Onko Kirkkonummen Veikkolassa mitää palveluita?
kuinka pitkä (kävely)matka keskustaan?onko bussiyhteyksiä?Kuinka pitkä matka juna-asemalle?
Kommentit (3)
Kaikki edellinen pitää paikkansa. Lisäksi vielä sellainen selvennys, että Kirkkonummen keskustaan reippaasti matkaa (oisko 20km?) mutkaista pikkutietä. Joten parhaiten isommat palvelut löytyy Vihdin Nummelasta tai Espoosta.
Terveyspalvelut voisivat toimia paremminkin, terveyskeskuksen säilyttämisestä keskustellaan parhaillaan. Neuvola toimii ihan ok. Käsittääkseni koulu melko täysi ja iso (itsellä ei vielä kouluikäisiä lapsia), mutta siihen tosiaan tulossa parannus uuden koulun muodossa. Päiväkoteja on monta, yksityisissä pienemmät ryhmäkoot kuin julkisella puolella.
Harrastusmahdollisuuksia niukalti, lähinnä Veikkolan veikkojen tarjoamia juttuja. Suurin osa harrastustoiminnasta Kirkkonummella on keskittynyt keskustan alueelle, mikä on sääli. Lapsiperheitähän täällä on paljon, mutta esim. leikkipuistoja niukasti.
Mikäli olet muuttamassa Veikkolan keskustan tuntumaan, pääset kaikkiin kylältä löytyviin palveluihin näppärästi kävellen, kävelyteitä pitkin. Vähänkään sivummalla kävelytiet puuttuvat, eikä ilmeisesti ole ihan heti tulossakaan. Mitähän vielä..
Äkkiä tulee tekstistäni kauhean kielteinen kuva Veikkolasta. En ole muualla lasten kanssa asunut, joten olen ehkä huono vertailemaan... Täällä on kuitenkin erittäin hyvä henki kyläläisten kesken ja yritystä parantaa monia puutteita. Eikä varmaan missään kaikki täydellisesti kaikille ole. :)
Itse olen löytänyt täältä parhaan kodin ikinä ja mukavimmat naapurit sekä sopivasti tilaa ympärilleni. Ja edulliseen hintaan puolen tunnin päästä Helsingin keskustasta.
lapsuuteni ja nuoruuteni Veikkolassa, tosin 6 km Veikkolan "keskustasta" syrjässä. Ihan ok paikka.
Asuin välillä Espoossa ja kun saimme lapsen, halusimme "maalle", mutta katsoimme heti Nummelan aluetta, jossa palveluita paljon enemmän ja lähempänä kuin Veikkolassa. Nummela siis noin 12 km Veikkolasta.
bussit Helsinkiin kulkee ihan ok. Apteekki, S-market, K-market, R-kioski, kukkakauppa, kahvio, kampaajia, kuntosali, pizzeria, siwa, lemmikkieläintarvike, kirjasto, terveysasema..uusi koulu valmistuu ensi syksyksi.