Oletko äitisi kanssa samaa koko luokkaa vai onko hän sinua sirompi?
Lainailetteko toisille vaatteita vai peritkö äidin vanhoja merkkivaatteita?
Kommentit (37)
eli juu ei lainailla. Äiti ei edes osta mitään merkkivaatteita mitä kelpuuttaisin itselleni.
Ja koska kyttäsi linjojaan + teki ongelman minunkin muodoistani, päädyin lihomaan ahmimisen seurauksena kivasti...:(
minullakin :( Äitini on on minua kyllä huomattavasti lyhyempikin, reilu 10cm pituuseroa siis. Painoeroa kyllä huimasti. Äitini on ihan langanlaiha ja minä sitten reilusti ylipainoinen.
Muistan kun olin teini-iässä (enkä ollut yhtään ylipainoinen, vaan ihan sopusuhtainen ja normaalipainoinen), äitini kuitenkin töksäytteli, että kannattaa katsoa vähän syömisiään, että ethän sinä ikinä saa ketään poikaystävääkään kun olet tuommoinen pullukka :(
Edelleen minusta tuntuu, että äitini miettii mielessään, miten hänen tyttärensä voikaan olla ylipainoinen. Ei hän sitä enää ääneen sano, mutta jotenkin aistin sen hänestä ja hänen katsestaan :(
Ikinä, en ikinä aio omille tytöilleni (enkä pojillenikaan) paasata painoasioista. Enkä ikinä arvostele heidän ulkonäköään, enkä taivastele omaanikaan ääneen.
Äiti on mua 15cm lyhyempi ja painaa varmaan jonkun verran enemmän... on sellanen pönäkkä. Jalka on 3 numeroo pienempi eli ei tod. voida käyttää toistemme vaatteita. Tai no joitain vanhoja takkejani oon antanut pihatakeiksi.
joten ei käytellä samoja vaatteita. Eikä meillä ole sama makukaan, edes väreissä. Ja kun äiti on mua vielä 27 vuotta vanhempikin, niin ei meillä oikein natsaa vaatevalinnat. Mutta jos oltais samaa kokoa ja samaa mieltä kauniista vaatteesta, niin mikä ettei lainailtais toisiltamme vaatteita!
olen pitempi,mutta sirompi. Äitini on aika romuluinen.
En todellakaan lainaile yli seiskakymppisen vaatteita :-).
eläessään hän oli minua 10 cm lyhyempi ja viitisen kiloa painavampi. Eli minä olen sirompi.
Jännä miten tätä vaihtoehtoa ei ollut..
Olen aikuisena huomannut miten äitini käytti minua hyväkseen ja vaatteita hankittiin äidin mieltymysten mukaan.
Olen eroperheestä ja äiti on kertonut miten NÄPPÄRÄÄ oli kun ollessani isällä, hän käytti minun vaatteita!!
Ei ihme että äitiä kiinnosti ostaa mummomaisia vaatteita.
Tämän takia olen hyvin tarkkana ollut siitä että kaikki lapseni saa OMIA vaatteita.
Koitan toki säilyttää hyviä vaatteita pienemmille lapsille mutta jos he eivät halua niitä pitää niin on minun vastuu ja velvollisuus ostaa lapsilleni omia vaatteita -koska olen monta lasta halunnut!
Lapsen velvollisuus ei ole ottaa toisen vanhoja vaatteita ja on oikeus että jokasella on omat vaatteet. Sellaiset, joista lapsi myös itse pitää.
Huuh, se käyttää mun vanhoja ryntteitä. Joskus nuorena pukeutui hyvin, mutta nykyään kulkee ihan rytkyissä.
Ollaan varmaan suunnilleen samankokoisia eli 15kg ylipainoa. Ehkä äiti on vähän löysempi/roikkuvampi: mun housut ei mene, mutta paidat menee. Kummallakin samanlainen ruumiinrakenne: tasapaksuja ja ei kovin rintavia. Leveää tyyppiä.
lyhyempi. Siro on, kuten minäkin. Käytetään kummatkin kokoa 34/36. Samat vaatteet sopivat ja vaihdellaan joskus ja olen antanut vanhoja vaatteitani äidille. Tosin paitojen hihat ovat usein liian pitkät hänelle, joten joutuu niitä aina kääntämään. Housuja äitini käyttää harvakseltaan, enemmän on hame ja mekko ihmisiä.
minä kokoa 46-48.
että ei lainailla ei. viimeksi oon mahtunut äitini vaatteisiin 13-vuotiaana.
minä enemmänkin uhkea... Samaa kokoa ollaan (38), mutta niin erimallisia, että yläosia ei lainailla.
ei lainailla, en saa. Äiti on minua muutaman numeron isompi, eikä hän käytä merkkivaatteita.
Kädet ja jalat on pienemmät, hartiat kapeammat, olen muutaman sentin lyhyempi, painoeroa on kymmenisen kiloa. Saman mallisia kuitenkin ollaan.
Vaatteissa kokoeroa ei ole paljon, joten äiti antaa epäsopivia minulle. Tyylit ei ihan kohtaa, mutta äiti ostelee laadukkaita urheilu- ja ulkoiluvaatteita ja niitä olenkin saanut paljon enemmän kiun olisin itse raaskinut ostaa.
Ei äitini mikään läski silti ole, enkä mä anorektikko. Ei lainailla eikä käytetä toistemme vaatteita. Pukeutumistyyli on aika erilainen 70v:lla ja 40v:lla.