Kätilö vastaa asiallisiin kysymyksiin.
Kommentit (43)
2.lastani ja tämä asia ensimmäisestä synnytyksestä huolestuttaa minua: kun vauva syntyi, oli lapsivesi vihreää ja istukka kalkkeutunut. Tarkoittaako tuo siis sitä, ettei istukka enää toiminut kunnolla ja lapsi olisi voinut kuolla jos raskaus olisi vielä jatkunut? Kukaan ei asiaa minulle sen kummemmin selittänyt, itse luin myöhemmin papereista. Uusiutuuko tuollainen tilanne helposti?
Yleisellä tasolla olen ihmetellyt, että miksei kaikkia vauvoja ultrata juuri ennen synnytystä, kun eikös siten voitaisi välttää komplikaatioita, kuten jos napanuora on kaulan ympärillä?
Saattaa olla, että istukan kalkkeutuminen on aiheuttanut istukan lievää vajaatoimintaa, jolloin vauva on kakannut veteen ja se on värjännyt lapsiveden. Tilanteen ei tarvitse uusiutua ja asiaan voit itse vaikuttaa niin, ettet tupakoi yhtään, syöt terveellisesti ja ulkoilet.
Kaikkien ultraaminen ennen synnytystä on resurssikysymys eikä siihen ole mahdollisuutta nykyisillä henkilökuntamäärillä eikä napanuoran sijainti välttämättä ultrassa näy. Sydänäänikäyrä kertoo enemmän.
ettei saa ääntää kuuluviin synnytyksessä?
Ensimmäisessä synnytyksessäni minulle annettiin epiduraali, vaikka en kokenut sitä tarvitsevani. En jotenkin saanut suutani auki, kun topakka kätilö teki päätökset puolestani. Epäonnistuneesta epiduraalista jäi paha maku suuhun enkä missään nimessä halua tulevissa synnytyksissäni epiduraalia.
Jos tulen uudestaan raskaaksi, voin toki kirjoitaa etukäteen lapun, jossa kerron, etten tahdo epiduraalia, spinaalia tai kohdunkaulan puudutusta, mutta kaikkea en voi ennakoida. Miten voin varmistaa, etten joudu taas voimakastahtoisen kätilön jyräämäksi?
Kontallaan synnyttämistä jos synnyttäjästä se tuntuis parhaalta asennolta? Siis sängyllä ja tukea sängynpäädystä ottaen? ntä mitä mieltä olet synnytysjakkarasta?
Ehdotan joskus kontallaan synnyttämistä. Jakkarasynnytyksen hoidan synnyttäjän sitä tahtoessa oman selkäni kustannuksella.
Mitä tekisit jos maahanmuuttaja tulisi synnyttämään?
Hoitaisin samoin kuin kaikkia muitakin tietämäni erityispiirteet huomioiden.
rv 24 ja huimaa ajoittain melkoisesti.
Missä vaiheessa huolestua?
Montako ympärileikattua synnyttävää tullut vastaan ja onko miten pahasti silvottu
Ei yhtäkään.
tai paikat edes vähän kypsyisi.. Viikon päästä aletaan käynnistellä lapsen ison koon takia rv37+4 eikä mitään ole tapahtunut.. Ei supistele mutta nivuset arat ja tuntuu että jalat pettää alta. Suositteleeko kätilö sauna siiderilinjaa :)
Saunaa suosittelen aivan ilman siideriä. Tehokasta liikuntaa ja suolentyhjennystä ( risiiniöljy)
Mitä tekisit jos maahanmuuttaja tulisi synnyttämään?
Hoitaisin samoin kuin kaikkia muitakin tietämäni erityispiirteet huomioiden.
Mitkä erityispiirteet?
On aika aikaa vievää etsiä seuraava kysymys, kun kysymykset ja vaSTAUKSET OVAT TÄÄLLÄ SEKAISIN. eNKÄ TOKI OLE KOVIN NOPEA KIRJOITTAJAKAAN.
Siksi että voi paremmin seurata, mihin kysymykseen kukin vastaus on.
