Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Evra ehkäisylaastari, kokemuksia?

Vierailija
22.01.2011 |

Mulla siis resepti ja ensi kierrosta olis tarkoitus alottaa ja kaipaisin kokemuksia, hyviä sekä huonoja.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes vuoden toimi loistavasti, sitten alkoi iho ärtymään, vaikka vaihtelin laastarin paikkaa. Koko ajan saa olla raapimassa ja iho on kuiva, näppylöitäkin tuli.

Vahinkoja ei sattunut vaikka muutaman kerran vähän omia aikojani (päivän myöhässä) laastarin vaihdoinkin. x)

Muuten siis sopi täydellisesti, ei mielialamuutoksia tai mitään. Nyt vielä kitkuttelen kuukauden Evralla ja sitten aloitan pillerit. :)

Vierailija
2/28 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut laastari käytössä noin kolme vuotta. Olen kokeillut kolmea eri merkkiä pillereitä tätä laastaria ennen, ja sain kaikista ihan järkyttäviä sivuoireita (pahimpina mielialanvaihtelut ja turvotus). Laastarin kanssa taas en ole saanut _mitään_ sivuoireita. Sopii loistavasti mulle ja pois en vaihda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt päässyt aloittamaan laastareiden käytön. Haittaako kun laastari irtoaa reunoista (noin 1mm joka reunalta)?

Todella huono olo tulee, oksettaa koko ajan ja päätä särkee. Olen myös melko ärtynyt. :(

Iho kutisee laastarin kohdalla paljon.

Nyt on vasta toinen viikko menossa, joten toivon oireiden häviävän kunhan totun hormonimääriin.

Lisäksi laastari lähtee irti saunassa, vaikka paketissa sanottiin sen kestävän myös saunominen.

Huolettaa vähän tuo reunoilta irtoaminen, että aiheuttaako se niitä vahinkoja/heikentääkö ehkäisytehoa?

Vierailija
4/28 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopi hormonaalisesti, halut palasivat pillereiden jälkeen (miehen tuoksukin sai kiihottumaan :) ) ja vuoto oli niukkaa. Mutta jouduin luopumaan laastareista, koska sain ihan järkyttävää ihottumaa niistä! Meni monta kuukautta kortisonivoiteellakin että laastarin muotoiset läikät hävisivät iholta. Nyt rengas käytössä, muuten hyvä, mutta ei haluja :(

Irtoaminen ei haittaa, kunhan ei kokonaan lähde pois.

Vierailija
5/28 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KK kierto ihan sekaisin. Oli kahen viikon välein menkat. Eikä vaan mitään niukkaa vuotoa vaan ihan järkyttävä määrä!!!!Alavatsan kipuja, väsymystä,oksentelua...että silleen.

Vierailija
6/28 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt 4 vuotta ja olen todella tyytyväinen. Suosittelen kaikkia kokeilemaan.

+ En ole tullut raskaaksi

+ Laastari ei ole ikinä lähtenyt irti (okei, 2 kertaa...)

+ Vaihdetaan kerran viikossa, joten helppo muistaa (esim. aina sunnuntaisin saunan jälkeen)

+ Ei lääkejäämiä elimistöön (vrt. ehkäisypillerit)

+ Ei iho-oireita, päänsärkyä, kipuja, runsaita vuotoja...

- kuivattaa ainakin mulla limakalvoja sen verran, että tulee helposti hiivatulehduksia

- ei oikein haluta

- hinta n. 40€ / 3kk

Vierailija
7/28 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ehkäisymenetelmiä en ole tämän ja kondomin lisäksi kokeillut joten en voi vertailla muihin hormonaalisiin. Haluaisin kuitenkin jakaa havaintoni: Aurinkorasvat ja -öljyt irroittavat laastarin melko varmasti viimeistään siinä vaiheessa kun otat suihkua ja peset rasvaa ja hikeäsi pois. Tuohon ongelmaan en ole keksinyt ratkaisua, sillä laastarin paikka ei luonnollisesti vaikuta, rasvattava kun on jokainen jäsen jossei meinaa polttaa itseään auringossa...

Mitään ihmeempää oireilua/vuotohäiriöitä en ole kokenut.

Vierailija
8/28 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVRASTA PARAS kokemus... ei iho-ongelmia tai muutakaan... ainut mikä oli etten voinut sitä jatkaa oli se, että mulle tuli niistä hormooneista aurallinen migreeni... kolme kohtausta tuli 2kk sisällä, joten ne lähti vaihtoon... sain kierukan reseptin ja en sit ehtinyt niitä hakee kun olinki jo raskaana.. siis heti kun lopetin evrat niin tuli sitten positiivinen :) Nyt mulla on se kierukka.. tosin senki kaa ongelmia mut saa olla.

Vierailija
9/28 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi suurin osa vastanneista oli kärsinyt pahoista mielialavaihteluista"

En nyt ihan itsemurhaa harkinnut sentään mutta olin niin kiukkuinen aina että mies oli jo valmis luovuttamaan. Onneksi tajusin että johtuu laastareista ja mieli tasoittui heti kun vaihdoin Yasmin-pillereihin.

