Jos myisit koko omaisuutesi niin paljonko jäisi rahaa käteen?
Jos myisit aivan kaiken?
Aloitetaan selkeämpi ketju aiheesta :)
Velkojen jälkeen jäisi varmaan 100 000 €
Kommentit (31)
mut läppäriä en myisi ja lainaa jäisi
ideansa huuto.netin villityksestä "myydään koko omaisuus" Myyjä sai omaisuudestaan n. 40 000 €
Ei sen enempää kiinnostusta toisten raha-asioihin. Olet aika tosikko.
Ja siis minun omaa netto-omaisuutta velkojen maksun jälkeen.
Näiden lukujen perusteella voisi päätellä että arviot ovat varmaankin samalla tavoin reippaasti alakanttiin kuin koko omaisuuteensa huuto.netissä myyneellä. Moni varmaankin yllättyisi myönteisesti ja saisi todellisuudessa enemmänkin kuin mitä täällä on tullut arvioineeksi. Helposti unohtuu jotain "pientä" mikä onkin lopulta melko arvokasta kun sitä on riittävästi.
kuin muutama tonni, joten mitäpä tätä omaisuutta myymään.
asunto siis myyntiin?
varmaan 400-450 000, vähän vaikea arvioida, mutta tuskin näistä irtaimistoista ym. kovin paljon lisää tulee asunnon hinnan päälle.
Mökki on velaton, n. 80000
Asunto: velat pois, jää n. 140000
Irtaimisto on sitten hankalampi...auto, työkoneet, työkalut, taulut, romppeet ...40-50000?
eli tulisiko tuosta nyt 260000. Tietenkin menisi puoliksi miehen kanssa. Eli 130000.
v -98 otin ekan asuntovelkani ja aloitin ihan tyhjästä. Jo on kertynyt...
Näitä kyselyitä on täällä päivittäin eri muodossa. Menee samaan sarjaan kuin paljonko tienaat ja joudutko miettimään mihin rahaa kulutat ja sitten hirveä tappelu siitä onko jollain oikeasti rahaa vai ei ja kuinka paljon. ;D Ei jaksa kiinnostaa muiden eurot, mutta johtuu varmaan siitä että ei ole tarvetta laittaa omaisuutta myyntiin, vaikka lähtisi Thaimaahan muutamaksi vuodeksi.
Aika harvoilla mun tavaroillani varmaan on mitään kovin merkittävää jälleenmyyntiarvoa. Esim. huutis on ihan täynnä puoli-ilmaisia sohvia ja muita huonekaluja joista ei ole yhtään huutoa.
Talosta ja autoista jäisi velkojen jälkeen varmaan noin 350 000 euroa. Mutta se ei siis ole kokonaan minun, vaan mies omistaa puolet.
sen että omistusasunnossa asuvalla suomalaisella on keskimäärin omaisuutta alle 100 000 euroa.
velkojakaan ei tosin ole eli varmaan jonkun max. 10000 euron arvoiset on mun kodin irtaimisto + vaatteet :D hyvin pyyhkii.