Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muslimiäiti, entäpä jos miehesi kunniamurhaa tyttäresi

Vierailija
24.01.2011 |

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Jordanialaisis%C3%A4+selvisi+10+vuo…

Jordanialaisisä selvisi 10 vuoden rangaistuksella kunniamurhasta

23.1.2011 21:40 | Kommentit A A

STT–AFP–HS

AMMAN. Jordanialainen oikeusistuin tuomitsi 60-vuotiaan miehen 15 vuodeksi vankeuteen tyttärensä murhasta, mutta tuomio pudotettiin saman tien kymmeneen vuoteen "lieventävien olosuhteiden" vuoksi.

Miehen 25-vuotias tytär oli raskaana avioituessaan poikaystävänsä kanssa. Isä suostui liittoon saatuaan 28 000 dollaria, mutta tästä huolimatta hän painosti tytärtä aborttiin. Kun nuoripari ei suostunut, mies meni pariskunnan kotiin ja ampui yksin kotona ollutta tytärtä rintaan, päähän ja vatsaan.

Jordanian lain mukaan murhasta saa kuolemantuomion, mutta kunniamurhissa oikeusistuimet voivat lieventää rangaistuksia. Maassa kuolee vuosittain 15–20 naista kunniamurhien uhreina.

Jordaniassa annettiin sunnuntaina toinenkin perheen kunniaan liittyvä tuomio. 20-vuotias mies sai 10 vuotta vankeutta kahta vuotta vanhemman sisarensa murhasta.

Eronnut sisar poistui "toistuvasti perheensä kodista ilman lupaa".

Jordanian naapurimaassa Syyriassa presidentti Bashar Assad nosti hiljattain kunniamurhista langetettavan tuomion 5–7 vuoteen. Aiemmin se oli kaksi vuotta.

Aktivistien mukaan maassa murhataan kunnian nimissä vuosittain 150–200 naista

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011012313058576_ul.shtml

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee niiden juttuja täällä niin suurimmalla osalla on aivot jo ns pesty. Tuossa yhdessäkin ketjussa yksi muslmipatja ihan vakavissaan sanoo, että jos päiväkotiin tulee yksikin muslimi niin sadan muun pitää muuttaa kaikki ruokailusta lähtien, kristilliset juhlat pitää perua jne. Eiköhän noiden kohdalla peli ole selvä ja kunniamurhat saavat mun puolesta yleistyä jos muslimipatjojen omat lapset on uhreja, yksikin muslimi vähemmän on aina hyvä alku.

Vierailija
2/5 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee niiden juttuja täällä niin suurimmalla osalla on aivot jo ns pesty. Tuossa yhdessäkin ketjussa yksi muslmipatja ihan vakavissaan sanoo, että jos päiväkotiin tulee yksikin muslimi niin sadan muun pitää muuttaa kaikki ruokailusta lähtien, kristilliset juhlat pitää perua jne. Eiköhän noiden kohdalla peli ole selvä ja kunniamurhat saavat mun puolesta yleistyä jos muslimipatjojen omat lapset on uhreja, yksikin muslimi vähemmän on aina hyvä alku.

Olenko sinusta muslimipatja äitisi tavoin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesboilkaa te miten haluatte ja tappakaa toisianne.

Vierailija
4/5 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesboilkaa te miten haluatte ja tappakaa toisianne.

Olen mies

Vierailija
5/5 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natseissakin oli paljon normaaleja ja mukavia ihmisiä, mutta en minä silti halua natsia naapurikseni. En myöskään halua nykyajan natsia eli muslimia vaikka teissäkin varmasti löytyy normaaleja yksilöitä joskin takuulla paljon vähemmän kuin natseissa.