Imetyksestä vieroitus 8 kk kanssa hankalaa
Meidän neidille on kelvannut vaan tissi. Pulloa ei huoli eikä tuttia. Joskus isovanhemmalta pullosta juonu, joten taidossa ei ole ongelmaa. Isän kanssa ei onnistu eikä äidin.
Mun maidontulon kanssa ollut jo jonkin aikaa ongelmia. Ei toisinaan heru millään ja tyttö jää itkuiseksi esim. öisin kunnes nukahtaa. Paino on tippunut -17 käyrälle ja soseetkin maistuu heikosti.
Nyt minulla oli vatsatauti, joten päätimme, että nyt loppuu samalla imetys ja mies saa hoitaa syötöt. Maidon tuotanto on varmaan kokonaan loppunut tän vuorokauden oksentelun jälkeen.
Tyttö ei ole suostunut juomaan maitoa nyt sitten yli puoleentoista vuorokauteen. Itkee kun näkeekin pullon, nokkamukin tai mukin, jossa maitoa. Koskahan ne tärkeät tissit unohtuu! Muutaman kulauksen vettä on juonut.
Kommentit (6)
ja poika alkoi juomaan mukista, kun ei ollut muutakaan vaihtoehtoa. Tosi rankkaa aikaa se kylla oli. Itsellani tuli keuhkokuume ja tosi rankat laakkeet paalle, laakari kaski jattaa imetyksen tilapaisesti pois. Kun parin viikon paasta yritin taas imettaa, ei poikaa enaa kiinnostanut koko juttu!
No hyvä jos jollain on kokemusta että parissa päivässä helpottaisi. Mukia ollaan myös kokeiltu, mutta kaikesta saa ihan sairaat raivarit. Tässä rupeaa olemaan aika väsynyt, kun itsellä kamala oksennustauti takana ja nyt mies on siinä. Joten puolikuntoisena saa lohduttaa itkuista neitiä ja hoitaa nelivuotiasta.
ei sun maidon tuotanto vatsataudin takia lopu. Juo paljon nesteitä Ja koita imettää. VAuvan hyvinvointi olis nyt tärkein.
imetys ja maidon riittävyys on takkuillu jo useamman viikon, ainakin kuukauden. Välillä ei heru maitoa millään vaikka olisin pitänyt tyttöä tississä kiinni puoli tuntia. Selkeästi jää nälkäiseksi. Jatkuvaa itkua imetysten jälkeen. Kohta mulla edessä töihin paluu, joten tytön pakko oppia syömään muutakin. Mies on työtön ja jää siksi koti-isäksi. Ja tosissaan pituus ja paino käyrät senkun tippuu. Tutkittu myös esim. kilpirauhasarvot, jotka ok. Selkeästi kyse on siitä ettei kelpuuta ravinnokseen kuin rintaani, jonka maito ei yksinkertaisesti riitä enää.
Muutenkaan minun juttuni ei ole imettää niin vanhaa lasta. Kyllä tämä vieroitus olisi ollut edessä viimeistään siinä 10kk maissa.
Saman ikäinen oli silloin kuin teidän tyttö nyt.
Sinnikkäästi vain tuputettiin niin se maidon himo vei voiton :)
Nyt siis kulunut reilusti yli 2 vrk ja edelleenkään mikään juoma ei kelpaa. Kauhea kiukku heti jos muki tai pullo tulee naaman lähelle. Neiti alkaa olemaan normaalia itkuisempi ja nukkuukin normaalia enemmän. Mitenkään veltto tai kuivuneen oloinen ei kuitenkaan ole.
Miten kauan tämä voi kestää. Oman maidon tuotannon heikkouden huomaa siitäkin, että ei edes tunnu rinnoissa miltään vaikka imetys loppui kuin seinään. Aiemmin olen yrittänyt tarjota pulloa/mukia tissin rinnalle, muttei ole huolinut.
Ei kellään ole vinkkejä tai kokemuksia enempää jakaa? En kaipaa moralisointia siitä, että imetystä pitää jatkaa esim kolmevuotiaaksi asti, koska henkkoht koen sen olevan luonnotonta. Lisäksi lähestyvät työt ja tytön selvä nälkäisyys/laskevat käyrät lisäävät haluani löytää toisenlainen ratkaisu. ikä näistä tisseistä tunnu paljoa edes enää irtoavan. Kai kyse tytöllä on enempi lohdun saamisesta. Paljon edelleem sylittelen ja pidän lähellä.