Auttakaa, mitä tämä on: ruskeanpunaista eritettä ovulaation aikaan?
Mitä tämä on? Tulee ruosteenpunaisen väristä valkovuodon tapaista mutta runsaampaa vuotoa, eikä mulla pitäisi olla kuukautisia nyt. Katsoin kalenterista että itse asiassa nyt pitäisi olla ovulaatio ja vasta kahden viikon päästä siis menkat. Onko tämä joku tulehdus?
Kommentit (5)
jos limakalvot on vähän hauraammat tai kuivemmat, niistä helposti tulee vähän verta siihen vuodon sekaan.
Varsinkin kun kerroit värin olevan sellaista ruosteenpunaista, niin voisi hyvinkin olla ihan limakalvoilta peräisin se veri...
Minkä ikäinen olet? Täällä vähän samaa ja mietin voiko liittyä ikään? t. 36 v.
Olen 31. -ap
Minkä ikäinen olet? Täällä vähän samaa ja mietin voiko liittyä ikään? t. 36 v.
Välivuodot voivat esiintyä normaalien kuukautisten välissä, esimerkiksi kuukautiskierron puolivälissä. Tällöin kyseessä on ns. ovulaatiovuoto, joka on niukka, päivän pari kestävä vuoto. Se on vaaraton eikä vaadi hoitoa.
Tuolta kopsattu: http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0018…
Ikää mietin itse siksi, koska nuorena tällaista ei vielä ollut mutta nyt 36-vuotiaana on. Mutta vahvistusta asialle en netistä löytäny.
erite ei haise, niin tuskin tulehduksesta kyse. Ns kiinnittymisvuotokin on ihan kirkasta...
Ovulaation aikoihnhan limaneritys lisääntyy ja kenties jostain syystä limakalvot herkemmällä nyt ja siksi värjäytyy.