Vierailija
10/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt raskaana. Vuoden tosiaan ehkäisi, mutta oikeasta, tarkasta ja huolellisesta käytöstä huolimatta ehkäisy petti. Että en kyllä itse siihen enää luota!

Vierailija
11/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin muutamista muistakin keskusteluista että on pettänyt.. En tosiaan toivoisi enempää lapsia. Lisäksi suurin osa vastanneista oli kärsinyt pahoista mielialavaihteluista, jotkut jopa harkinneet niiden takia itsemurhaa. Muita?

Vierailija
12/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta tullut välissä, ja nyt taas hain synnytyksen jälkeen reseptin. Olen ollut tyytyväinen. Pillerit ei aikoinaan sopineet, laastari ollut tosi hyvä.

Vierailija
13/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ainakin mulla ja helppo. Sopi mulle paremmin kuin pillerit. Useamman vuoden käytin, eikä mitään ongelmia.

Kaikilla ehkäisyvalmisteillahan noita vahinkoja tapahtuu, taitaa olla enemmän käyttäjästä kiinni. Noudattaa vaan ohjeita huolella ja laittaa sen laastarin oikeaan paikkaan kehossa, ja sitten jos jonain viikkona reunojen liimapinta alkaa kulua liikaa, paras vaihtaa uusi laastari ajoissa.

Vierailija
14/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vuoden oli käytössä ilman ongelmia, sitten iho alkoi reagoimaan vaikka vaihtelin paikkaa joka vaihdon aijaksi. Iho kuumotti tuntuvasti laastarin läpi ja ihoon tuli vesirakkuloita. vieläkin vajaan vuoden jälkeen kun en ole käyttänyt laastaria, miin pahimmat paikat vieläkin hilseilee ja kutisee.

Vierailija
15/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimi hyvin ehkäisyn puolesta. Mutta siitä tuli ihan järkyttävät sivuoireet; mm. ei ikinä haluttanut seksiä, turvotti, 'syötätti' --> söin ja lihoin, olin kiukkuinen koko ajan. En ikinä enää käyttäisi Evraa (ei ole ainoa horm. ehkäisy jota olen käyttänyt, joten vertailukohtia on). Käytin siis tätä Evraa useamman vuoden, lopetin kun päätettiin alkaa lasta yrittämään.

Sit kun on tässä ollu useamman vuoden ilman hormonaalista ehkäisyä, huomaa vielä paremmin mitä ne aiheutti (siis laastarit). Nyt aloitin uuden ehkäisyn, kokeilen pillereitä (Yaz).

Voihan ne jolleki toiselle sopia vaikkei mulle sopinukaan, se on niin yksilöllistä.

Vierailija
16/28 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt raskaana. Vuoden tosiaan ehkäisi, mutta oikeasta, tarkasta ja huolellisesta käytöstä huolimatta ehkäisy petti. Että en kyllä itse siihen enää luota!

Vierailija
17/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastari lähti irti suihkussa ennen aikojaan, joten jouduin vaihtamaan uuteen liian aikaisin. Tänään pitää ilmeisesti taas vaihtaa laastari, koska on oikea laastarinvaihtopäivä. Mitenkäs sitten, kun nyt kaikki seuraavat laastaripaketit menevät sekaisin, eli pitää avata uusi paketti, jotta saan tämän jakson viimeisen laastarin vaihdettua. Jäljelle jää paketin viimeisestä jaksosta vain kaksi laastaria, joten menevätö nämä nyt kokonaan hukkaan? Olin siis ajatellut vaihtaa laastarin ehkäisyrenkaaseen ihoärsytyksen takia kun saan tuon paketin käytettyä enkä nyt tietenkään kai voi aloittaa jaksoa joka jäisi yhden laastarin vajaaksi.

Vierailija
18/28 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni laastarit lähtivät reunoista irti. Ihoni ei ole kuiva, vaan erittäin "elinvoimainen". En siksi rasvaa ihoani, koska sitä on tarpeeksi omasta takaa, mutta laastari lähti irtoamaan silti. Toinen miinus oli vaikeat mielialavaihtelut ja haluttomuus.

Positiivista oli aknen paraneminen, helppo muistettavuus, ihoni ei ärtynyt ja kuukautiskivut helpottivat.

Nykyään käytössä kierukka, johon olen erittäin tyytyväinen kaikin puolin.

Vierailija
19/28 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttäny laastareita nyt reilu 2kk ja on sopinu tosi hyvin :) mutta 3pv sitte oon ottanut laastarin irti ka kuukautiset ei ole vieläkään alkanu :o voikohan olla mahdollista että olisin tullut raskaaksi? Muilla samallaisia kokemuksia?

Vierailija
20/28 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin muutamista muistakin keskusteluista että on pettänyt.. En tosiaan toivoisi enempää lapsia. Lisäksi suurin osa vastanneista oli kärsinyt pahoista mielialavaihteluista, jotkut jopa harkinneet niiden takia itsemurhaa. Muita?

Jos olet suhteessa, niin oletteko harkinneet vasektomiaa? Helppo ja luotettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä