Týylitietoiset: mitä päälle muotigaalaan?
Osallistun tapahtumaan jossa on mukana paljon muotialan ihmisiä. Mitä päälle? Vaatekaappini pursuu erityyppisiä cocktail- juhla ja jopa muotivaatteita mutta mitä päälle jos joutuu ammattilaisten sekaan? Tässäpä haaste, antakaapa siis vinkkejä.
Olen normaalipainoinen, en langanlaiha. Käytän aina korkeita korkoja eli lookissa pitäisi olla korkkarit tai sandaletit. Hiukset ovat vaaleahkot, todella pitkät. Haluan laittaa hiukset auki, kiharat suurella spiraalilla eli "hollywood tyyliin" rennosti. Pidän suurista koruista. Minikin käy mutta mieluummin ei.
Mikä siis olisi ehdotuksenne? Se miksi kysyn vauvapalstalta on, että en ole enää mikään parikymppinen tytönheitukka. Tällä palstalla tuntuu olevan mielipide joka asiaan ja erityisesti pukeutuminen on ruodittu monesti. Olisiko siis vinkkejä miten hauska tyyli luotaisiin, ei liian mummo muttei mautonkaan? Tottakai alaa seuraavana on omiakin ideoita mutta tulipa vaan mieleen ruotia tällaista täällä.
Kommentit (3)
1. Laita joku tosi erikoinen, värikäs juhlamekko ja jätä korut pois
tai
2. Laita klassinen pikkumusta ja räväytä erikoisilla asusteilla. Jotkut tosi hienot värikkäät korkkarit esim tai näyttävä kaulakoru
Ihan hyvä pointti tuo että ei sandaletteja. Nimittäin itsekin mietin että se vaatii rusketuksen enkä sentään niin pitkälle mene että keskitalvella laittaisin varpaita myöten keinorusketusta:-)
Pikkumusta on aina varma. Suuret korut sopivat siihen hyvin. Minulla on monet huikeat korkokengät joten kenkäongelmaa ei tule. Värikkäitäkin kenkiä löytyy. Tämä voisi olla siis yksi vaihtoehto.
Olen ostanut aivan ihanan lyhyen mekon, jossa on korsettiyläosa ja helma on koottu sifonkisista pienistä viuhkoista sekä pitsistä. Se on aivan couturetason luomus noin tyyliltään, muuten musta mutta helmassa tosiaan nuo beiget "sifonkiviuhkat" tai simpukkamaiset miten nyt vaan. Sitäkin harkitsin. Tosin korujen kanssa tulee haaste kun yläosa on niin avoin.
Sitten olisi ehdolla vielä erittäin kapeat, melkein legginsmäiset nahkahousut, siihen Malene Birger seitinohut beige pitsillä koristeltu pussihihainen pusero johon kasapäin makeanveden helminauhoja. Sekin voisi olla kiva? Mutta ovatko housut tylsä asu?
Voi sentään, helppoa tämä ei ole. Sitten vielä tuli mieleen "Sex and the city" mekko. Malvanväristä sifonkia laajalla helmalla, yläosa drapeerattu, samasta kankaasta.
Mitäpä sanotte?
on täällä Suomessa (tai muussa maassa, jossa on talvi ja kylmää), en suosittelisi sandaletteja. Mun mielestä vuodenajat kannattaa ottaa pukeutumisessa huomioon, vaikka ollaankin sisätiloissa. Samoin näin talvella suurin osa käyttää sukkahousuja tai sukkia, eivätkä sandaletit koskaan näytä hyvältä sukkien kanssa.
Suosittelen, että pukeudut oman tyylisi mukaisesti. Jos et ole räväyttäjä tai muodin edelläkävijä, ei kannata pukeutua muotitapahtumaan kovin räväkästi - tuntisit todennäköisesti olosi epämukavaksi. Esim. klassinen pikkumusta, johon näyttävät asusteet - esim. värikkäät kengät ja ne isot korut.
Miltä kuulostaa?