Miten saan tämän MIELETTÖMÄN ÄRSYTTÄVÄN PIIRTEEN kitkettyä miehestäni?
Olemme olleet yhdessä kohta 13 vuotta, joista 10 asuttu saman katon alla. Seuraava komedianäytelmä käydään joka ikinen ilta. Enkä vain sano tätä liioitellakseni, vaan todellakin aivan poikkeuksetta joka ikinen ilta, jos olemme samassa talossa menossa nukkumaan:
Menen sänkyyn. Mies sanoo, että katsoo vielä vähän aikaa telkkaria ja tulee sitten. No, ei tule, vaan nukahtaa telkkarin ääreen. Jokainen ilta.
Menen sammuttamaan telkkarin, johon mies herää. Ärähtää, että miksi laitoin sen kiinni kun katsoo vielä. Ja sanon, että nukkui täyttä häkää ja kuorsasi. Laittaa ärtyneenä telkkarin takaisin päälle ja nukahtaa heti kun olen mennyt takaisin sänkyyn. Ennätys on 15 sekuntia uudelleen nukahtamisessa. Kyllä, minulla on ollut vuosikausia aikaa tehdä vaikka minkälaisia mittauksia ja kuvata tätä videolle ja laatia ties minkälaisia sopimuksia nukkumaan menosta jne. jne.
NO, telkkarin ääreen nukahtaminen ei häiritse minua pätkääkään. Ja koska olen viimeiset 10v mennyt nukkumaan yksin, en osaisi edes nukahtaa siihen, että mies on vieressä. Minua häiritsee ainoastaan telkkarin äänet ja valot, ne hankaloittavat nukahtamistamme. Asumme 70 neliön asunnossa ja tulemme asumaan tässä varmaan eläkeikään saakka. Lapset nukkuvat makuuhuoneissa, me alkovissa. Olen yrittänyt nukkua lasten huoneissa, olen yrittänyt viritellä ties mitä lakanoita ja verhoja alkoviin, mutta kuulen sen TV:n sirinän mihin tahansa. Ja hiljaisessa asunnossa kuulee myös sen, että valot vaihtuvat TV:ssä.
TÄMÄ ON RAASTAVAA JA TÄMÄ ON SUURIN ONGELMANI MUUTEN IHANASSA ELÄMÄSSÄNI - TÄMÄ VIE HERMOT JOKA ILTA.
Olen sata kertaa hiipinyt laittamaan telkkarin kiinni, olen laittanut TV:n sammumaan tietyn ajan jälkeen, olen yrittänyt juottaa mieheni niin humalaan ettei huomaa, että sammutan TV:n. Ja ei, mies herää joka kerta kun yritän sammuttaa television. Äänet saan laitettua pois, mutten valoja. En millään.
Kerran mies yritti korvata iltatelevision lukemisella, mutta nukahti kirja kädessä ja valo päällä. Enkä saanut sitä valoa sammutettua ikinä, koska heräsi aina siihen.
MITÄ IHMETTÄ TEEN? Miten saan mieheni uskomaan, että tämä naurettava tragikoominen tapahtuma tulee joka ilta? Ei usko. Sanoo, ettei ole väsynyt / katsoo vielä / ei nukahtanut (näkee ilmeisesti silmäluomien läpi..) jne.
Raivostuttavaa.
Kommentit (64)
jossain vaiheessa, joten saat ihan oman makuuhuoneen.
on myös televisio. Mies tykkää katsoa telkkaria myöhään, minä menen aikaisemmin nukkumaan. Minua ei telkkarin äänet haittaa kunhan mies laittaa hiljaisemmalle. Käännän selän huoneeseen päin ja kuuntelen telkkaria kunnes nukahdan.
Valojen välkkyminen on rassaavampaa, mutta siihen auttaa se, että huoneen nurkassa on pieni valo. Silloin minulla ei ole valoistakaan ongelmaa.
Jos käännyn kasvot huoneeseen päin, niin nykäisen peitonkulmaa kasvojen eteen estämään valoa.
tuo ei ole enää tervettä. pelkääkö se pimeää? miksi ei halua nukkua sängyssä sun kanssasi?
et voi muutta mistäs, vaan hänen täytyy itse tajuta, että ei oo normaalia tommonen. auta häntä jotenkin tajuamaan, en osaa sanoa miten, ku kuulostaa niin kummalta.
vaikka langattomat, siitä kuuntelee ja nukkuu samalla.
...Siis ihan hyvälle mielelle tuli kun ajattelee,että noin ne on pieniä arjen asioita,mutta niin SUURIA.
Ratkaisua en keksi kerta noin paljon olet jo kerennyt kokeilla..
Kysy joskus miehen äidiltä, liittyikö nukkumaan menoon lapsena pimeän pelkoa tms. (miehen kuullen, jospa hän tajuaisi hassuuttensa).
siihen telkkarin sirinään yhtään. Apparaatista kun lähtee ääntä, jos on päällä. Eikä vain meidän telkkarista, vaan kaikista maailman telkkareista. Nykyinen telkkari on jo viides, jokainen edellistä hiljaisempi.
