Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin vaatia itselleni yksinhuoltajuuden?

Vierailija
23.01.2011 |

Erosin miehestäni reilut 2 vuotta sitten. Lapsi käy isällään joka toinen viikonloppu ja on siellä vain 1 yön, vaikka samassa kaupungissa asutaan ei hän halua useammin lastansa nähdä.

Hän kehuu monelle olevansa hyvä isä ja kuvailee (olen kuullut tutun kautta tämän) miten hienoa se on, kun lapsi hänellä ja mitä kaikkea tekevät. Eli antaa itsestään ihannoitavan kuvan isänä.

Kuitenkin joka kerta on tuomassa lapsen takaisin kotiin mun luokse mahdollisimman nopsaan. Eli lapsi on isillään reilut 24 tuntia !!

Hän on jo lapselle puhunut että kun tämä aloittaa joulun voisi muuttaa isille asumaan.

Mutta sitä mä tulen vastustamaan täysillä!! Koska tämä exä ei osaisi lasta kuitenkaan tukea koulun aikana. Hän oli koulussa kiusaaja sekä hänellä oli oppimis vaikeuksia.

Paljon olisi kerrottavaa, mutten halua tulla tunnistetuksi.

En halua sen miehen kasvattavan lastani. Isä hän saa tietenkin lapselle olla, sitä en lapseltani voi kieltää enkö edes halua. Mutta en halua hänen kasvattavan lastani tavalla jollainen hän oli nuoruudessa, koska ei ole vieläkään kasvanut aikuiseksi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä tapaa lasta säännöllisesti vaikka se sitten onkin vain se reilu 24h.

Kuinka tosissaan isä sitten lapselle puhuu sinne hänen luokseen muutosta?

Tiedän kokemuksesta että etävanhemmalla on tapana hieman liioitella asioita miten tapaa lasta jne.

Vierailija
2/3 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viestissäsi puhut pelkästään tapaamisista ja asumisesta etkä ollenkaan perustele huoltajuusvaatimustasi. Tapaamiset ja huoltajuus ovat kaksi erillistä ja erikseen ratkaistavaa asiaa.

Suomessa yhteishuoltajuus on voimakas normi. Voit saada yksinhuoltajuuden vain, jos pystyt osoittamaan, että yhteishuollosta on lapselle jotakin konkreettista haittaa. Haitan pitää olla lapselle, ei sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleisimmin se myönnetään sille, jonka luona lapsi on tähänkin saakka asunut. Eli sulla ei ole mitään pelättävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi