Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka ETTE äänestä perussuomalaisia

Vierailija
24.01.2011 |

ja hyysäätte "mamuja" niin lukekaa tämä teksti ja miettikää lukemaanne... KERTOO MULLE MIKÄ JÄRKI TOSSA UUDESSA LAISSA ON? koska mä en sitä ymmärrä...

http://www.halla-aho.com/scripta/invandringspolitik.html

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainoa ihminen joka murhasi 3 henkeä.

Tai no olihan hänellä tyttöystävä ja rikoskumppani mukanaan Marita Routalammi.

ymsymsyms.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Juha_Valjakkala

Ja tälle yhdelle, kyllä se on kantaväestöltä pois. Verot nousee, kaikki hinnat vain nousevat, palkat pysyy samana, valtiolla ei ole varaa ylläpitää sairaaloita yms. Kyllä se on pois.

Vierailija
42/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä tuossa laissa Allah-ohaa sit pännii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän Juha Valjakkalan, mutta jopa hänkin todistaa väitteeni oikeaksi, kyseessä oli YKSITTÄINEN hullu. Ei hän ollut osa mitään järjestäytynyttä rikollisuutta, joka tahkoaa rahaa kuljettamalla huumeita ja aseita, huoria ja ryöstämällä rahankuljetusautoja.

Jos vaikka googletat niin ruotsalaisessa mediassa on usein juttuja jugoslavian-mafiasta jne. ei siellä koskaan ole puhuttu mistään "suomalaisesta-mafiasta". Suomalaiset olivat ihan tavallisia juoppoja ja osa pikkurikollisia, ei heillä ollut/ole mitään järjestätynyttä toimintaa.

Vierailija
44/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos asiallisesta puhuttelusta.

Mistä tiedät että pakolais-/maahanmuuttoasioista ylijääneet rahat ohjattaisiin lapsilisiin ja sairaaloihin yms?

Sairaalat on kuntien vastuulla, ei valtion.

Vierailija
45/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei käsitä kunnan ja valtion eroja. Moni haukkuu valtion kun joku juttu ei toimi, vaikka oikea kohde syytöksille on kunta, ja toisinpäin. Eli kannattaa ensin selvittää kummissa vaaleissa (kunta- vai eduskuntavaaleissa) äänestää oikeaa ihmistä joka ajaa esim. päiväkotiryhmien pienentämistä tmv. itselle tärkeää asiaa :)

Vierailija
46/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyysäätte "mamuja" niin lukekaa tämä teksti ja miettikää lukemaanne... KERTOO MULLE MIKÄ JÄRKI TOSSA UUDESSA LAISSA ON? koska mä en sitä ymmärrä...

&lt;a href="<a href="http://www.halla-aho.com/scripta/invandringspolitik.html" alt="http://www.halla-aho.com/scripta/invandringspolitik.html">http://www.halla-aho.com/scripta/invandringspolitik.html</a&gt;" alt="<a href="http://www.halla-aho.com/scripta/invandringspolitik.html" alt="http://www.halla-aho.com/scripta/invandringspolitik.html">http://www.halla-aho.com/scripta/invandringspolitik.html</a&gt;"&gt;<a href="http://www.halla-aho.com/scripta/invandringspolitik.html&lt;/a&gt;" alt="http://www.halla-aho.com/scripta/invandringspolitik.html&lt;/a&gt;">http://www.halla-aho.com/scripta/invandringspolitik.html&lt;/a&gt;</a&gt;

vanhaan ja totesin, että pääosin uusi laki tarkentaa ja täsmentää vanhaa lakia esim. asumisajan ja kielitaidon osoittamisen osalta.

Asumisajan (14§) vaatimuksia on lievennetty siten, että yhtäjaksoista asumisaikaa on pudotettu kuudesta vuodesta viiteen ja kerättyä asumisaikaa kahdeksasta vuodesta seitsemään.

Nuhteettomuusedellytyksessä (13§, kohta 3) voidaan katsoa lievennykseksi se, että nyt rikesakko ei aiheuttaisi kansaisuuden hakemiselle estettä tai odotusaikaa. Muuten tämäkin pykälä sisältää ainoastaan tarkennuksia esim. odotusaikoihin, siis selkeyttää lakia.

