tv-tarkastajista..
millä perustella tulee maksu? Täällä Keravalla taitaa olla tehotarkastukset menossa.. Eilen illalla kävi tarkastaja ovella ja tivasi onko lupaa ja tv:tä. Sanoin ei ja laitoin oven kiinni.
Tarkastaja tiputti luukusta lapun, missä oli summia "sakoista" paljonko pitää maksaa. Siis se oli semmoinen esite, ettei vielä lasku, mutta tuleeko tästä nyt lasku sitten??
Kommentit (51)
A) joo sana sanaa vastaan, MUTTA: tarkastajalla on näyttövastuu jos tästä aletaan oikeusteitse kiistellä.
B) tv-luvan takia ei saa kotietsintälupaa ja ilman sitä ei tarkastajaa tarvitse sisään päästää - oli sitten ex kyttä tai vaikka nykyinenkin.
C) jos lasku luukusta tipahtaa, voit soittaa ja ilmoittaa että ei edelleenkään ole telkkua, joten aiot laskun repiä - kiitos ja hei hei!!
D) sillä ei edes ole mitään merkitystä kuuleeko tarkastaja telkusta just sen kauniiden ja rohkeiden tunnarin kun oven avaat - hänen pitää se tarvittaessa pystyä todistamaan joten pelkkä ääni tai vaikka teleskooppivarrella telkun näkeminen ei riitä vielä todisteeksi.
E) Sä voit aina pyytää kaveria todistamaan että teillä ei ole telkkua => 2 sanaa yhtä tarkastajaa vastaan.
Jees, näin se menee tytöt!!!
Se että se ei sattunut olemaan päällä, ei estä tarkastajaa kuulemasta ääniä. Myöskään mutka eteisessä ei estä röntgenkatseista tarkastajaa näkemästä televisiota. Lappu tulee perässä 90% todennäköisyydellä ja siinä on sitten sinun ja tv-maksutarkastajan sana sanaa vasten. Monet tv-tarkastajat poliiseja ja ex-poliiseja.
kamalaa. OIkeasti. Siis kun ei mitään todisteita että meillä on televisio, mutta tietysti olin huonokäytöksinen kun laitoin oven kiinni nenän edestä, joten jos se suututti tarkastajan ja kirjaa tietoihin, että "kuuli ääniä" tai "näki telkan".
Voinko mitenkään kiistää asiaa??ap
Laskua eivät voi laittaa vaikka olis sen telkkarin nähnykki?
Voi hyvinkin tulla, jos tarkastajalla sillä hetkellä soi päässä jonkin tv-ohjelman tunnari. Se riittää perusteeksi määrätä maksu takautuvasti.
ja kyllä; välttelen maksua, kun olen opiskelija ja lasten kanssa yksin, eli kaikista maksuista säästän jos vain mahdollista.
Maksan sitten kun valmistun, mutta en nyt :)
Telkkari ei näy eteiseen, kun on "kulmikas" eteinen ja telkkari oven takana makkarissa, eli ei näy eteiseen, vaikka miten yrittäisi. Ja onneksi ei ollut edes päällä!
ap
Se että se ei sattunut olemaan päällä, ei estä tarkastajaa kuulemasta ääniä. Myöskään mutka eteisessä ei estä röntgenkatseista tarkastajaa näkemästä televisiota. Lappu tulee perässä 90% todennäköisyydellä ja siinä on sitten sinun ja tv-maksutarkastajan sana sanaa vasten. Monet tv-tarkastajat poliiseja ja ex-poliiseja.
kamalaa. OIkeasti. Siis kun ei mitään todisteita että meillä on televisio, mutta tietysti olin huonokäytöksinen kun laitoin oven kiinni nenän edestä, joten jos se suututti tarkastajan ja kirjaa tietoihin, että "kuuli ääniä" tai "näki telkan".
Voinko mitenkään kiistää asiaa??
ap
Ei mullakaan ollut silloin opiskeluaikoina tv-lupaa. Ovea en koskaan avannu niille, vaan teeskentelin et kukaan ei ole kotona. Vähän väliä tipahteli luukusta uhkauksia et lupa hommattava, tulemme lähiaikoina ovellesi, tehotarkastukset käynnissä yms. kerran jopa soittivat ja sanoin et ei mulla ole telkkaria. Soittaja pahoitteli häiriötä! ;)
Ei ne ihan tosta vain ilman todisteita mitään sakkoja sulle lätkää, ole huoleti.
Äläkä availe sitä oveasi tuntemattomille! ;)
jos tv-tarkastaja on varma et teillä telkku, niin voi tulla poliisin kanssa tarkistamaan asian.
riippuu mimmossessa asunnossa asut, voi niille laitteilla etsiä tv-signaalin, joka todistaa et sun asunnossa on telvisio.
