Huipputörkeää. siis joko se maitobaari ketju, joka oli tosi pitkä, poistettiin.
Kommentit (809)
tai erotettiin. on hän toipunut erosta ilman " seuraumuksia" ?
minulla on vastaavanlainen kokemus lähipiirissä ja siellä tuo ero ja yhteydestä paitsi jääminen on ottanut kyseiseeä perheessä todella koville henkisesti. toisaalta uskon, että se on siunaus tälle perheelle, että pääsivät pois.
Vierailija:
Lopeta jo, kasva aikuiseksi ja tee jotain järkevämpää - pidä vaikka vaihteeksi huolta perheestäsi. Tätä paasaustasi on kuunneltu jo ties kuinka kauan - ketä se enää kiinnostaa. Anna toisten elää. Tämä on vapaa maa.
Entä jos ei ole perhettä :-). " Ketä se enää kiinnostaa" - kyllä kovasti kiinnostaa - jos tällaiset jutut eivät kiinnostaisi, iltapäivälehtiä ei myytäisi.
Eipä vaan ikävä kyllä siltä näytä.
Ja saapa sitä kirjata aika paljon kilometrikorvauksia ja päivärahoja jos mieliii saada edes vähän lisää leivän päälle, mutta siinä voipi joutua omatunto vähän venymään. Mutta sehän ei tosin olisi uutta tässä piiirissä, jossa tulee " enemmän totella Jumalaa kuin ihmisiä" . Ja jumalahan siellä on omasta takaa...
jos joku on kokenut vääryyttä kun omaa hyväuskoisuutta on käytetty väärin ja sitten tajuaa tämän vasta useiden vuosien kuluttua.
Muistan omista MB/tk-vuosista vain sen, että uskoin itse vilpittömästi tuohon juttuun, kunnes silmäni avautuivat useasta epäkohdasta ja tajusin koko touhun olevan tietoisesti tk:n henkilökohtaisiin päämääriin tähtäävää.
Rohkaisen kaikkia menemään eteenpäin ja etsimään Jumalan suunnitelmaa omaan elämäänsä.
Tässä on todellinen epäkohta koko puljun toiminnassa. Heidät on kaikki sitoututettu paimenen näkyyn. Kaikki tekevät töitä hullun lailla, osa palkattuna työntekijöinä ja osa vapaaehtoisena kotoa käsin paimenen firmalle. Luulevat tekevänsä Herran töitä.
Tosiasia on kuitenkin se, että Jumalalla on suunnitelma jokaisen uskovaisen elämälle. Yhdelle hän antaa lähetysnäyn, toiselle evankelistan kutsun jne. Paimenen tehtävä olisi opettaa ihmisiä löytämään oma paikkansa Jumalan valtakunnassa ja ohjata ihmisiä etsimään Jumalan tahtoa elämässään.
Vähän niinkuin opettaja oppilailleen. Opettajan tulisi koulussa tukea oppilaitaan ja antaa heille eväät elämään. Hänen tulisi iloita, kun oppilaat lähtevät koulusta hyvin oppineina ja menestyvät elämässään. Samoin paimenen tulisi antaa seurakuntalaisilleen tervettää hengellistä opetusta ja lähettää heitä aina maan ääriin asti. Mutta tämä tk vain sanoo kaikille, että jokaisella tulee olla sama näky kuin hänellä, työskennellä hänelle. Mitä petosta, miten itsekästä ja törkeää. Raamattu ohjaa meitä toiseen suuntaan.
Minua säälittää se, kuinka paljon maitobaarissa onkaan kykyjä ja lahjakkuuksia. Jumala voisi käyttää heitä vaikka kuinka paljon, mutta tuo johtaja on sitonut heidät eikä Jumalan suunnitelmat pääse kenties koskaan toteutumaan heidän elämässään.
Jos joku maitobaarilainen lukee tämän kirjoituksen, niin kehotan sinua rukoilemaan ja etsimään Jumalan tahtoa elämääsi. Älä etsi tk:n ja ystäviesi hyväksyntää. Missään seurakunnassa maailmassa ei opeteta niinkuin teidän piirissänne. Kukaan hyvä paimen ei alista seurakuntalaisiaan työntekijöikseen.
Aamen!
Missään ei ole tuollaista opetusta, se ei kerta kaikkiaan ole Jumalasta.
Harvoin näkee oin selvää hyväksikäyttökuviota kuin tämä!
Gal 3: " ..he tahtovat eristää teidät että teillä olisi intoa heidän hyväksensä"
Missään ei tapaa tällaista opetusta, nämä jutut eivät ole Jumalasta eikä kuulu kristilliseen opetukseen.
Harvoin näkee myöskään näin ilmeistä hyväksikäyttökuviota kuin tämä on. Gal3: " ..he tahtovat eristää teidät että teillä olisi intoa heidän hyväksensä"
kasvaa ja kirjoitusintoa löytyy, niin ketä se kiusaa? täällä aihe vapaalla on niin paljon kaikenlaista muutakin luettavaa, että maitobaaria koskevan ketjun voinee sivuuttaa, jos sen sisältö ei kerran jotakuta lukijaa kosketa.
läheisten auttamiseksi tarvitaan myös tietoa ja toisaalta kokemuspohjaista apua siitä, mitkä jutut tähän yhteisöön liittyen ovat muita vaivanneet. välillä sitä tosiaan ajattelee, että omat pelot ja johtajien auktoriteetti on liioiteltua...toisaalta kun huomaa, että muilla on samoja fiiliksiä se patistaa " taistelemaan" läheistensä puolesta = saada keskustelua hänen kanssaan aikaiseksi ja silmiä avautumaan.