Kielitaitovaatimusta (17§) on näköjään helpotettu yli 65-vuotiailta ja niilltä, jotka sairauden tai muun vamman vuoksi eivät kykene sitä täyttämään.

Joten joo, järkeä näkyisi laissa olevan siltä osin, että siinä on selkiytetty ja tarkennettu lakia siltä osin, missä vanha on ollut tulkinnanvarainen ja epätarkka. Oletteko sitämieltä, että nämä oikeat muutokset aiheuttavat nyt Suomeen rikollisten invaasion ja mistä nämä oikein tulevat? Venäjältä? Virosta?

Joten summa summarum, nähdäkseni Halla-Aho viisaana miehenä jälleen on osannut tarttua sellaiseen kohtaan, josta tietää että tämä tietty hommaporukka ei edes viitsi tai osaa tarkistaa mistä hän oikeastaan kirjoittaa.

Tero

Vierailija
47/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansalaisuuteen liittyviä sääntöjä. Kannatan itse kaikenlaista maahanmuuttoa ja kaikkialta maailmasta. Inhimillisistä syistä Suomen täytyy ottaa pakolaisia. Suomen tulevaisuden takia tänne pitää sallia työperäinenmaahammuutto.

Olen vakuuttunut, että yhteiskunnat, jotka pystyvät integroimaan eri puolilta maailmaa tulevat, erilaisista taustoista lähteneet ihmiset, menestyvät parhaiten kulttuurisesti ja taloudellisesti. Ja olen varma, että meidän Suomemme on sellainen yhteiskunta, joka siihen pystyy ja siitä hyötyy.

En ole sinisilmäinen. Tajuan, että kaikkialla maailmassa on myös pahoja ihmisiä. Tajuan, että Suomen sosiaaliturha on yksi vetovoimatekijä. Joku vetovoimatekijähän meillä täytyy olla, että saamme tulijoita tänne piemän talven keskelle. Avainkohta näkemyksissäni on, että olen aivan vakuuttunut siitä, että vaikka maahanmuutto maksaa, niin kokonaisuudessaan yhteiskuntamme on hyötynyt maahanmuutosta enemmän kuin maksanut ja jatkossa tämä kehitys vain jatkuu.

Selvennän vielä, että vaikka itse olen täysinsuomalainen ev. lut. kansalainen ja olen naimisissa kaltaiseni miehen kanssa, en kaipaa lainkaan lapsuuteni Suomea, jossa 90 % kansasta kuului valtionkirkkoon, kaikki katsoivat samaa TV-kanavaa ja nauroivat samoille ankeille vammaisista pilaa tekeville sketseille. Minun näkökulmastani Suomesta on koko ajan tullut parempi, moniarvoisempi ja kiinnostavampi paikka elää ja toimia.

Ja vielä sen verran taustoista, että kyllä, tunnen erittäin paljon, erittäin fiksuja maahanmuuttajia, joista osa on joka afrikkalaistaustaisia muslimeita.

Ja en äänestä persuja.

Vierailija
48/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yhden loisijan elättäminen maksaa järkyttäviä summia... ruotsissa verorahoista menee 22% maahanmuuttajiin... suomessa tukia maksetaan enemmän kuin ruotsissa... EDES SUOMEN MAAHANMUTTOMINISTERI EI OSAA SANOA paljon maahanmuuttajiin menee oikeasti meidän verorahoja.... noh onhan se kivaa painaa niskalimassa duunia ja silti syödä päivästä toiseen jauhelihaa ja ostaa kuteet tarjoustalosta, samalla kun somalinuoret kulkevat carl kanin vaatteissa jne....

Vierailija
49/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yhden loisijan elättäminen maksaa järkyttäviä summia... ruotsissa verorahoista menee 22% maahanmuuttajiin... suomessa tukia maksetaan enemmän kuin ruotsissa... EDES SUOMEN MAAHANMUTTOMINISTERI EI OSAA SANOA paljon maahanmuuttajiin menee oikeasti meidän verorahoja.... noh onhan se kivaa painaa niskalimassa duunia ja silti syödä päivästä toiseen jauhelihaa ja ostaa kuteet tarjoustalosta, samalla kun somalinuoret kulkevat carl kanin vaatteissa jne....

