Laaja terveystarkastus yläkoulussa - vanhempi mukana tarkastuksessa?
Koulusta tuli lappu, jossa pyydettiin vanhempaa/vanhempia mukaan 14-vuotiaan tyttäremme laajaan terveystarkastukseen.
Tiedän ja olen lukenutkin täältä, että nämä käytännöt ovat muuttuneet nyt tämän vuoden alusta ja vanhemmat kutsutaan yhä useammin mukaan terveystarkastuksiin.
Päätinkin kysellä vähän muiden vanhempien kokemuksia siitä, oletteko olleet mukana lastenne terveystarkastuksissa vielä yläkoulussa. Olen itse vähän kahden vaiheilla menisinkö mukaan vaiko en. Luulen että tyttäreni ei haluaisi minua mukaan ja tiedän melkein varmasti, että jos kysyn häneltä asiaa, hän tokaisee suoraan, että älä vaan tule. Olen ajatellut niinkin, että tässä voi olla murkkuikäiselle hyvä aikuistumisen ja itsestään huolehtimisen paikkakin, jos vanhemmat eivät enää näissä jutuissa häärää mukana.
Mitä mieltä muut olette?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monen 8. luokkalaisen pojan äiti sinne menee? Minä en kyllä mennyt. Sen sijaan täytin konkin romaanin mittaisen kyselyplanketin missä kysyttiin kaikki alkoholin käyttöäni myöten. Jos olisin alkoholisti tuskin pistäisin siihen että juu, viisi pulloa kaljaa menee joka ilta.
Typerää hyysäämistä ja resurssin hukkaamista. Näiden takia terkka ei enää pysty koululla vaikka katsomaan oppilaan nyrjähtänyttä nilkkaa vaan soitto kotiin vaan ja terveyskeskukseen.
Se terkan katsominen ei auta mitään, koska terkalla ei ole röntgenkatsetta. Opettaja voi antaa kylmäpakkauksen, mutta vain tk:ssa on asiantuntijat ja välineet nyrjähtäneen, mahdollisesti murtuneen, nilkan tutkimiseen. Terkalla käyminen on nilkan nyrjähtäessä täysin turhaa.
T. Kouluterkka
Voi luoja mikä mielipide!! En voi kun ihmetellä.