Kuten yllä osuvasti sanottiin, missän ei ole tällaista opetusta kuin Maanantaipiirissä ja sen vaikutuspiirissä olevissa Puutarhassa ja Tornissa, ei todellakaan. Nämä ei ole Raamatun Jumalan juttuja vaan ihan jotain muuta.
Tämä maanantaipiiri-kuvio on niin ilmeinen hyväksikäyttökuvio että harvoin näkee. Porukat eristetään ja sen jälkeen laitetaan omiin töihin, kohta muka tulee jotain " sumeen hienoa" , jotta " nyt kannattaa olla mukana" Herran töissä.
Gal3 varoittaa juuri tällaisista kuvioista: " Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata. He haluavat eristää teidät että teillä olisi intoa heidän hyväksensä."
Toivon mukaan nämä yksittäiset esimerkit pikku hiljaa paljastavat sisällä oleville kuvion tarkoitusperät ja sen karut motiivit.
Hei,
en osaa sanoa miten ovat toipuneet, mutta varmasti ei ole helppoa. Veljeni oli mukana toiminnassa ihan alusta lähtien, joten olemme tämän yli kymmenen vuoden aikana etääntyneet toisistamme aika tavalla. Itse luovuin uskosta kahdeksan vuotta sitten, joten sen jälkeen emme ole uskon asioista puhuneet, joten olen ihan pihalla koko kuviosta. Tiedän vain että homma oli sairasta ja harmittaa ihan kympillä, että se ketju joka täältä poistettiin jäi minulta ihan näkemättä. Olisi ollut hyvä saada lisäinfoa koko lahkosta.
Onko Satama vielä hengissä? Sehän on tarkoitettu maitobaarilaisten vanhempien käännyttämiseen.
Vierailija:
Hei.
Maitobaarista ei ole erotettu yhtään ihmistä koko sen historian aikana. Kaikki ihmiset ovat lähteneet sieltä pois omasta halustaan. Kyseisessä srk:ssa on aina ollut vapaus lähteä. Näin ainakin itse olen sen nähnyt....
nm. MB:ssä aikoinaan käynyt ja täydellisä srk:ta ei ole olemassakaan.
Rajanveto " vapaaehtoisesti lähtemisen" ja erottamisen välillä on aika vaikeaa. Esim. jokainen työelämässä pidempään ollut tietää, että työpaikalta saadaan kyllä ihminen " eromaan vapaaehtoisesti" .
Jos olet " aikoinaan" käynyt maitobaarissa, mistä tiedät millaiseksi touhu on nykyään mennyt.
siis joku on koko ajan ihan online sormi näppiksellä poistamassa viestejä, uskomatonta.
t tyrmistynyt sivustaseuraaja
Oho, yön aikana hävisi taas muutama kymmenen viestiä.
Vierailija:
Hei.
Maitobaarista ei ole erotettu yhtään ihmistä koko sen historian aikana. Kaikki ihmiset ovat lähteneet sieltä pois omasta halustaan. Kyseisessä srk:ssa on aina ollut vapaus lähteä. Näin ainakin itse olen sen nähnyt.Kysyisin vain lähinnä tässä vaiheessa aiheesta kirjoittajilta, että miten jaksatte käyttää aikaanne tällaisten asioiden puntarointiin. Evankelioinnista puheenollen: Kuinka monta ihmistä olisi saatettu jo uskoon siinäkin ajassa mitä on käytetty näin " maitobaari" kirjoitusten aikaansaamiseksi.
Eiköhän voitaisi kaikki uskovat mistä tahansa srk:sta yhdessä viedä evankeliumia eteenpäin eikä solvata toisia / keskittyä toissijaisiin asioihin.
nm. MB:ssä aikoinaan käynyt ja täydellisä srk:ta ei ole olemassakaan.
Lisäksi. En tiedä näistä painoindeksijutuista kummenpaa, mutta itse haluan olla ainakin ennemmin hoikka kuin lihava. Näin olen aina halunnut (myös silloin kun en ollut uskossa).
Vierailija:
ei ketään kiinnosta tämä ketju vaikka kuinka väkisten sitä nostelette
Mitä tarkoitat " nostelemisella" ?
että aina kun joku nostaa ketjun esim up viestillä tai muulla merkillä, , ne viestit poistetaan melko pian. Valvojan on pakko olla maitobaarilainen. Nämä up viestit eivät todellakaan ole epäasiallisia ja kaikki muut viestiketjut ovat niitä täynnä. Jopa vuosien vanhoja ketjuja nostetaan, tottakai, kun halutaan pitää asiaa esillä.
Sinä joka sanoit, että kukaan ei halua tätä ketjua lukea, älä ihmeessä avaa tätä ketjua, js et halua lukea. Minun koneeni näyttää, että lukijoita on yli 3000, että aikas mielenkiintoinen aihe taitaa olla.
kohta teen valituksen ja lähtee ketju käveleen jos ette rajoita sitä turhaa uppimista
Jos sua ärsyttää, mee vaikka nukkumaan. Tästäkin ketjusta on kopiot jo monella omalla koneellaan. Ja poistaminen senkun herättää ihmisten mielenkiintoa entistä enemmän. Minä en ainakaan väsy puhumaan tästä aiheesta, aion pitää asiaa esillä niin kauan, kunnes totuus tulee ilmi täydellisesti. ja kaikille ystävilleni, jotak asiaan liittyvät, kerron pelkäämättä totuuden.
Mulla on kyllä itsellä ketju tallennettuna..
Vierailija: