Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan tämän MIELETTÖMÄN ÄRSYTTÄVÄN PIIRTEEN kitkettyä miehestäni?

Vierailija
21.01.2011 |

Olemme olleet yhdessä kohta 13 vuotta, joista 10 asuttu saman katon alla. Seuraava komedianäytelmä käydään joka ikinen ilta. Enkä vain sano tätä liioitellakseni, vaan todellakin aivan poikkeuksetta joka ikinen ilta, jos olemme samassa talossa menossa nukkumaan:

Menen sänkyyn. Mies sanoo, että katsoo vielä vähän aikaa telkkaria ja tulee sitten. No, ei tule, vaan nukahtaa telkkarin ääreen. Jokainen ilta.

Menen sammuttamaan telkkarin, johon mies herää. Ärähtää, että miksi laitoin sen kiinni kun katsoo vielä. Ja sanon, että nukkui täyttä häkää ja kuorsasi. Laittaa ärtyneenä telkkarin takaisin päälle ja nukahtaa heti kun olen mennyt takaisin sänkyyn. Ennätys on 15 sekuntia uudelleen nukahtamisessa. Kyllä, minulla on ollut vuosikausia aikaa tehdä vaikka minkälaisia mittauksia ja kuvata tätä videolle ja laatia ties minkälaisia sopimuksia nukkumaan menosta jne. jne.

NO, telkkarin ääreen nukahtaminen ei häiritse minua pätkääkään. Ja koska olen viimeiset 10v mennyt nukkumaan yksin, en osaisi edes nukahtaa siihen, että mies on vieressä. Minua häiritsee ainoastaan telkkarin äänet ja valot, ne hankaloittavat nukahtamistamme. Asumme 70 neliön asunnossa ja tulemme asumaan tässä varmaan eläkeikään saakka. Lapset nukkuvat makuuhuoneissa, me alkovissa. Olen yrittänyt nukkua lasten huoneissa, olen yrittänyt viritellä ties mitä lakanoita ja verhoja alkoviin, mutta kuulen sen TV:n sirinän mihin tahansa. Ja hiljaisessa asunnossa kuulee myös sen, että valot vaihtuvat TV:ssä.

TÄMÄ ON RAASTAVAA JA TÄMÄ ON SUURIN ONGELMANI MUUTEN IHANASSA ELÄMÄSSÄNI - TÄMÄ VIE HERMOT JOKA ILTA.

Olen sata kertaa hiipinyt laittamaan telkkarin kiinni, olen laittanut TV:n sammumaan tietyn ajan jälkeen, olen yrittänyt juottaa mieheni niin humalaan ettei huomaa, että sammutan TV:n. Ja ei, mies herää joka kerta kun yritän sammuttaa television. Äänet saan laitettua pois, mutten valoja. En millään.

Kerran mies yritti korvata iltatelevision lukemisella, mutta nukahti kirja kädessä ja valo päällä. Enkä saanut sitä valoa sammutettua ikinä, koska heräsi aina siihen.

MITÄ IHMETTÄ TEEN? Miten saan mieheni uskomaan, että tämä naurettava tragikoominen tapahtuma tulee joka ilta? Ei usko. Sanoo, ettei ole väsynyt / katsoo vielä / ei nukahtanut (näkee ilmeisesti silmäluomien läpi..) jne.

Raivostuttavaa.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauksia ne ovat. Ja en halua muuttaa pois, koska asunto on täydellinen täydellisellä paikalla ja asunnonvaihto tällaisen ongelman takia tuntuu liioittelulta.

Telkkari on ollut pois joskus, mutta itsekin kaipaan sitä. Katson ihan normaalisti telkkaria siinä missä muutkin.

Mies tulee nukkumaan, kunhan herää noin 1-3 aikaan yöllä. Ja laittaa silloin telkkarin kiinni. En voi käsittää, miksei se silloin huomaa, että 'jaahas, nukahdin telkkarin ääreen'. Luuleeko se, että se katsoi ohjelman loppuun ja sulki sen jälkeen telkkarin??

Mies on monilapsisesta perheestä (13 lasta, ei lestadiolaisia, oli kyllä telkkarikin perheessä), enkä tiedä olisiko sillä jotain yhteyttä tähän. Ei osaa nukahtaa, ellei kuulu viidentoista ihmisen hengitysääniä? Eli sama desibelitaso kuin telkkarin huminalla?

Olen videoinut näitä surkuhupaisia tapauksia kuusi kertaa. Yksi video kuvattiin aina yhden päivän aikana. Ensin päivällä se, että sanon miehelle, että voisiko illalla laittaa telkkarin kiinni ennen kuin nukahtaa. Sitten mies sanoo, että LUPAA tulla heti jonkun ohjelman jälkeen nukkumaan ja laittaa telkkarin kiinni. Ja vannotan, että minulla on lupa laittaa telkkari kiinni, jos kuvaan sitä vaikkapa 15 minuuttia nukkumassa. Siis silmät kiinni ja tuhisemassa (ei nyt varsinaisesti kuorsaa). Ja sitten laitan telkkarin kiinni ja mies herää ja sanoo, ettei nukkunut ollenkaan.

Ja kun katsoi videon, sanoi, ettei se nuku, ehkä korkeintaan lepuuttaa silmiään tai kuuntelee telkkarin ääniä silmät kiinni. Eli se videokin on todiste minun väärässä olemisestani.

Ihme mies. Ja edelleen, näin naurettavan syyn takia ei olisi mitään syytä lähteä menemään todella hyvästä parisuhteesta.

Onko teillä mitään samanlaisia ongelmia jonkun toisenlaisen ongelman kanssa? Vessanpytyn kansi jää auki? Juo maitoa suoraan purkista?

ap

Vierailija
42/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarin ääressä nukkuminen on niiiiiiiiin ärsyttävää. Mä laitan aina äänen pois ja makkarin oven kiinni, kun menen nukkumaan. Mies hiippailee sänkyyn joskus aamuyöstä. Tulisin hulluksi, jos joutuisin nukkumaan samassa huoneessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn nukahtamaan telkkari auki, junassa, autossa, ihan missä vaan. Tässä on kyse ainoastaan siitä, että haluaisin tietenkin mieluummin nukkua niin, että turhaan päällä oleva telkkari olisi kiinni. Pystyn nukahtamaan valot päällä, kuten varmasti teistä kaikki, muttette tietenkään tieten tahtoen halua nukahtaa valot päällä, eikö?

ap

Vierailija
44/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo aika loukkaavaa.

Vierailija
45/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja aina laskeutui sen naaman päälle, mutta kivenkovaan väitti, että lepuuttaa vaan silmiään ja jatkoi lukemista!

Ikävä sanoa, mutta taitaa tuolla vieläkin olla sama tapa :D Anteeksi, ketju oli vaan niin huvittava, vaikka tietysti sinulle todellinen ongelma.

Vierailija
46/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta seksi onkin ainoa asia, joka saa miehen pois telkkaria katsomasta iltaisin.

ap

Vierailija
47/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet jotain, joka osoittaa, että mies ei ole hereillä, kun "lepuuttaa silmiään" telkkarin äärellä?

Koska te ette tule pääsemään puusta pitkään niin kauan, kuin mies ei usko nukkuvansa, vaan saatte painia asian kanssa seuraavat 10 vuotta.

Sanoit, että mies ei herää, kun äänen laittaa pois. Mitä jos siis tekisit videon, jossa laitat telkkarista äänen pois ja teet outoja ilmeitä television edessa seisten tai heilutat kättä ruudun edessä tms? Tai esimerkiksi menet television eteen seisomaan ja kysyt mieheltä jotain hiljaisella äänellä (mihin hän ei tietenkään reagoisi, koska nukkuu)?

Voisit kuvata videoita useammalta illalta vaikka parin viikon säteellä, jotta mies ei pääse väittämään, että tämä oli nyt se ainoa kerta, kun hän oikeasti nukkui.

Kun videolta aukottomasti näkyy, että mies ei oikeasti kuule eikä näe vaan NUKKUU, hänkin ehkä alkaisi pohtia asiaa uudelta kantilta, kun oikeasti uskoisi nukahtavansa telkkarin ääreen?

Vierailija
48/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan usein nukahdan television ääreen sohvalle. Nukunkin siellä useimmiten. Puolustuksekseni sanon sen että mies kuorsaa niin kovaa, etten pysty nukahtamaan siihen meteliin... vaikka telkan eteen kylläkin :)

Minulla uudelleen nukahtaminen, kun olen herännyt yölliseen korinaan, on niin vaikeaa ja se ärsyttää niin paljon, ettei nukkumisesta miehen vieressä tule mitään. Tuskin olen ainoa nainen joka kärsii puolison kuorsaamisesta.

Vierailija
49/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaratkaisu on korvatulpat ja silmä"side" siis vaikka joku venyvvää ainetta tukkapanta jonka paat silmillesi.

Mutta syvempi ratkaisu on, että todella hartaasti puhut miehesi kanssa tästä ja kerta kaikkiaan hän EI VOI rassata muita vaatimalla pitää telkkari auki vaikka ei pysy hereillä. Miksi hän haluaa sitä telkkaria? Miksi ei myönnä nukkuvansa? mistä tässä kaikessa on kysymys ylipäänsäkään, minusta tuossa on jotain todella vaikeasti ymmärrettävää, miksi hän on telkkariin noin koukusa.

