Miksi lapset tuodaan näytille työpaikalle?
Kommentit (67)
Siksi että ihminen ei elä pelkästään työlle vaan koti ja perhe on keskeinen osa ihmisen kokonaisuutta. Ja lapsen syntymästä eteenpäin sitä ihmistä ei voi erottaa äitiydestä/isyydestä. Siksi että olemme kiinnostuneita myös työkavereistamme ihmisinä. Siksipä juuri.
Eläimet kuuluvat vielä vähemmän työpaikoille kuin lapset. Joku saattaa olla allerginen.
Milloinkohan tulee stoppi vauvavierailuille syystä, että joku on allerginen =)
Joo käydään kylässäkin mutta kun tuore äiti tulee vauvansa kanssa työpaikalle, näkee kivasti kaikki kerralla varsinkin kun osa asuu eri paikkakunnilla niin tapaamisten järjestäminen ei ole aina ihan helppoa. Ja voipa sitä tavata sellaisiakin ihmisiä jonka kanssa ei ole vapaa-aikana tekemisissä mutta silti voi tehdä töitä yhdessä ja kiva vaihtaa "pinnallisempiakin" kuulumisia. Ja yhä se vauva mukana :D
Olen sairaanhoitaja ja kävin muutama viikko sitten näyttämässä 2 päivän ikäistä vauvaani työpaikalla. Kotiin lähtiessä pakkasimme vauvan turvakaukaloon ja lähdimme kotiin oman osastoni kautta. Eikö olekin kamalaa!
Erikseen olivat vielä työkaverit pyytäneet, että tule sitten näyttämään tulokasta. Ehkä me hoitoalan ihmiset ollaan vähän ihmisläheisempiä ja rennompia kuin jotkut kaupallisen alan jurtit.
ihmiset ovat niin vauva-intoilijoita, että pyytävät työkavereitakin tuomaan vauvansa näytille -erityisesti naisissa on näitä, mutta joitakin miehiäkin löytyy.
Se on sitten aika outoa, jos kaikkien samassa työpaikassa olevien odotetaan seisovan ihastelemassa lasta, eihän kaikkia kiinnosta yhtään toisten lapset.
näytille
joskus on pakko käydä kustannuspaikalla lasten kanssa, jos hoitajaa tms ei ole
ei se mitään näytille tuontia ole, vai onko puolisonkin piipahtaminen työpaikalla näyttelyä?
kuin myös he minun luonani. Hui kauhea, en tiennytkään sen olevan noin omituista. Ja kyllä, vauvaa on käyty näyttämässä myös työpaikalla. Onhan se kiva käydä näyttämässä, mitä sieltä isosta vatsasta tuli maailmaan.
No en ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on. Vuosikaudet kun tekee töitä samojen ihmisten kanssa ja sitten jää äitiyslomalle niin kyllä musta on kiva nähdä puolin ja toisin silloinkin ja aika luonnollista ottaa se vauva mukaan kun on syntynyt.
Luulisi sitten että tunnette niin hyvin että käytte työn ulkopuolella vierailulla toistenne kotona.
tuomaan vauvaa näytille... ja isommatkin lapset ovat aina olleet tervetulleita.
Meillä yksi osastonylilääkäri ei malttanut lähteä kierrolle lainkaan kun sen piti lässytellä vauvan kanssa eikä olisi malttanut luovuttaa sitä äidilleen takaisin ollenkaan :)
Se on sitten aika outoa, jos kaikkien samassa työpaikassa olevien odotetaan seisovan ihastelemassa lasta, eihän kaikkia kiinnosta yhtään toisten lapset.
Joo....aika rasittavaa se kyllä on, että pitää patsastella ja näytellä kiinnostunutta, tai muuten pidetään outona naisena.
Kaupallisella alalla olen muuten töissä, ja suurin osa työntekijöistämme on alle 30-vuotiaita lapsettomia. Olivat teetättäneet vauvalle oman pienen työpaidankin :)
halusi välttämättä nähdä ja oli mulla asiaakin työpaikalle,ei siinä mitää, kollegani pyysi että voiko ottaa syliin,kun menin käymää vessassa,mä luotan työkavereihini ja meillä hyvä siden niiden kanssa.
varsinkin vauvat. Isommat sitten vaan tuodaan näyttäytymään merkkivaatteissa ja etukäteen on opetettu millaisia temppuja pitää esittää, että sitten työkaverit tietää, että meikäläisen muksut ne on kaikkein parhaat ja taitavimmat.
EIks niin ap? Näinhän sinä ja kaltaisesi katkerat kyylät ajattelette.
Meillä on onneksi kiva työpaikka, jossa on täysin ok ja toivottavaakin tuoda varsinkin vauvat näytille, ja isompiakin lapsia kaikki tykkää nähdä. Mutta meillä ei olekaan työpaikkakiusaamista, van henki työpaikalla on kiva, ja toisia arvostetaan ja heidän elämästään ja asioistaan ollaan hyvällä tavalla kiinnostuneita.
Joo....aika rasittavaa se kyllä on, että pitää patsastella ja näytellä kiinnostunutta, tai muuten pidetään outona naisena.
Mutta ketäänhän ei tuollaiseen tilaisuuteen pakoteta eikä kenenkään tarvitse patsastella. Onhan se ihan ymmärrettävääkin ettei kaikki voi samaan aikaan lähteä jotain vauvaa ihmettelemään vaikka taukotilaan...
Itse olen ollut lapsena äitini työpaikalla vierailulla mielisairaalassa. Tuskin se nykyään onnistuisi mutta 80-luvun alussa ei oltu kai kovin tarkkoja.
Siksi kysynkin. Työssä pitää keskittyä työntekoon. Lapset eivät kuulu työpaikalle, ellei se sitten satu olemaan lastentarha. Miksi siis lapset pitäisi tuoda työpaikalle.
Meillä taitaa kerran pari vuodessa joku äitiyslomalainen piipahtaa lasta näyttämässä, joskus on isommat lapsetkin mukana. Jotkut juttelevat äidin kanssa pidempään, jotkut vain moikkaavat, osa ei taida tilannetta edes huomata. Ei sinne ole pakko jumittaa, sanoo vaikka että on kiire eikä ehdi.
toiset nyt vaan on niin itseään täynnä, etteivät mammalomallakaan voi pysyä työpaikaltaan pois
käymään heti kun vaan mahdollista. Kaikki haluaa nähdä mimmoinen tyyppi siellä mahassa on ollut. Ei mun ole tarvinnut mitään vaippoja vaihdella ja tunteja viipyä, olenpahan piipahtanut.
että olen myös aina vähän ihmetellyt, miksi se nyytti pitää työpaikalle tuoda. Mutta kukin tyylillään; ei se minua kauheasti häiritsekään enkä ole koskaan osallistunut (tai edes kokenut pakkoa osallistua) vauvan ympärillä häärivään joukkoon. Vaikka itselläni on lapsia (tai ehkä juuri siksi?!) pienet vauvat eivät ole minulle mikään Iso Juttu.
Isompien lapsien käynnin työpaikalla ymmärrän paljon paremmin - ihan vain siksi, että lapsista yksinkertaisesti on kiva nähdä, missä vanhempi tekee töitä. Lapsia ei siis tuoda "näytille" vaan työpaikka esitellään lapsille.
Eläimet kuuluvat vielä vähemmän työpaikoille kuin lapset. Joku saattaa olla allerginen.