Summat löytyvät mm. valtion tulo- ja menoarviosta.

Tero

Vierailija
50/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä missään sanonut mitään suomalaisten paluusta. Sanoin, että mistä ihmeestä sinä muka tiedät, mikä maine suomalaisilla elintasopakolaisilla on muualla. Että kyllä: on jopa Ruotissa aikalaisia ristiriitoja olemassa! Ja että et voi mitenkään tietää, aikovatko Suomeen tulleet mamut palata kotimaahansa. Suomen perustoimeentulotuki ei kyllä ketään varmasti houkuta pysyvästi hylkäämään kotimaansa, jos sinne kotimaahan vain voi turvallisesti joskus palata. Plus - tätä et selvästi edes tiedä - että vain noin kymmenesosa tänne tulleista turvapaikanhakijoista saa turvapaikan, noin 40% saa MÄÄRÄAIKAISEN oleskeluluvan (jonka päätyttyä on haettava uutta tai lähdettävä, perusteet uudelle luvalle pitää täyttyä) ja noin puolet hylätään! Eli ei tänne ole mitenkään helppoa jäädä perusteetta olemaan.

Huomasit varmaan kysymysmerkkini kun kirjoitin mahdollisista kulttuurieroista!? Voisin näin kuvitella ettei kulttuuri erot ole yhtä suuria kuin suomalaisilla ja vaikka muslimeilla. Pitänee kaikki kirjoittaa pilkun tarkasti että ymmärrätte. Että tok tok. Yksinkertaisesta viestistä väännät kauhean sodan. Tuoko sitten kannustaa minua äänestämään jotakin samanlaista puoluetta kuin sinä? En ole vielä päättänyt ketä äänestän, sitä en jätä kuitenkaan tekemättä. Mutta tällainen hyökkäävyys ei ainakaan houkuttele äänestämään ketään sellaista joka ottaa avosylin vastaan rikollisia maahanmuuttajia.

En mielestäni sen kummempaa. Yksi viesti. Johon vastasit että mitä vittua. Hohhoijaa, kukahan tuossa oli se hyökkäävä...

Vierailija
51/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

finndjäveleiksi tms., toisin sanoen suomipiruiksi.

Vierailija
52/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä missään sanonut mitään suomalaisten paluusta. Sanoin, että mistä ihmeestä sinä muka tiedät, mikä maine suomalaisilla elintasopakolaisilla on muualla. Että kyllä: on jopa Ruotissa aikalaisia ristiriitoja olemassa! Ja että et voi mitenkään tietää, aikovatko Suomeen tulleet mamut palata kotimaahansa. Suomen perustoimeentulotuki ei kyllä ketään varmasti houkuta pysyvästi hylkäämään kotimaansa, jos sinne kotimaahan vain voi turvallisesti joskus palata. Plus - tätä et selvästi edes tiedä - että vain noin kymmenesosa tänne tulleista turvapaikanhakijoista saa turvapaikan, noin 40% saa MÄÄRÄAIKAISEN oleskeluluvan (jonka päätyttyä on haettava uutta tai lähdettävä, perusteet uudelle luvalle pitää täyttyä) ja noin puolet hylätään! Eli ei tänne ole mitenkään helppoa jäädä perusteetta olemaan.

Huomasit varmaan kysymysmerkkini kun kirjoitin mahdollisista kulttuurieroista!? Voisin näin kuvitella ettei kulttuuri erot ole yhtä suuria kuin suomalaisilla ja vaikka muslimeilla. Pitänee kaikki kirjoittaa pilkun tarkasti että ymmärrätte. Että tok tok. Yksinkertaisesta viestistä väännät kauhean sodan. Tuoko sitten kannustaa minua äänestämään jotakin samanlaista puoluetta kuin sinä? En ole vielä päättänyt ketä äänestän, sitä en jätä kuitenkaan tekemättä. Mutta tällainen hyökkäävyys ei ainakaan houkuttele äänestämään ketään sellaista joka ottaa avosylin vastaan rikollisia maahanmuuttajia.