Humalaan juottaminen on kyllä niin kuvottava keino, että sen lopetat saman tein. Ymmärrän että epätoivoinen ihminen tekee typryyksiä, mutta tuo on oikeasti jo kemiallista väkivaltaa.

Nyt ratkaisu! Älä tyydy todellakaan siihen, että tämä tulee jatkumaan seuraavat 10 vuotta. Lapset pois tms ja pidätte oikein palaverin tästä asiasta, tarvittaessa vaikka ulkupuolisen ihmisen ohjastuksella. Mikään ongelma ei saa jatkua vuosikausia, vaan nille on tehtävä jotain.

Vierailija
50/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty nukkumaan pimeässä.

Vierailija
51/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin pistokkeen ja pistorasian väliin ajastimen. Tiettynä ajanhetkenä televisio sitten sammuu. Olisi helppo nähdä, herääkö miehesi television sammumiseen vai hiippailuusi. Kai sitä voi tehdä yhteisen sopimuksen, että klo 23 jälkeen kukaan ei katso televisiota.

Vierailija
52/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aivan samanlainen kuin miehesi!!! Kun mennään nukkumaan niin poikkeuksetta nukahdan telkkaria katsellessa, tosin sänkyyn...jos satun olemaan horroksessa ja kaikki äänet katoavat ja valot (mies sammuttanut telkkarin) niin kestää pitkään ennenkuin saan unta.

Nukuin myös monta vuotta sohvallakin noin, vaikka sänky oli toisessa huoneessa :P se johtui huolista...laskuista jne...olin aika ahdingossa ja nukkumaan meneminen oli helvettia, kun kaikki asiat alkoi pyöriä mielessä. joten telkkarin eteen nukahtaminen oli se vaihtoehto miten sain nukuttua.

en nyt sano et miehelläs olisi huolia, mutta se on vain tapa. jokaisella on omat pienet rituaalit nukkumisessa ja minulle se on telkkari. miehellesi ilmeiseti telkkari ja sohva,heh

onko teil makkarissa telkkaria?? jos vaikka laittasit sinne sellasen niin nukkuis ainakin omassa sängyssä ja siitä sitten pikkuhiljaa opetella siitä pois.

tsemppiä!

Vierailija
53/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lähes samanlaista! Tosin itse en saa unta jos mies ei pidä telkkaria tai xboxia päällä :)

Voiko telkkaria ja huonekaluja siirtää niin ettei nuuo valot häiritse?

Ymmärrän miestäsi. Itsekin haluan tuon "tausta hälyn" että saan unta...

Vierailija
54/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pahentaa asiaa. Ne muuttaa tän jutun pienestä harmittomasta kinanaiheesta kiistakapulaksi jossa sun tavoitteena on todistaa että mies on typerä ja mies kinaa vastaa n koska hän ei halua antaa periksi ja kategorisesti myöntää että olet ollut oikeassa kaiken aikaa ja hän on typerä

Vierailija
55/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut vastaukset vasta nyt jään ihmettelemään ap:tä itseää. Alkukirjoituksessa valitat ettet saa nukuttua valossa ja äänissä, tv häiritsee. Myöhemmin kirjoitat että osaat nukkua valossa ja äänissä.

joten nyt pointtini muuttuukin: Mikä ihme siis on ongelma? Ei kai nyt voi olla _periaate_ että ihmisen pitää saada nukkua niin, ettei tv ole auki?

Jos siis saat nukuttua tv ollessa auki, mutta sinusta vain "mielummin jokainen nukkuu pimeässä", en enää todella ymmärrä mikä on pointti. Vallankäyttö?

Vierailija
56/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvatulpat ja silmälaput, telkkariin ajastettu sammuminen päälle.

Omassa suhteessa on aivan vastaavaa, eri asioista tosin. Joskus pitää vaan antaa olla :(

Vierailija
58/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosin exän kanssa.

Mulla oli korvatulpat ja silmälaput. Miehellä nukahtamisvaikeuksia/ masennusta. Tsemppiä!

Vierailija
59/64 |
22.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö mies, että Tv on paloturvallisuuriski?

Se ei saa olla päällä, jos talossa nukutaan.

Kaikki sähkölaitteet on paloturvallisuusriskejä, mutta ei televisio mikään erityinen paloturvallisuusriski ole.

Jos tuolle linjalle lähdetään, katkaistaan virta sähkötaulun pääkatkaisijasta nukkumaan mennessä.

Vierailija
60/64 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän välttelee seksiä?