Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko syönyt tai syötkö panacod-lääkettä? Millaiseen vaivaan?

Vierailija
20.01.2011 |

Tehoaako se sulla? Tässä ihmettelen, kun ei tunnu missään.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulehdus oli siis molemmissa korvissa yhtä aikaa.

Ei poistanut kipua, mutta olin mukavassa pilvessä.

Vierailija
22/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vie särkyä pois mutta pystyn kävelee ite ku otan lääkkeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnetta tästä synny. Kaksi vielä piti ottaa kerralla. Kaksi tuntia sitten otin. Tulee tässä kyllä itku, jos ei näillä vaikutusta.

Pitääkö nyt "kontata" selkäkipuisena uudestaan lääkäriin (hyvin haasteellinen suoritus) ja pyytää toista lääkettä? Oikeasti itku on nyt kyllä lähellä.

Kaapissa olisi miehen Voltaren Rapid-lääkettä hänen reseptistään ylijääneenä. Harkitsen, kokeilenko sitä. Mistä saisi tietää, voiko ottaa nyt tuota? Tuoteselosteista en ymmärrä tuota kemian terminologiaa.

ap

Vierailija
24/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saat tietoa kaikkiin lääkkeisiin liittyviin kysymyksiin (yhteisvaikutus jne.).

Vierailija
25/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes samaa lääkettä puhumattakaan eri lääkkeistä.

Vierailija
26/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kahden tunnin välein saisi ottaa edes samaa lääkettä puhumattakaan eri lääkkeistä.

Aargh tätä av-"tietoutta"... Ei asia ole noin yksioikoinen. Esim. parasetamolia ja ibuprofeenia voi käyttää rinnakkain. Samoin naprokseenia ja parasetamolia.

Soita ap vaikka yliopiston apteekin neuvontapuhelimeen. Mä muistaakseni söin nielurisaleikkauksen jälkeen rinnakkain Panacodia ja Voltarenia.

Vierailija
27/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkäsärkyihin joskus ylä-aste aikoina, eestiläinen lääkäri määräsi minulle niitä 6 KPL päivässä! tulos oli että teho lakkasi ja pää ihan sekaisin.

Vierailija
28/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nielupaiseen (on muuten ällöintä ikinä) jälkeen sain tota ja hyvin toimii.

Niitä on siinä paketissa vielä niin paljon, et oon pahimpiin päänsärkyihin sitä ottanut ja menee nuppi ihan sekasin, ei tarvii ees harkita esim. autolla ajoa.

Oon kyllä monilta myös kuullu ettei auta yhtään.

Vierailija
29/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain raskausaikana kamalia migreenikohtauksia ja lääkäri määräsi panacodia..en ole syönyt niitä kertaakaan.. en uskaltanut vaan ottaa..

Vierailija
30/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite otin la iltana mehua kaapista ja sit meni selkä...siihen jäin ja sit en pystyny olee muutaku konttaus asennos nii kauan ku ambulanssi tuli ja vei mut sairaalaan...siel sain pari piikkiä ja lääkettä koko yön..kahentoista aikaa pääsin pois ja lääkäri kirjotti kipulääkkeeks just tota mitä sul...mut ei vie mulkaa kipua kokonaan pois..saan ottaa 1tabletin 3kertaa päiväs...

Vierailija
31/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuhun vaivaan. Auttaa särkyyn, ja ennen sain siitä myös kivat olot. Enää en. Valitettavasti.

Vierailija
32/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti kipu, mutta myös taju. Ja huimasi karmeasti. Loput jäikin sitten käyttämättä. Mies otti sitä joskus vahingossa päänsärkyyn ja ihmetteli huimausta ja huonoa oloa.

Vierailija
33/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistivät omalääkärille. Sain luvan ottaa sitä voltarenia lisäksi. Nyt katsotaan, miten sen kanssa menee.

Lääkäri tosiaan määräsi ottamaan kaksi panacodia kerralla, kun kävin siellä aamulla, eli sai ottaa samaan aikaan. Selässä on jokin noidannuolen tapainen juttu. Ei ainakaan nyt heti tarvi lähteä uutta kierrosta koti-lääkäri-apteekki-koti "konttaamaan".

Vierailija
34/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausajan migreeniin kun triptaaneja ei saa syödä mut ei tehonnu ollenkaan.Sit kun otin pari hammas-särkyyn pari kuukautta synnytyksen jälkeen niin autto.Mun kaveri syö panacodia selkäkipuun ja kuulemma tehoo mut oon ennenkin kuullut ettei se vaan tehoo kaikkiin ihmisiin.En tiiä miksi.

Vierailija
35/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylijääneitä käytän edelleen päänsärkyihin. Muihin tehoaa, muttei migreeniin.

Vierailija
36/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti kipu (annsotus oli tosi iso, muistaakseni 8 kpl vrk) mutta olin myös aivan pilvessä.