Ensimmäisessä synnytyksessäni minulle annettiin epiduraali, vaikka en kokenut sitä tarvitsevani. En jotenkin saanut suutani auki, kun topakka kätilö teki päätökset puolestani. Epäonnistuneesta epiduraalista jäi paha maku suuhun enkä missään nimessä halua tulevissa synnytyksissäni epiduraalia.
Jos tulen uudestaan raskaaksi, voin toki kirjoitaa etukäteen lapun, jossa kerron, etten tahdo epiduraalia, spinaalia tai kohdunkaulan puudutusta, mutta kaikkea en voi ennakoida. Miten voin varmistaa, etten joudu taas voimakastahtoisen kätilön jyräämäksi?
Voit tietenkin esitietokaavakkeessa asiasta mainita, mutta kyllä sinun aikuisena ihmisenä on myös opittava avaamaan suusi ja kertomaan mielipiteesi.
rv 24 ja huimaa ajoittain melkoisesti.
Missä vaiheessa huolestua?
Kannattaa tarkistuttaa nyt pikimmiten ainakin hemoglobiini, verenpaine ja verensokeri. Jos ne kaikki ok, ei pitäisi olla huolestuttavaa. mUistathan myös syödä ja juoda riittävästi.
kieli "ongelma" jos sellaista on, mahdolliset ympärileikkaukset ym kulttuurierot.
mä oon itse saanut synnäriltä kaks kertaa risiiniöljypullon mukaan synnytystä vauhdittamaan. usein kuulee kuitenkin kauhujuttuja, mitä se voi saada aikaan. pitääkö ne jutut paikkansa?
Voit tietenkin esitietokaavakkeessa asiasta mainita, mutta kyllä sinun aikuisena ihmisenä on myös opittava avaamaan suusi ja kertomaan mielipiteesi.
vähän liiankin hyvin. Synnytys oli kuitenkin tilanteena niin poikkeava ja pelottava, etten osannut toimia tavalliseen tapaan. Yritin kyllä sanoa, etten koe puudutusta tarvitsevani, mutta ilmeisesti olsi pitänyt huutaa ja kiroilla, jotta minua oltaisiin kuunneltu.
Tuommoista esitietokaavaketta en ole koskaan kuullutkaan. Ei minulta kukaan kysynyt mitään toiveita tai ajatuksia ennen tai jälkeenkään synnytyksen, vaikka olin osastolla neljä päivää ennen synnytyksen käynnistymistä.
mä oon itse saanut synnäriltä kaks kertaa risiiniöljypullon mukaan synnytystä vauhdittamaan. usein kuulee kuitenkin kauhujuttuja, mitä se voi saada aikaan. pitääkö ne jutut paikkansa?
kauhujutut ovat ns. kaupunkilegendoja eivätkä pidä paikkaansa. On aivan turvallista yrittää sillä synnytystä käyntiin. Sama hermotus on suolistolla ja kohdulla ja siinpä tulee se kakkaongelmkin samlla hoidettua.
Jos ei sairaalassasi ole käytössä mitään esitietokaavaketta, kirjoita ihan vapaamuotoinen kirje ja lähetä se henkilötunnuksellasi varustettuna etukäteen papereihisi liitettäväksi. Itse kyllä mieluummin keskustelen synnyttäjän kanssa toiveista kuin toimin paperilappusten perusteella. Ja jos sinulla on synnytyksessä mukana miehesi tai muu tukihenkilö, evästä häntä jo etukäteen toiveistasi.
Miksi sä laitat kysyjien ip:t näkyviin? Onks se muka reilua?
Ei tuo vastailijan esittämä numerosarja ole ip-osoite vaan kunkin viestin id-numero. Aivan eri asiasta kyse.
Sinänsä sen käyttäminen on turhaa koska me ketjua lukevat emme näe mikä on minkäkin viestin id. Olisi järkevämpää lainata kyseistä viestiä. Ja kysyjältä olisi toki asiallista laittaa oma kysymyksensä viestikenttään eikä otsikkokenttään niin vastaajalta säästyisi kopipeistaamisen vaiva.
Siis ihan laihaa punaista liman sekaista verta tulee pyyhkiessä, mutta siteessä ei ole näkynyt kuin hieman tuhrua.
sitä on lakattu rutiinisti käyttämättä, koska äidit ovat sitä niin vastustaneet.