Vanhempi nainen, nuorempi mies, miksi se on tuomittavampaa kuin vanhempi mies ja nuorempi nainen?
Ei pysty käsittämään. Miksei vanhemmista miehistä vouhkata samalla lailla kuin naisista, joilla on nuorempi miesystävä? Ja mikä on se raja, että voidaan alkaa vouhkaamaan? Esim. 9v nuorempi mies, onko se jo TODELLA paha?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 18:51"]
Kyllä mä olen todistanut elävässä elämässä sellaistakin suhdetta jossa mies on 55v ja nainen 19v. Tulee ihan mieleen isä ja tytär, niin iso ikäero, että vaikea suhtautua! :O
[/quote]
Isoäitini oli 69 kun meni naimisiin 19 v "kesäpoikansa" kanssa.
39 v myöhemmin, isoäidin kuollessa, olivat yhä yhdessä.
Asiat eivät ole aina niin yksioikoisia kuin palstamammojen ajatuksenjuoksu.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 18:51"]
Kyllä mä olen todistanut elävässä elämässä sellaistakin suhdetta jossa mies on 55v ja nainen 19v. Tulee ihan mieleen isä ja tytär, niin iso ikäero, että vaikea suhtautua! :O
[/quote]
Isoäitini oli 69 kun meni naimisiin 19 v "kesäpoikansa" kanssa.
39 v myöhemmin, isoäidin kuollessa, olivat yhä yhdessä.
Asiat eivät ole aina niin yksioikoisia kuin palstamammojen ajatuksenjuoksu.
[/quote]Anteeksi virhekirjoitus. Tarkoitus oli kirjoittaa, että 30 v myöhemmin, ei 39.
Hei, minullakin on 9 vuotta nuorempi mies. Eikä ole lapsi lainkaan vaan todellakin tunnen hänen olevan monessa suhteessa itseäni kypsempi ja järkevämpi. Mutta niinhän se on, että meitä on niin moneksi.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2011 klo 16:36"]
Ja aina silloin tällöin luen rivien välistä että "olet sitten lapsen ottanut". No ihan sama, pääasia että minä tiedän mieheni olevan paljon kypsempi kuin usean omaikäiseni.
Ja kyllä nekin jotka ovat mieheeni tutustuneet ovat puheitaan peruneet. Ehkä se tosiaan on sitä kateutta.
[/quote]
joo ajattelen aivan samoin,,,miksi vanhempi nainen aina tuomitaan.
Meillä on ikäeroa 18 vuotta ja kaksi vuotta on mennyt hyvin. Kihloissa olemme olleet vuoden,,,asuneet yhdessä puolitoista vuotta. Joskus pelottaa päivä jolloin alan 'rupsahtamaan', mitä sitten? Se on kuitenkin vain minun kuvitelmaani!!!!
Tuolta siis? http://www.viipaleita.net/blog/media/viipaleita/elia14.jpg?mtime=1405331186
Meikkaamaton akateemiseti koulutettu suurperheen äiti, joka hellii ja hoitaa mielellään myös kaikkia lapsenlapsiaan?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 18:33"]
Blogini tilastoissa oli tieto, että tältä palstalta oli tullut paljon kävijöitä, joten uteliaisuuttani tulin katsomaan, että millä tavoin minua nyt haukutaan. ;)
Ei haukuttukaan vaan ihan asiallistakeskustelua. Positiivinen yllätys.
Olen siis Satu ja pidän http://www.viipaleita.net/blog/satu/ - blogia. Ja aivan niin kuin joku mainitsi, mieheni on minua 17 vuotta nuorempi. Kun suhteemme alkoi, olin 37-vuotias kuuden lapsen leskiäiti ja silloinen "kosijani" 21 vuotias. Naimisiin menimme kun olin 39 ja hän 22 (täytti muutaman kuukauden päästä 23). Olemme saaneet kaksi yhteistä lasta ja iltatähteä yhä yritämme.
Tosin nyt, kun minä olen jo 47, mahdollisuudet alkavat olla varsin heikot.
Lapsenlapsia meillä on 9. Se paikkaa vauvankaipuuta.
[/quote]
Melkoinen tarina. Mahtaakohan olla tosi?
[/quote]
On. Olen läheltä seurannut tarinaansa vuodesta 2002.
Olenko puuma, innostun 3v nuoremmista miehistä...?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2012 klo 01:59"]Minulla on suhde 18 vuotta vanhempaan naiseen. Ollaan korviamme myöden rakastuneita toisiimme. Kaikki alkoi viime vuoden joulukuussa työpaikan joulujuhlassa kun ihastuminen syventyi. Nyt ollaan tapailtu kohta 10kk. En nyt paljasta ikiämme enkä sen enempää muutenkaan. Nainen jonka kanssa olen suhteessa ei vaan välillä tunnu ymmärtävän miksi nuorempi mies on kiinnostunut. Naisella on ollut ikäkriisi ja se on osaksi saanut hänet epäluuloiseksi. Minä nuorena miehenä en kuulu siihen kategoriaan jonka pää kääntyy kun itseäni nuorempia "tyttöjä" kulkee ohitse. Meillä on välillä vaikeita hetkiä ikäeromme takia mutta Rakkaus ei katso ikää. Olen aina sanonut hänelle että ikä on vain numero, kaikki me vanhenemme. Ja hän sanoo aina haluavansa vanheta arvokkaasti. No ensinnäkin hän näyttää ulkoisesti 10vuotta nuoremmalta, ja on henkisesti vielä nuorempi. Vanhemmassa naisessa mua viehättää ennenkaikkea kypsyys verrattuna ikäisiini, aistikkuus ja itsevarmuus. Nainen jota Rakastan, jota haluan, on upea ja kaunis. Sanoo että ei saa liikaa kehua mutta myöntää että on imartelevaa kun nuori mies on oikeasti aidosti hänestä kiinnostunut. Mitä tähän voin enää lisätä, muutakuin toivoa vastausta ja mielipiteitä kaikilta jota tämä koskettaa.
