Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä teen eka luokkaiaiseni kanssa???

Vierailija
24.01.2011 |

Loppuvuodesta syntynyt tyttö. hän on todella voimakastahtoinen. Nyt jälkeenpäin ajateltuna eskari tuplana olisi tehnyt todella hyvää.

Tyttöni on vaikea sietää ryhmässä odottamista, sitä että ei ole paras. Karkailee tunnilta, suuttuu tunnilla niin ettei suostu tekemään mitään. Opettaja lähettää päivittäin viestejä näistä tapahtumista ja minä puhun tytölleni päitittäin. Niinkuin tänään taas.. Tunnen jo itseni voimattomaksi. mitä tekisin??

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että ko ryhmä oli koossa jo eskarissa, eikä sielläkään ollut ongelmia...

Vierailija
22/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. kirjoitti.. Lukemaan on oppinut ja laskemaankin. Ei nyt mikään luokan priimus, mutta taidoiltaan pärjää.

Onko asia varmasti niin, vai onko tämä vain vanhempien näkökulma? Ehdottomasti kannattaa palaveerata koulun kanssa ja varmistaa mikä tilanne on _oikeasti_, eikä luottaa arvauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on kielikoulussa. Siellä on erittäin vaativa kaksivuotinen eskari, joka todellakin on täyttä koulua. Eka luokka on siellä itse asiassa vähemmän vaativa kuin esikoulun vika vuosi...

Vierailija
24/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun lapsi on sellasessa, pitäsko olettaa että kaikki suomalalaiset lapset on sellasessa, vai olisko noin yleisellä tasilla oletettavampaa että ne olis ihan tavallisessa eskarissa? LOL

Lapseni on kielikoulussa. Siellä on erittäin vaativa kaksivuotinen eskari, joka todellakin on täyttä koulua. Eka luokka on siellä itse asiassa vähemmän vaativa kuin esikoulun vika vuosi...

Vierailija
25/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itsestäni ja lapsistani olen kirjoittanut. Se että sinä säntäät pätemään asioista joita et tiedä, niin on ihan sinun ongelmasi sitten...

Vierailija
26/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se vika vuosi olisi kaksivuotisessa eskarissa...? Öö...

Vierailija
29/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun lapsi on sellasessa, pitäsko olettaa että kaikki suomalalaiset lapset on sellasessa, vai olisko noin yleisellä tasilla oletettavampaa että ne olis ihan tavallisessa eskarissa? LOL

Olikos tässä nyt pointtina se, missä suurin osa lapsista on vaiko se, että opettajalla oli osansa kaaoksen syntyyn? (en ole tuo kielikoululaisen mamma, ihmettelen vain joidenkin aggressioita...)

Vierailija
30/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos tässä nyt pointtina se, missä suurin osa lapsista on vaiko se, että opettajalla oli osansa kaaoksen syntyyn? (en ole tuo kielikoululaisen mamma, ihmettelen vain joidenkin aggressioita...)

Vierailija
31/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on se opettajastakin kiinni se luokan käytös... Ennen kuin tuo yksi syöksyi lynkkaamaan.

Minun lapseni on siis kielikoulussa. Sama ryhmä koossa viisivuotiaista. Ja tasan on näkynyt se opettajan pätevyys aina siinä, millainen työrauha siellä on. Varsinkin ne ryhmän heikoimmat ovat oireilleet, jos opettaja on ollut epäpätevä. Tarkoitan tällä mm. loppuvuoden poikia.

Vierailija
32/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ensin osaavat käyttäytyä vuoden ja sitten ote menee seuraavaksi vuodeksi?

En nyt oikeen tajuu tota yhtälöö.

Vierailija
33/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Loppuvuodesta syntynyt tyttö. hän on todella voimakastahtoinen.

Tyttöni on vaikea sietää ryhmässä odottamista, sitä että ei ole paras. Karkailee tunnilta, suuttuu tunnilla niin ettei suostu tekemään mitään."

Vierailija
34/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapset taannu, vaan se opetuksen taso vaihtelee.

Vierailija
35/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta takuulla tuokin on asia, joka toisella opettajalla hoituu paremmin kuin toisella. Nythän opettaja ei ole saanut mitään aikaan, muuta kuin lähettelee lappuja kotiin.

Vierailija
36/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomaan aikuisen puhetta on se opettajalle aika vaikea paikka laittaa tuollainen lapsi kuriin. Ei se nyt aina voi olla opettjan vika jos lapsi ei osaa tunnilla käyttäytyä niinkuin pitäisi. On se jollakin lailla oltava vanhempienkin vastuu millaisia mukuloita kasvattaa. Ei se opettaja sentään niitä tapoja ole alusta asti lapselle opettanut.

Vierailija
37/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko siellä kotona pikkasen helpompi laittaa se lapsi kuriin?

Vierailija
38/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne alkaa uskoa auktoritettia. Menköön sitte vaikka 30 v. Kotikoulussa vaan sitte opetellaan.

Vierailija
39/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan ne siellä pystyy sen tekeen? Olen myös kuullut, että lapset uskoo siellä opettajaa ja kuri on kova.

Vierailija
40/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaisi asian silti toisin. Ehdottaisi kokousta, olisi ehkä törmännyt vastaavaan aiemmin, osaisi ehdottaa paremmin, miten ope+vanhemmat voi toimia lapsen suuntaan jne.

Tai sitten ehdottaa, mistä vanhemmat voisi hakea apua jne.

Onko ap kokeillut koskaan sitä, että palkitsee lasta kaikesta mikä menee oikein? Olisiko jokin harrastus, jossa voisi opetella sen sietämistä, ettei aina tarvitse/voi olla paras?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä