Miksi lapset tuodaan näytille työpaikalle?
Kommentit (67)
että onneksi minulla on mukavia työKAVEREITA jotka ovat kiinostuneet toistensa kuulumisista ja toivovat toisilleen hyvää myös kotona/vapaa-ajalla. Kävin monta kertaa äitiyslomalla kahvittelemassa esikoisen kanssa ihan siksi että pääsin rupattelemaan näiden mukavien ihmisten kanssa ja he olivat tosi kiinnostuneita lapsesta. Jos joku ei ollut niin kiinnostunut tai läheinen, niin luonnollisesti ei sitten työntäytynyt ensimmäiseksi ottamaan lasta syliin.
kun joku tulee moikkaamaan vauvan kanssa. kiva vaihtaa kuulumisia ja nähdä porukan uusin jäsen:)
ja niin voin tavata samalla kertaa monia ystäviä ja tutustuttaa vauvaan. itsestään selvyys että tuodaan vauvoja.
että onneksi minulla on mukavia työKAVEREITA jotka ovat kiinostuneet toistensa kuulumisista ja toivovat toisilleen hyvää myös kotona/vapaa-ajalla. Kävin monta kertaa äitiyslomalla kahvittelemassa esikoisen kanssa ihan siksi että pääsin rupattelemaan näiden mukavien ihmisten kanssa ja he olivat tosi kiinnostuneita lapsesta. Jos joku ei ollut niin kiinnostunut tai läheinen, niin luonnollisesti ei sitten työntäytynyt ensimmäiseksi ottamaan lasta syliin.
Lisään omaan viestiini, että meillä jopa sellaiset ihmiset, jotka ovat muuttaneet toisaalle tai vaihtaneet työpaikkaa, saattavat käydä 'näyttäytymässä' mitä heille kuuluu :) Mikä on siis kaikista mukavaa.
mielellään haluavat nähdä työkaverin jälkikasvua.
Mies on töissä yliopistolla ja kun käytiin siellä vuoden ikäisen kanssa, eräs vanhahko kuivakka professorimies innostui lapsen nähdessään niin, että hyppi ympäri käytävää "Jänis istui maassa". Lapsi katsoi proffaa suu auki ja minä yritin pysyä jotenkin naama peruslukemilla.
Eli joo, monet ihan oikeasti tykkäävät.
Yhdessä mun työpaikassani isompienkin lasten vierailut olivat ihan arkea. Ei niistä mitään haittaa ollut, välillä laitettiin ne töihinkin, kun olivat ihan innoissaan, kun saivat mapittaa papereita, viedä jonkun kansion työkaverille, sulkea kirjekuoria tai muuta tosi tylsää.
Lisäksi vauvan saaneet tuovat "vauvan näytille" ihan siksikin, että haluavat käydä työpaikallaan itse ja sille pienelle vauvalle on vähän hankala saada hoitajaa työpäivän aikana.
Olen sairaanhoitaja ja kävin muutama viikko sitten näyttämässä 2 päivän ikäistä vauvaani työpaikalla. Kotiin lähtiessä pakkasimme vauvan turvakaukaloon ja lähdimme kotiin oman osastoni kautta. Eikö olekin kamalaa! Erikseen olivat vielä työkaverit pyytäneet, että tule sitten näyttämään tulokasta. Ehkä me hoitoalan ihmiset ollaan vähän ihmisläheisempiä ja rennompia kuin jotkut kaupallisen alan jurtit.
Meille tuodaan vauvat näytille. Ihan ok sinänsä, mutta ihmetyttää, kun näyttäjät sitten jäävät tänne tuntikausiksi, eväät on mukana ja lapset nukkuvat päiväunetkin täällä. Isommat sisarukset juoksevat ympäriinsä ja tulevat räpläämään kollegojen tietokoneita. Se vähän rasittaa ja kummastuttaa.
En kyllä ole sen kummemmin ajatellut että miksi, kuulumisia siinä aina kysellään ja miten on mennyt. Mutta tuskin siinä kukaan sanois että päin persettä vauva vaan huutaa ja oon ihan rättipoikki. Eli semmoista yleistä ja pinnallista jutustelua tuntuu ainakin meillä olevan.
Ite en kyllä haluaisi viedä tulevaa vauvaani sinne, ihan vaan siitä syystä että siellä on yks niin epähygieeninen tyyppi, esim ei pese käsiä wc käynnin jälkeen, en halua että hän räpelöi mun pikkuistani... :'D
Ihan sama juttu, kuin se, kun lapselliset kertovat omista lapsistaan myös lapsettomille tuttavilleen. Kiusatakseen. Koska lapsethan ovat vain joku elämän onneton sivuraide, jota ei Oikeiden Ihmisten elämässä saisi näkyä.
Hanki sinäkin ap sellainen elämä, jossa voit olla onnellinen. Ehkä sen jälkeen et suhtaudu pahansuovasti ja vihamielisesti kaikkeen.
niin tiedetään näyttämättäkin, mitä raskaana olevan naisen isosta vatsasta yleensä tulee =D
Erikseen olivat vielä työkaverit pyytäneet, että tule sitten näyttämään tulokasta. Ehkä me hoitoalan ihmiset ollaan vähän ihmisläheisempiä ja rennompia kuin jotkut kaupallisen alan jurtit.
usko, että se on tuostakaan kiinni. Itse olen ollut työpaikoissa, joissa on pääasiassa kauppatieteellisen alan koulutuksen saaneita sekä insinöörejä ja diplomi-insinöörejä ja kaikissa on tuotu lapsia näytille.
