" tekijöinä sillä uskon itse omalla tavallani ja ne pahimmat tuputtajat tuputtavat sitä- mikä ei minulle kuulu.
Pidän pääni kiinni lähinnä siksi sillä kukaan ei ole valmis kuulemaan sitä mitä minä pidän"totuutena".
Tämä on minun tieni ja tuskin ainoa oikea kaikille, mutta minulle se on ja se riittää.
Sen koen erittäin hassuna että uskonnottomat epäilijät pyrkivät päättämään miten minä saan uskoa ja syyttävät uskovaisia samasta asiasta. Itse en näe mitään eroa heidän välillään. Uskokoon tai olkoon uskomatta. Ovat kuitenkin molemmat vasemmalla puolella.
Jumala, jolla on poika nimeltä Jeesus, eikä ole muita Jumalia.