Ei mullakaan ollut silloin opiskeluaikoina tv-lupaa. Ovea en koskaan avannu niille, vaan teeskentelin et kukaan ei ole kotona. Vähän väliä tipahteli luukusta uhkauksia et lupa hommattava, tulemme lähiaikoina ovellesi, tehotarkastukset käynnissä yms. kerran jopa soittivat ja sanoin et ei mulla ole telkkaria. Soittaja pahoitteli häiriötä! ;)
Ei ne ihan tosta vain ilman todisteita mitään sakkoja sulle lätkää, ole huoleti.JOku voisi sanoa, että maksa se pari sataa vuodessa ja saat olla rauhassa, mutta jos lasken kymppejä kuussa ruokaan, niin joku 100e sakkomaksu + tv-maksut kaataa talouteni ihan täysin. Siksi siis olen paniikissa....
Toivotaan, ettei tule laskua!! Ja kyllä, en enää ikinä avaa ovea, jos en tiedä kuka on ovella!
Äläkä availe sitä oveasi tuntemattomille! ;)
jos eivät ole televisiota nähneet tai kuulleet. Jos lasku tulee, soita siinä olevaan numeroon ja sano että sait laskun vaikka tarkastajat kävivät vain ovella eikä sinulla ole televisiota. Jos haluavat uudestaan tarkastaa niin tulevat uudestaan ovelle, voi olla että sitten pitää päästää sisään jos haluat todistaa ettei telkkaria ole.
jos tv-tarkastaja on varma et teillä telkku, niin voi tulla poliisin kanssa tarkistamaan asian.
riippuu mimmossessa asunnossa asut, voi niille laitteilla etsiä tv-signaalin, joka todistaa et sun asunnossa on telvisio.
Että ihan tv:n tarkastamista varten saadaan kotietsintälupa. Tuskin...
Maksa nyt kuitenkin heti, kun saat työpaikan, sillä kiva kun ei tarvi panikoida ja oven voi avata ihan vapaasti.
toi kaikki on vaan uhkailua. Kohta sulle myös todennäköisesti soitetaan viestintävirastosta ja painostetaan puhelimessa kertomaan onko tv. Siihenkin voi lyödä luurin korvaan jos haluaa.
Mä olen vältellyt lupamaksua koko opiskeluajan, koska se on opiskelijalle niin käsittämättömän kallis = kahden kuukauden käyttöraha. Ovella pyöri vaikka mitä tarkastajia ja joskus huusi salkkaritkin täysillä, mut onneksi ei koskaan silloin kun avasin oven tarkastajille. Ikinä ei mitään maksulappuja tullut - tai siis tuli tietenkin ne perinteiset lippulappuset kuinka paljon joutuu maksamaan sakkoa tai että tällä lapulla voit tehdä ilmoituksen jne.
Jos sä narahdat, niin sulle tulee postissa sellainen kirje, jossa tarkastaja on kuvaillut tilanteen ja jossa selkeästi lukee että sulle on määrätty maksu. Mut toi vaatii sen että sä itse myönnät että telkkari on, tai sitten tarkastaja on ihan omin silmin nähnyt sen telkkarin ja todennut että se toimii. Koska kumpaakaan ei ole tapahtunut, niin voit olla ihan rauhassa. :)
entä.jos ei ole telkkaria,vaan katselee ohjelmat tietokoneen kautta?
mtv3 katsomo ym??
tietokoneessa ei ole tv-viritintä vaan todella katsotaan ohjelmia netistä, ei tarvitse maksaa tv-maksua.
Voinko mitenkään kiistää asiaa??ap
nykyään jos haluaa selvitä maksutta on näytettävä toteen, ettei ole televisiota.
muussa tapauksessa lasku tulee.
tarkastajilla on myös laitteita joilla näkee käytetäänkö telkkaria vai ei. Telkkarin käyttö kirjautuu
Jos haluavat uudestaan tarkastaa niin tulevat uudestaan ovelle, voi olla että sitten pitää päästää sisään jos haluat todistaa ettei telkkaria ole.
Tv-maksutarkastajaa ei tarvitse ikinä päästää sisälle.
entä.jos ei ole telkkaria,vaan katselee ohjelmat tietokoneen kautta?
mtv3 katsomo ym??tietokoneessa ei ole tv-viritintä vaan todella katsotaan ohjelmia netistä, ei tarvitse maksaa tv-maksua.
myös areenan/katsomon jne ovat tv luvan allasita materiaalia
on urbaanilegendaa. Tv-maksuhallinto ei käytä peilauslaitteita. Ja vaikka olisikin poliisi mukana, ei tarvitse päästää sisälle.
Tarkastaja kävi ja näki television. Kerroin että tv:ssä ei ole digiboxia (kuten asia on). Tarkastaja olisi halunnut tulla itse asian toteamaan mutta en päästänyt sisälle. Tulevatko vielä uudestaan ovelle vai tuleeko suoraan lasku?