Pikkuvauvat ei herätä mitään helliä tunteita!
Tuossa vauva.fi etusivulla pyörii "muka söpöjä" kuvia pikkuvauvoista. Minulla ne ei herätä minkäänlaisia hellyyttäviä tunteita. Vauvat eivät ole mielestäni yhtään söpöjä. Vauvojen tuhina ja kitinä vain ärsyttää. Toisin on eläinvauvat, niiden näkeminenkin herkistää mielen ja tulee tarve rutistaa ja hellitellä. Minusta ei varmaan ole äidiksi:(
Kommentit (7)
Niin minkäkin ajattelin kunnes sain oman vauvan ja n. puolen vuoden kohdalla havahduin siihen että sydän melkein räjähtää kun katson sitä. Jos en olisi tehnyt lapsia, en olisi koskaan saanut tietää että tollanen kaikkinielevä rakkauden tunne on olemassa.
Jos haluat ja saat lapsia, niin varmasti rakastut omaan vauvaasi totaalisesti.
Olin ihan samanlainen, eläinpienokaiset olivat niiiiin söpöjä ja vauvat eivät ollenkaan. Nyt kahden lapsen äitinä huomaan, että se "vastenmielisyys" vauvoja ja lapsia kohtaan oli jonkinlaista pelkoa. En tuntenut itseäni valmiiksi äidiksi ja pelko heijastui muiden lapsiin.
Menehän surffaamaan johonkin muuhun sivustoon. Taidat olla pikkuisen väärillä sivuilla. Ärsyttävää valittamista tollanen.
aina tykänny vauvoista. Hoidin naapureitten vauvoja yläasteelta alkaen. Sitten vuosia myöhemmin sain kolme omaa ihanaa poikaa.
Ihan samanlainen ennenkuin esikoisen sain... eläinlapset on minusta edelleen söpömpiä kuin vastasyntyneet ruttuiset vauvat!
Mutta mikään ei voita sitä hetkeä kun oma vauva hymyilee sulle ekaa kertaa! ja vuorovaikutusta syntyy toki aiemminkin, esim. Kun vauva rauhoittuu sylissäsi, eikä huoli ketään muuta...
eikä mulla ollut ikinä vauvakuumettakaan, mutta rakkaus lapseen syntyi kuukausi kuukaudelta, nyt kun hän on yli vuoden niin rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta!
Minäkin muiden lapsia nähdessäni ajattelin että " no onhan tuo tuollainen pikkunen jne.." sitten kun aloin omaa odottamaan ( Vauva kuitenkin oli toivottu) niin silloin alkoi jo tulemaan ihan erillaisia tunteita :)
Omistani kylläkin. Yleensä kaikki naiset tykkäävät omista vauvoistaan.