Vierailija
37/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun monella menee nuppi sekaisin panacodista.Mäkin voin ottaa,oottakaas mul on se paketti tuolla ja katon kuin vahvoja ne on, just eli eihän ne ees oo vahvoja joten kyse täytyy olla paracetamolin ja kodeiinin yhteivaikutuksesta.Tos on et 500 mg parasetamolia ja 5Omg kodeiinia ja jauhepusseissa vähän enempi eikä mulla tapahdu mitään muuta kuin et kipu lähtee tai ei.Oiskohan noi ihmiset allergisia tai jotain?

Vierailija
38/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mulle sanottiin et voin ottaa vaik 2 panacodia ja yhden 800mg buranan kerralla eikä silti mitään tapahtunut.

Vierailija
39/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi kyllä. Kivut tuli siedettäviksi. Lääkkeestä tuli kyllä tokkurainen olo, mutta se luki kyllä haittavaikutuksissakin.

Vierailija
40/45 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodeiini eli metyylimorfiini on opiaatteihin kuuluva lääkeaine, jota käytetään muun muassa kipulääkkeenä ja yskänlääkkeenä sekä huumausaineena. Kodeiini aiheuttaa eniten huumekuolemia Suomessa.[1] Kodeiinia saadaan oopiumiunikosta (Papaver somniferum).

Kodeiini luokitellaan oopiumin sisältämiin fenantreenialkaloidihin, ja raakaoopiumissa on kodeiinia noin 0,3 – 3 %. Kodeiinia voidaan valmistaa joko oopiumista eristämällä tai synteettisesti morfiinista metylaatioprosessin avulla. Kivunlievitystarkoituksessa käytetään usein yhdistelmävalmisteita, joissa kodeiinin lisäksi on toisena vaikuttavana aineena esimerkiksi parasetamolia tai ibuprofeenia. Käytössä on myös valmisteita, joissa kodeiiniin on toisen vaikuttavan aineen lisäksi lisätty kofeiinia. Päihtymishakuisessa käytössä kodeiini aiheuttaa keinotekoista hyvänolontunnetta eli euforiaa. Tämän takia kodeiinipitoisiin lääkevalmisteisiin lisätään toisinaan niiden väärinkäyttöä estäviä aineita. kun monella menee nuppi sekaisin panacodista.Mäkin voin ottaa,oottakaas mul on se paketti tuolla ja katon kuin vahvoja ne on, just eli eihän ne ees oo vahvoja joten kyse täytyy olla paracetamolin ja kodeiinin yhteivaikutuksesta.Tos on et 500 mg parasetamolia ja 5Omg kodeiinia ja jauhepusseissa vähän enempi eikä mulla tapahdu mitään muuta kuin et kipu lähtee tai ei.Oiskohan noi ihmiset allergisia tai jotain?

Kodeiini

Kodeiini eli metyylimorfiini on opiaatteihin kuuluva lääkeaine, jota käytetään muun muassa kipulääkkeenä ja yskänlääkkeenä sekä huumausaineena. Kodeiini aiheuttaa eniten huumekuolemia Suomessa.[1] Kodeiinia saadaan oopiumiunikosta (Papaver somniferum).

Kodeiini luokitellaan oopiumin sisältämiin fenantreenialkaloidihin, ja raakaoopiumissa on kodeiinia noin 0,3 – 3 %. Kodeiinia voidaan valmistaa joko oopiumista eristämällä tai synteettisesti morfiinista metylaatioprosessin avulla. Kivunlievitystarkoituksessa käytetään usein yhdistelmävalmisteita, joissa kodeiinin lisäksi on toisena vaikuttavana aineena esimerkiksi parasetamolia tai ibuprofeenia. Käytössä on myös valmisteita, joissa kodeiiniin on toisen vaikuttavan aineen lisäksi lisätty kofeiinia. Päihtymishakuisessa käytössä kodeiini aiheuttaa keinotekoista hyvänolontunnetta eli euforiaa. Tämän takia kodeiinipitoisiin lääkevalmisteisiin lisätään toisinaan niiden väärinkäyttöä estäviä aineita.

Vaikutusmekanismi

Kodeiinia pidetään aihiolääkkeenä (engl. prodrug) eli lääkeaineen esimuotona, koska suuri osa kodeiinin vaikutuksesta perustuu siitä elimistössä muodostuvaan morfiiniin. Kodeiinin muuttuminen morfiiniksi tapahtuu maksassa sytokromi P450 -entsyymi CYP2D6:n vaikutuksesta. _Noin 7–10 prosentilla eurooppalaisperäisestä väestöstä CYP2D6-entsyymin toiminta on heikentynyttä tai olematonta, jolloin kodeiinin kipua lievittävä vaikutus on heillä vähäisempää._Pienellä osalla väestöstä on puolestaan erittäin nopea CYP2D6-metabolia, mikä johtuu heillä kyseisen geenin duplikaatiosta.[2] Kodeiinilla on elimistössä myös lukuisia muita aineenvaihduntatuotteita, kuten norkodeiini, normorfiini ja hydrokodoni. Kodeiini erittyy munuaisten kautta glukuronidihappoon konjugoituneena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi