Onko normaalia ettei 1,5v ole ollut hoidossa
siis kenelläkään yhtään päivää eikä tuntia. Sukulaiset ym. asuvat kaukana, eli ei mahdollisuutta hoitoon. Mummu asuu kyl lähellä mutta EI HALUA OTTAA lastamme edes tunniksi tms. että saisimme miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa. Ja tietty olisi hyväksi lapselle oppia olemaan välillä muidenkin kanssa...
Olen etsiskellyt töitä, huolestuttaa vaan kuinka päivähoito onnistuu aikanaan kun ei ole ollut erossa vanhemmista ollenkaan :(
Kommentit (5)
ole olleet perheen ulkopuolisella hoitajalla. Miksi pitäisi?
Miksi viedä lasta hoitoon jos ei ole mitään akuuttia tarvetta?
1.5v on kuitenkin aika pieni vielä, joka taatusti ehtii elämässään hoidossa olemaan ja pyöriä toisten nurkissa, viimeistään murkkuna
Mielestäni lapsi kuitenkin kaipaisi muidenkin seuraa kuin meidän. Lähellä ei asu muita lapsiperheitäkään, eli kontaktit toisiin lapsiinkin ovat erittäin vähäisiä.
Jos tulee tarve, voithan totuttaa johonkin tuttuun hoitajaan esim.MLL palvelusta ihan pikkuhiljaa. Ensin yhdessä hoitajan kanssa ja sitten yksin esim.tunti, jos pitää käydä jossakin. Aika juoksee ja kohta pienokainen on 2 vuotias ja silloin tuntisi jonkun. Älä turhaan kiirehdi.
minä olen ollut mieheni kanssa nyt ensimmäistä kertaa pari tuntia kaksin, kun lapsi on 2,5 vuotta ja päässyt osa-aikaiseen hotoon. Meillä ei mitään hoitoapuja myöskään, enkä koskaan edes ajatellut et sellaista tarvittaisiin. Mut täytyy sanoa, että nyt kun sitä aikaa on muutama tunti viikossa (luksusta!), niin voin todellakin myöntää tarvinneeni sitä. Ihana ettei tarvitse raahata lasta joka ikiseen virastoon, lääkäriin ja muihin menoihin joihin lapsi oli ennen pakko ottaa mukaan. Lapsi sopeutui hoitoon hyvin, koska olin pitkään siellä hänen kanssaan ja vieläkin jään juttelemaan hoitajan kanssa niitä näitä niin että lapsi ehtii leikkimään muiden kanssa.