Tuo paikka, jossa lapsia oli paikalla aika useinkin ja ne laitettiin töihinkin oli muuten täynnä "nörttejä" sekä kaupallisen alan porukkaa.
t. 49
Ihan sama juttu, kuin se, kun lapselliset kertovat omista lapsistaan myös lapsettomille tuttavilleen. Kiusatakseen. Koska lapsethan ovat vain joku elämän onneton sivuraide, jota ei Oikeiden Ihmisten elämässä saisi näkyä. Hanki sinäkin ap sellainen elämä, jossa voit olla onnellinen. Ehkä sen jälkeen et suhtaudu pahansuovasti ja vihamielisesti kaikkeen.
Jos itsellä ei ole lapsia niin eipä lapset tai heistä keskustelu ole kovinkaan kiinnostavaa.
Siksi kysynkin.
Työssä pitää keskittyä työntekoon. Lapset eivät kuulu työpaikalle, ellei se sitten satu olemaan lastentarha.
Miksi siis lapset pitäisi tuoda työpaikalle.
...mutta eivät ne lapset siellä töissä pitkää aikaa ole käymässä! (siis ainakaan meidän työpaikassa). Ehkä joku 15 minuutin verran että ehditään vähän moikata työkavereita + katsoa paikat jne.
Meillä työkaverit ovat halunneet nähdä toistensa lapset (kun on useimmilla perhettä, niin ei työpäivän jälkeen ehditä lähteä toistemme kotiin vierailemaan). Olen pitänyt tärkeänä ennen päivähoidon aloittamista käydä näyttämässä lapsille paikan, jonne äiti menee sen jälkeen kun heidät on viety tarhaan. Lapsille on tärkeää nähdä äidin/isän työpaikka. Konkretisoituu myös se, miksi he ovat siellä tarhassa päivän, eivätkä enää kotona. Esikoinen esimerkiksi nyt hoitovapaalla ollessani aina muistaa mainita työpaikkani ohi mennessämme, että tuolla se äidin työpaikka on. Ja lapset myös kyselevät, että missä äiti on töissä, mitä äiti siellä tekee jne.
Olen aina etukäteen tiedustellut työkavereilta, mikä olisi hyvä hetki käydä näyttäytymässä = milloin lyhyt vierailumme häiritsee mahdollisimman vähän. EMmekä ole jääneet töihin "asumaan", vaan olemme piipahtaneet + moikanneet lähimmät työkaverit, ehkä ollaan oltu jotain 15-30 minuuttia paikalla.
ilman vauvaa, ja esimieheni ihmetteli heti miksei ollut mukana! Juteltiin paljon lyhyemmin kuin niinä kertoina kun vauva on ollut mukana :D
Olen töissä tavaratalossa, joten käyn työpaikallani ostoksilla ja siinä sivussa moikkaamassa ystäviä.
Siksi kysynkin. Työssä pitää keskittyä työntekoon. Lapset eivät kuulu työpaikalle, ellei se sitten satu olemaan lastentarha. Miksi siis lapset pitäisi tuoda työpaikalle.
meillä töistä oikein pyydettiin että tuo näytille...
Siksi kysynkin. Työssä pitää keskittyä työntekoon. Lapset eivät kuulu työpaikalle, ellei se sitten satu olemaan lastentarha. Miksi siis lapset pitäisi tuoda työpaikalle.
Pidetään jotenkin tapoihin kuuluvana siinä missä synttäri- tai virkakahvien tarjoamista. Itse kävin äitiyslomalla vauvan kanssa töissä, koska minulla oli sinne muuta asiaa. En varsinaisesti tullut esittelemään vauvaa.
Meidän koulussa on yksi mies ope, joka tuo töihin kohtuullisen usein kaksi lastaan, vaimonsa ja koiransa. Minusta se on jotenkin huvittavaa.
Jossain vaiheessa äitiyslomalla oli yhtä aikaa monta opettajaa, jotka järjestivät kokoontumisajoja koululle. Se oli minusta suorastaan rasittavaa, vaikka ysittäisistä vauvavierailijoista tykkäänkin.
että niitä vauvoja tuodaan näytille. Pakkohan se on muiden mukana lirkuttaa raskaana olevalle, että tuo se söpöliini sitten meidän ihailtavaksi.
Mutta en jaksaisi hössöttää ja sössöttää ihan tavallisen vauvan ympärillä. Toiseksi, muutenkin on kiire, mutta kun nämä vauvannäyttäjät luulee, että heidän vauvansa röyhtäykset ja kakat on meillekin maailman tärkeimpiä. Niitä sitten siinä ihaile, vaikka huoneissa soi kellot.
mutta sitten isommille (eli n. 3-vuotiaille ja vanhemmille) olen säännöllisesti, eli noin kerran vuodessa, esitellyt työpaikkani. Mun lapset ainakin tietää, missä äiti on töissä, eikä niinkuin aviomieheni tai jotkut nuoret, joita siellä työpaikallani työssäni kohtaan, joilla ei ole mitään hajua siitä, mitä vanhempansa työkseen tekevät.
ja menetin tietysti työsuhdeauton äitiysloman vuoksi. Mutta minusta on kivaa jos muut tuovat vauvojaan näytille, koska vauvat ovat niin ihania.
Isompia lapsia en ole huomannut ainakaan meillä kenenkään tuovan NÄYTILLE, sen sijaan joskus tuovat olosuhteiden pakosta. Itsekin olen joskus tuonut, kun hoitopaikka on kiinni mutta minulla on joku homma joka on ihan pakko hoitaa.
mutta kaikki pyytämällä pyysivät ja osa jo loukkaantuikin. menin sitten lopulta vauvan kanssa sinne ja oli kyllä porukkaa ympärillä... ja vauva kiersi syleissä, jopa miesten. ihan kivaa oli nähdä työkavereita.