Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan tyhmää? Nimiasiaa...

Vierailija
20.01.2011 |

Meillä kolmas lapsi tulossa. Esikoinen on tätä parjattua J-sarjaa, keskimmäinen ihan perus suominimi tyyliin "Samuli" ja nyt olen tosi ihastunut vanhaan nimeen tyyliin "Oiva".

Onko ihan hölmöä nimetä sisarukset näin erilailla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan sellainen mini, joka tuntuu kivalta. Ei sisarusten nimien tarvitse sointua yhteen.

Vierailija
2/5 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan sellainen mini, joka tuntuu kivalta. Ei sisarusten nimien tarvitse sointua yhteen.

Musta kauheinta on nää Teija-Seija-Reija -tyyliset yhteensopivat nimet. Tai edes se, että valitaan varta vasten samalla kirjaimella alkavat nimet (kaikissa mun tuntemissa lapsiperheissä lasten nimet alkaa samalla kirjaimella!).

Sitäpaitsi mun mielestä Oiva ja Samuli sopii hyvin yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en muista yhtään lapsiperhettä lähipiiristä, joilla kaikkien lasten nimet alkavat samalla kirjaimella -siis sellaisten, joissa on vielä pieniä/kouluikäisiä lapsia, omasta ikäluokastani niitä sarjoja kyllä löytyy.

Edes ystäväperheen kaksosilla ei ole samalla kirjaimella alkavat nimet (eikä muutenkaan "sarjanimet").

Vierailija
4/5 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA jos jo on valmis sarja, jos kaikki ovat Sari Mari Jari Kari ja viimeisin on Denise-Margareta, niin minusta se ei ole fiksua. Mutta jos kaikki on eri tyylisiä keskenään, niin ei se haittaa!

Vierailija
5/5 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no esikoisen ja keskimmäisen nimet ovat vanhahtavia suomalaisia nimiä, esikoisen melko harvinainen, keskimmäisen kohtalaisen suosittu.

Nuorin sai vierasperäisen nimen, joita ei suomessa montaa ole.

Yritin aikani vääntää kuopukselle sarjaan sopivaa nimeä, mutta en lopulta halunnut antaa toiseksi parasta SISARUSTEN nimien takia. Eikös se ole aika järjetöntäkin? Missä tilanteessa elämässään ihminen tulee arvioiduksi osana sisarusparveaan nimensä perusteella? Mun mielestäni ei missään merkittävässä tilanteessa, ja lapsuuden jälkeen tuskin koskaan.