En mielestäni sen kummempaa. Yksi viesti. Johon vastasit että mitä vittua. Hohhoijaa, kukahan tuossa oli se hyökkäävä...

mihin sinä (tai joku muu) tuli kirjoittamaan hyökkäävään sävyyn etten tiedä erinäisiä asioita :) Ja vain siksi että kirjoitin "suomalaisilla ja ruotsalaisilla ei taida olla kovin suuria kulttuurieroja?". :) Ja siihen saan vastaukseksi kauhean litanian ja viimeiseksi "sinä et taidakaan tietää". Ei minun lauseesta voi päätellä tiedänkö vai en :)

Vierailija
53/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin sinä (tai joku muu) tuli kirjoittamaan hyökkäävään sävyyn etten tiedä erinäisiä asioita :) Ja vain siksi että kirjoitin "suomalaisilla ja ruotsalaisilla ei taida olla kovin suuria kulttuurieroja?". :) Ja siihen saan vastaukseksi kauhean litanian ja viimeiseksi "sinä et taidakaan tietää". Ei minun lauseesta voi päätellä tiedänkö vai en :)

mistä tiedät, mitä Suomeen tulleet maahanmuuttajat aikovat paluunsa suhteen tehdä. Tai mistä tiedät, mitä ruotsalaiset suomalaisista ajattelevat.... eivät kovin positiivista, vaikka naapureita ollaankin.

Itse asiassa ruotsalaiset suhtautuvat meihin aika laillakin kielteisemmin kuin muihin pohjoismaalaisiin. Sopii miettiä, miksi.

No, tuo "sinä et taida tietää" -kommentti oli toisessa kommentissani, ei ekassa. Ja täysin perusteltu, koska siinä "mitä vittua"-kirjoituksessasi toistit sen, että maahanmuuttajat jäävät tänne paremman elintason takia.

Et siis selvästi tiedä, ettei sellainen valinta ole mahdollinen. Koska sen oleskeluluvan - saati turvapaikan - saaminen ON hyvin vaikeaa ja vaatii selvät suojelun tarpeeseen liittyvät perusteet. Ei siis voi shoppailla ja valita, että "jäänpä nyt nauttimaan suomalaisten ruhtinaallista toimeentulotukea"....

Vierailija
54/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät, mitä Suomeen tulleet maahanmuuttajat aikovat paluunsa suhteen tehdä. Tai mistä tiedät, mitä ruotsalaiset suomalaisista ajattelevat.... eivät kovin positiivista, vaikka naapureita ollaankin.

Itse asiassa ruotsalaiset suhtautuvat meihin aika laillakin kielteisemmin kuin muihin pohjoismaalaisiin. Sopii miettiä, miksi.

No, tuo "sinä et taida tietää" -kommentti oli toisessa kommentissani, ei ekassa. Ja täysin perusteltu, koska siinä "mitä vittua"-kirjoituksessasi toistit sen, että maahanmuuttajat jäävät tänne paremman elintason takia.

Et siis selvästi tiedä, ettei sellainen valinta ole mahdollinen. Koska sen oleskeluluvan - saati turvapaikan - saaminen ON hyvin vaikeaa ja vaatii selvät suojelun tarpeeseen liittyvät perusteet. Ei siis voi shoppailla ja valita, että "jäänpä nyt nauttimaan suomalaisten ruhtinaallista toimeentulotukea"....

Yhden kommentin ansiosta päättelet toisesta ihmisestä ties mitä :) Jos kaikki olette tuollaisia, en ihmettelekään miksi ette saa ihmisiä puolellenne.

Vierailija
55/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin tarkoitti "mitä ihmettä".

