Tykkäisitkö huonoa, jos uskovainen tuttusi toisi lapsellesi
taulun, jossa toivotettaisiin lapselle enkelin suojelusta?? Itse olen uskossa ja mietin tässä, mitähän ei-uskova perhe tykkäisi tällaisesta lahjasta...
Kommentit (25)
Vierailija:
Tämä perhehän, johon ap oli enkelitaulua viemässä, kuuluu kirkkoon. Minusta on ihan ok että kummi vie kristillisen lahjan. Siis jos kummilapsi on kastettu ja kuuluu vanhempiensa ohella kirkkoon. Silloinhan kaikki ainakin antavat ymmärtää olevansa kristittyjä!Jos on ateisti, niin ei kasta lastaan, ei kuulu kirkkoon eikä lapsella ole kummeja. Silloin ei myöskään tarvitse murhetia mahdollisisita epämieluisista kummilahjoista.
Vierailija:
Olen siis ateisti. Miksi aina pitää kunnioittaa ns. uskovien uskoa eikä meidän ei-uskovien uskoa?
Ja todella loukkaantuisin ja olen loukkaantunutkin.
Miehen sisko nimittäin selittää satuja pojillemme Jeesuksesta yms. " Taivaan isä on luonut meidät kaikki; Kun kuolemme, menemme taivaaseen; Jos olemme pahoja, joudumme helvettiin..."
Hermot palaa.
Olisi se minusta ehkä hiukan loukkaavaa, jos joku meille uskonnollisia juttuja lahjoittaisi. Eivät sellaiset (kirjat, taulut) ainakaan käyttöön tulisi, pistäisin ne kaappiin josta lapsi saisi itse sitten ne ottaa esille, jos isompana vaikka tulisi uskoon tai jotain...
nuo Enkelin Eväspussin enkelit on tosi somia ja monelle mieleen, vaikkei teksti nyt aivan ideologian mukainen olisikaan. Minä ilahtuisin, tosin uskon itsekin :o)
KUMMI ei voisi viedä kristillistä lahjaa kummilapselleen. Miksi ihmeessä kuulutte oikein kirkkoon ja haluatte kummeja, jos ette edes ymmärrä mitä se tarkoittaa ensisijaisesti?
antaa lapselleni lahjan ja toivoa lapselleni suojelusta niin olen kiitollinen siitä.