11v vuotta kotiäitinä, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (38)
viihtynyt alusta asti hyvin kotona? Vai oliko aluksi ns. vaikeampaa ja pikkuhiljaa on meno parantunut? :)
viihtynyt alusta asti hyvin kotona? Vai oliko aluksi ns. vaikeampaa ja pikkuhiljaa on meno parantunut? :)
tätä pitää ihan miettiä.. alussa oli vaikeaa sopeutua kahden lapsen tarpeisiin mutten silloinkaan miettinyt lasten viemistä hoitoon ja töihin lähtemistä .. mutta joo alussa oli raskasta. muutto pk-seudulle paransi tilannetta kovasti, kun sai rytmitettyä päivää paremmin ja pystyi liikkumaan ilman autoa ja pystyi tarvittaessa näkemään toisia äitejä. asuin siis ennen maalla.
kolmannen lapsen kohdalla äitiys syttyi kukkaansa :)
terv. ansiotyössä käyvä kolmen lapsen äiti jolle ei ole tullut koskaan mieleenkään jäädä kotiäidiksi
hassu kysymys! kyllähän tekemistä on vaikka miten, siivous, pyykin pesu, lasten viennit ja haut, ruuanlaitto, perhekerho, kaupoilla käynti, kirjastossa käynti, uimassa käynti..
enkä mitenkään saa tuhlattua kaikkea aikaani niihin. Ja mä siis olen se ansiotyössä käyvä 3 lapsen äiti.
ehkä tähän vaikuttaa myös se, että itse olen ainoa lapsi ja siten lapsesat asti tottunut omaan seuraani ja olemaan yksin.
kotiäitinä- ja jatku uhamaan tulevaisuuteen.
Viihdyn
Lasten kanssa oleminen "työllistää" ihan mukavasti. Joku ne työssäkäyvänkin lapset hoitaa, kotiäiti hoitaa itse.
terv. ansiotyössä käyvä kolmen lapsen äiti jolle ei ole tullut koskaan mieleenkään jäädä kotiäidiksi
Ja kyllä sitä tekemistä riittää mutta onhan se aika simppeliä ajanvietettä verrattuna asiantuntijatyöhön, jota aiemmin tein. Mutta toisaalta, kun on aika jättää tämä maailma, se on yks ja hailee mitä työtä on tehnyt. Ja tuskin ne pomot siellä haudan äärellä on suremassa...
niin.. tuskin ne pomot varsinkaan siellä vanhainkodissa käy katsomassa :D. joo, sellaista rutiininomaista työtähän tää kotiäitiys on.
kotiäitinä- ja jatku uhamaan tulevaisuuteen.
Viihdyn
suurimman osan aikaa olen viihtynyt. vaikeitakin aikoja toki on ollut ja saa nähdä mitä tulee, kun lapset tulevat murrosikään..
muita aikuisia, siis irti perheestä ja lapsista? Miten usein? Onko sinulla tilaisuuksia olla yksin?
Ja kyllä sitä tekemistä riittää mutta onhan se aika simppeliä ajanvietettä verrattuna asiantuntijatyöhön, jota aiemmin tein. Mutta toisaalta, kun on aika jättää tämä maailma, se on yks ja hailee mitä työtä on tehnyt. Ja tuskin ne pomot siellä haudan äärellä on suremassa...
niin.. tuskin ne pomot varsinkaan siellä vanhainkodissa käy katsomassa :D. joo, sellaista rutiininomaista työtähän tää kotiäitiys on.
sen takia, että haluavat pomonsa haudalleen???
Minä käyn töissä koska se on KIVAA! Pidän omasta alastani ja työstäni eikä se liity mitenkään siihen, että minulla on perhe ja lapsia.
sen takia, että haluavat pomonsa haudalleen???
Minä käyn töissä koska se on KIVAA! Pidän omasta alastani ja työstäni eikä se liity mitenkään siihen, että minulla on perhe ja lapsia.
hyvä kun tykkäät työstäsi :)
Kukaan ei tainnut vielä kysyä niistä.
muita aikuisia, siis irti perheestä ja lapsista? Miten usein? Onko sinulla tilaisuuksia olla yksin?
Eli tapaanko aikuisia niin, että lapset ei ole mukana?
Pyrin käymään hyvän ystäväni kanssa vesijuoksemassa kerran viikossa, silloin saunassa ja altaassa nauretaan ja puretaan asioita. joskus käyn samaisen ystävän kanssa leffassa tai shoppailemassa.
Yksin olen todella harvoin. mies vie pienimmän usein illalla ulos mut yleensä aina joku lapsista on kotona silloin. joskus kaipaan yksinäistä hetkeä mutta yleensä en.
Kukaan ei tainnut vielä kysyä niistä.
maksan eläkevakuutusta joka kuu :). Tosin tällä hetkellä pientä summaa mutta tavoitteena saada summaa kasvatettua myöhemmin.
Minä, joka alunperin kommentin kirjoitin, en todellakaan tarkoittanut asiaa ihan niin kirjaimellisesti, kun sen otit. Kyllähän sinäkin varmaan se tosiseikan tunnustat, että monet työssä käyvät äidit kokevat olevansa parempia sen vuoksi, että käyvät ANSIOtöissä ja sen lisäksi vielä hoitavat kotihommat.
Minä koen taas asian niin, että vaikka aikanani yliopistosta valmistuin ja hyvän työpaikan sain, niin mikään ei korvaa minua kotona. Työpaikalla on ihan sama, kuka vastaavanlainen tyyppi siellä asioita hoitaa. Kotona taas minä olen se ainoa äiti lapsilleni...myös sen jälkeen, kun täyttivät sen maagisen 3 vuotta...
sen takia, että haluavat pomonsa haudalleen??? Minä käyn töissä koska se on KIVAA! Pidän omasta alastani ja työstäni eikä se liity mitenkään siihen, että minulla on perhe ja lapsia.
miten pärjäät taloudellisesti???
huonosti. Elämme siis miehen palkalla, lapsilisillä ja nyt vuoden saan vielä kotihoidontukia. asuntolainaa maksamme.
mutta eteenpäin mennään sanoi mummo lumessa :)