Vierailija
56/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako työikäistä miestä pakeni suomesta ruotsiin sota-aikana? Miksi suurin osa somaleista on parhaimmassa kunnossa olevia miehiä? Miksi he ei taistele maansa puolesta? Miten Suomelle olisi käynyt, jos täältäkin olisi ensin miehet paenneet? Minkä takia Suomen edes täytyy ottaa pakolaisia Suomeen? Moniko somali otti suomalaisia toisessa maailmansodassa? Otetaan mekin ruottalaisia, jos he sotaan joutuvat, mutta miksi muita? Prosentuaalisesti pakolaisissa monen kerroin enemmän rikollisuutta kuin suomalaisissa. Sitten heidän uskontotausta aiheuttaa välikohtauksia suomalaisten kanssa esim. joulujuhla, suvivirsi yms... Muslimi kunnioittaa ennemmiin shariaa, kuin Suomenlakia. Ja miksi tuhlata rahaa pakolaisiin, kun leipäjonot pitenee. Eikö ensin pitäisi saada oma väki ruokittua, ennen kuin vieraille annetaan...

Suomi Suomalaisille

Vierailija
57/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät, mitä Suomeen tulleet maahanmuuttajat aikovat paluunsa suhteen tehdä. Tai mistä tiedät, mitä ruotsalaiset suomalaisista ajattelevat.... eivät kovin positiivista, vaikka naapureita ollaankin. Itse asiassa ruotsalaiset suhtautuvat meihin aika laillakin kielteisemmin kuin muihin pohjoismaalaisiin. Sopii miettiä, miksi. No, tuo "sinä et taida tietää" -kommentti oli toisessa kommentissani, ei ekassa. Ja täysin perusteltu, koska siinä "mitä vittua"-kirjoituksessasi toistit sen, että maahanmuuttajat jäävät tänne paremman elintason takia. Et siis selvästi tiedä, ettei sellainen valinta ole mahdollinen. Koska sen oleskeluluvan - saati turvapaikan - saaminen ON hyvin vaikeaa ja vaatii selvät suojelun tarpeeseen liittyvät perusteet. Ei siis voi shoppailla ja valita, että "jäänpä nyt nauttimaan suomalaisten ruhtinaallista toimeentulotukea"....

Yhden kommentin ansiosta päättelet toisesta ihmisestä ties mitä :) Jos kaikki olette tuollaisia, en ihmettelekään miksi ette saa ihmisiä puolellenne.

Mitä sitä kaunistelemaan. Ja nyt toivon mukaan tiedät, jollet sitten kieltäydy uskomasta...

Vierailija
58/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako työikäistä miestä pakeni suomesta ruotsiin sota-aikana? Miksi suurin osa somaleista on parhaimmassa kunnossa olevia miehiä? Miksi he ei taistele maansa puolesta? Miten Suomelle olisi käynyt, jos täältäkin olisi ensin miehet paenneet? Minkä takia Suomen edes täytyy ottaa pakolaisia Suomeen? Moniko somali otti suomalaisia toisessa maailmansodassa? Otetaan mekin ruottalaisia, jos he sotaan joutuvat, mutta miksi muita? Prosentuaalisesti pakolaisissa monen kerroin enemmän rikollisuutta kuin suomalaisissa. Sitten heidän uskontotausta aiheuttaa välikohtauksia suomalaisten kanssa esim. joulujuhla, suvivirsi yms... Muslimi kunnioittaa ennemmiin shariaa, kuin Suomenlakia. Ja miksi tuhlata rahaa pakolaisiin, kun leipäjonot pitenee. Eikö ensin pitäisi saada oma väki ruokittua, ennen kuin vieraille annetaan... Suomi Suomalaisille

Ps: joulun alla mediassa käyty keskustelu joulujuhlien kristillisyydestä oli kyllä ihan vaan suomalaisten itsensä käymää varjokeskustelua. Yhdenkään maahanmuuttajan en nähnyt vastustaneen joulukuvaelmaa, mutta moni suomalaissyntyinen ateisti kylläkin oli "huolissaan".

Vierailija
59/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin tarkoitti "mitä ihmettä".

Se kyllä ihan suoraan suomentaenkin tarkoittaa, että mitä vittua?

Ja juu: pidän sellaista otsikkoa aika hyökkäävänä, tuskin olen ainoa.

Vierailija
60/66 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas vedetään SUOMI-KORTTI esiin... onhan suomessakkin plää plää plää... siis MIKSI sitten niitä rahareikiä pitää tuoda lisää??? Ainakin suomen työttömien SUOMALAITEN sukulaiset ja esi-isät on jotain tehneet TÄN VALTION HYVÄKSI!