-Nuori miäs-
[/quote]
voisit olla melkein minun kumppani..no minulla ja miehellä ikäeroa 13 vuotta. Ei asuta yhdessä, homma toimii tosi hyvin. Pelkkää ihanuutta. Hän pitää minua kuin " kukkaa kämmenellä" Joskus ihmettelen mitä hän minussa näkee..samoja asioita mitä itse luettelit.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 08:11"]Mistä te iskette niitä nuorempia miehiä?
[/quote]
iskuri.net
Eihän se tietenkään loogisesti ajatellen olekkaan tuomittavampaa. Mutta biologisista syistä johtuen miehet hakevat naista joka on jonkin verran nuorempi ja naiset taas miestä joka on jonkin verran vanhempi. Tämä on useasti osoitettu tutkimuksissa. Siksi meidän viettimme ovat tottuneet tällaiseen jakoon, ja pidämme sitä "luonnollisempana" kuin päinvastaista tilannetta jota siksi ihmettelemme.
Aivan sama asia kuin homoseksuaalisuuden kanssa. Ei siinä ole mitään vikaa, eikä se ole meidän asia kehen joku tökkää munansa, tai minkä ympärille kietoo pimpsansa. Mutta koska homoseksuaalisuus vain on harvinaisempaa kuin heterous, niin ihmettelemme sitä enemmän, ja jotkut jopa pitävät sitä inhottavana ja ällönä.
Se että joku asia on erikoista tai normista poikkeavaa ei kerro mitään siitä että se pitäisi meidän toimesta tuomita.
Mistä te iskette niitä nuorempia miehiä?
Minulla 4 vuotta nuorempi mies ja on kuultu kuittailua kaveripiiristä seurustelun alkuvaiheessa (olin 24v, mies 20v) . Ei mitään isompaa mutta kyllähän se kertoo yleisestä asenteesta vanhemman naisen ja nuoremman miehen seurustelua kohtaan. Esim. ajattele kun sä oot ollu 18v sun mies on ollut vasta 14v. Sama ihminen ei tajunnut ollenkaan kun heitin että ajattele, sä oot ollut 15v kun sun mies 21v (ja seurustelivat jo tuolloin).
Sama kai kumpi on selvästi vanhempi kun toinen. Ainoa asia mikä merkitsee on "henkinen" ikä. Jos ovat henkisesti samalla tasolla, ok.
Tunnen kaksi pariskuntaa, joissa mies on ikäiseni(46) ja nainen on n.10v nuorempi. Kyllä on vaikea keksiä edes jotain yhteistä keskusteltavaa, kun ollaan pariskuntina kaikki yhdessä. oma vaimoni on 44. Kovasti ihmettelen näitä miespuolisia ystäviäni, ilmeisesti ovat kyllä vaimojensa kanssa toisilleen sopivat pulisot, mutta itseäni en pysy näkemään tuossa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 10:31"]
Sama kai kumpi on selvästi vanhempi kun toinen. Ainoa asia mikä merkitsee on "henkinen" ikä. Jos ovat henkisesti samalla tasolla, ok.
Tunnen kaksi pariskuntaa, joissa mies on ikäiseni(46) ja nainen on n.10v nuorempi. Kyllä on vaikea keksiä edes jotain yhteistä keskusteltavaa, kun ollaan pariskuntina kaikki yhdessä. oma vaimoni on 44. Kovasti ihmettelen näitä miespuolisia ystäviäni, ilmeisesti ovat kyllä vaimojensa kanssa toisilleen sopivat pulisot, mutta itseäni en pysy näkemään tuossa tilanteessa.
[/quote]
Peesaan. Ikäerossa ei haittaa ikä numeroina vaan se jos ollaan eri "sukupolven" edustajia henkisellä tasolla. Olen 36-vuotias ja vaikea olisi kuvitella itseäni 46-vuotiaan miehen kanssa tai 26-vuotiaan kanssa. Tottakai molempien ikäisten joukossa on sellaisiakin jotka ovat "henkisen iän" tasolla kanssani samanlaisia mutta kokonaan toinen juttu on löytääkö sellaisen.
Parikymppisenä seurustelin itseäni 9kk vanhemman pojan kanssa. Ero tuli kahden vuoden seurustelun jälkeen koska tuntui kuin olisin seurustellut 50-vuotiaan miehen kanssa. Kaikki hänessä oli niin vanhakantaista, mielipiteet, arvot, tyyli. Ihan kaikki. Minun jälkeeni hän löysi naisen joka on minua 2 vuotta nuorempi mutta joka on ajatusmaailmaltaan yhtä vanha kuin ex-poikakaverini. Sopivat toisilleen.
Että ei se samanikäisyyskään aina onnea takaa. =)