Omasta mielestään (mies) tässä ei ole mitään ongelmaa, koska se ei nukahda telkkarin ääreen. Minä vain muka nalkutan, ettei saisi illalla katsoa telkkaria.
ap
Sanoo, että ok, tänään tulee nukkumaan illalla sänkyyn. Ja sanoo, että tulen nukkumaan heti, jos joudun herättämään. Kunnes tulee ilta..
ap
mutta minä kyllä repesin. Onko tää totta?
Voimia kuitenkin! Ei ole ideoita. Tosin minä sain mieheni muuttumaan toisessa asiassa ilmoittamalla, että jos ei muutosta tapahdu, niin saa tästä lähtien hölmöillä ihan keskenään. Tehosi.
Sehän tässä onkin ongelma, kun rakastan miestäni päivällä ihan älyttömästi. On ihana ja kaikki on erinomaisesti.
Ei siis tuollaiset uhkailut auta, kun lupaa kuun taivaalta ja tiedän, ettei vain pysty toteuttamaan sitä.
Tunti sitten kävin herättämässä mieheni taas telkkarin äärestä ja sanoin, että voinko laittaa telkkarin kahden minuutin päästä kun olet nukahtanut? No, menin nurkan taakse, mies nukahti ennen kuin ehdin vilkaista sieltä nurkan takaa, katsoin kellosta 2 minuuttia ja hiippailin takaisin sammuttamaan telkkarin. Ja kas - YLLÄTYS - mies sanoi, ettei edes torkahtanutkaan ja telkkari pitäisi laittaa takaisin päälle ja mun ei pitäisi venkslata sen telkkarin kanssa.
Mä olen nainut jonkun lepakkomiehen!
ap
Se ei saa olla päällä, jos talossa nukutaan.
Ehkä se tajuais tilanteen? Miehet voi olla uskomattoman pöljiä. Olen 6 vuotta pyytänyt miestä tekemään kotitöitä. Aina sanoo, että kyllähän hän tekee. Hänen mielestään se, että kerran viikossa vie roskat, on riittävästi. Kuulemma liioittelen, kun väitän, että teen 98 % kotitöistä.
No, eräänä päivänä kun mies taas kehuskeli jollain roskien viennillä tms., minä sanoin, että kiva, mutta olen tänään pessyt ja ripustanut 3 koneellista pyykkiä, 2 koneellista tiskiä, siivonnut koko olohuoneen, imuroinut, pessyt lattian, laittanut ruokaa, järjestänyt vaatekaapit, pessyt vessan ja vaihtanut lakanat. Ja kaiken tämän lapsen kanssa.
Mies oli minuutin hiljaa. Sitten hän sanoi järkyttyneellä äänellä: "En oo koskaan tajunnut, että kotitöitä on noin paljon". SIIS EI TODELLAKAAN OLE TAJUNNUT, ennen kuin erittelin ne kaikki. Voi luoja.
Mutta pointti oli siis, että ehkä miehesikin tajuaisi tämän, kun lukisi viestisi, että ehkä asia ei olekaan ihan niin kuin se hänestä näyttää olevan.
t. 8
Pääseeköhän noin piintyneestä pakkomielteestä omin avuin edes eroon? Ehkä terapeutti voisi auttaa miestä ja samalla sinua.
videokuvaa vaan todistusaineistoksi. Tuskin kehtaisi sitten enää inttää, ettei ole nukkunut. Eikö siis tule koko yönä sänkyyn?
miehesi tarvii ehkä taustahälyä nukahtamiseen, se sille suotakoon. Tuuletin ei ärsytä sinuakaan, on rauhoittava.
että ei pysty nukahtamaan pimeään. Vai pystyykö kylässä tai jossain edes nukkumaan ilman valoa tai telkkaria?
En tiedä muuta vaihtoehtoa kuin:
a) Nyt vakava keskustelu aiheesta, tuo on tosi outoa jos sitä on jatkunut 10 vuotta, jokainen ilta. Mies näyttää olettavan että sinä olet väärässä ja hän oikeassa, miten niiden videointien kanssa on käynyt, eikö usko edes jos videolta näkee? Oletko koittanut videoida niin, että kuvaat monessa osassa ja monena päivänä, kun mies lupaa ettei nukahda telkkarin ääreen, lupaa että lähtee sänkyyn nukkumaan kun tulet herättämään, äräisee kun herätät, lupaa että katsoo enää hetken, nukkuu taas, ja sama uudestaan ja uudestaan?
b) Telkkari pois, kokonaan?
c) Asunnon vaihto sellaiseen missä on yksi makkari lisää?
d) Vaimolle korvatulpat ja silmämaski?
Miksi yrität muutta toista? Sopeudu. Tai lähde.
Olet se sama joka valitti aiemmin ettei voinut nukkua koska äänettömällä oleva telkkari pitää liikaa ääntä! :D Pitäisikö ehkä opetella nukkumaan muutenkin kuin täydellisessä hiljaisuudessa???
http://fi.wikipedia.org/wiki/Narkolepsia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uniapnea
Tuttavallani on nämä molemmat, kyllä molemmat :(
Mies vaikuttaa, anteeksi vaan, todella itsekkäältä. Jos tv häiritsee sinua, miksi ihmeessä sinun (rakastava?) miehesi ei ota sinua huomioon asiassa? Ajattelee vain itseään.