Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin alkoholin käytön ja kaikki vain kummastelevat asiaa.

Vierailija
19.01.2011 |

Kaikki kysyvät heti alkuun, että "en kai vain ole raskaana" tai "suunnittelemmeko toisen lapsen hankintaa". Kun sanon, että "ei, en ole raskaana" ja "ei, emme suunnittele toisen lapsen hankintaa", niin ihmettelevät kovasti, miksi sitten olen lopettanut kokonaan alkoholin käytön. Kun ei minulla ole ollut sen kanssa mitään ongelmiakaan. Pitääkö olla muka alkoholiongelma, jotta voi lopettaa alkoholin käytön ilman ulkopuolisten kummastusta ja ihmettelyä? En vain halua enää juoda ja piste. Miksi minun pitää asiaa kaikille perustella?! Jos kertoisin lopettaneeni vaikka maidon juonnin, niin tuskin siitä nousisi noin kamalaa haloota. Aina tuohon alkoholiin yhdistetään raskaus tai uskovaisuus.

Olisihan tuo kiva kuulla edes joltain, että olen tehnyt hienon päätöksen =)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetellyt myös. Enää ei vaan maistu, ennen join kaljaa koska pidin oluesta mutta nykyään menee vain alkoholittomat koska se viinan maku on alkanut tökkimään. Kännissä en oo ollut useampaan vuoteen. Ja kauhea haloo sitten lähipiirissä. Ilmeisesti Suomi ei ole vielä valmis tällaiseen ;)

Vierailija
2/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tosiaan olla syy ettei juo alkoholia :O

Vaikka itse en olekaan kokonaan lopettanut (tai no en nyt raskaana ollessa juo tippaakaan :) )

Mutta ei itse tule ihmeteltyä tuollaista :) Jokainen tekee kuten haluaa ja ilman alkoholiakin voi pitää hauskaa ja ilman sitä voi käydä tanssimassakin :) Ei se niin välttämätön aine ole :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät juo alkoholia, eikä sitä pidetä mitenkään ihmeellisenä. Riippunee paljon ympärillä olevista ihmisistä, miten siihen asiaan suhtaudutaan. Tietenkin, jos sattuu olemaan joukon ensimmäinen holiton, sitä saa "erityishuomiota" osakseen, mutta jos ottaa saman asenteen kuin sinä, eli ei kerro tai selittele mitään syitä, niin utelu varmasti laantuu ajan mittaan.

Hassua muuten, että tupakoinnin lopettajia taputetaan olalle ja onnitellaan, mutta alkoholin juonnin lopettaneelle suodaan usein vain oudoksuvia katseita ja liuta miksi-miksi -kysymyksiä. :)

Vierailija
4/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ison numeron teet alkoholin käytön lopettamisesta.

Vierailija
5/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin pitäisi olla muilta lupa olla juomatta.... Kiva huomata, että muita ärsyttää tämä myös. Tai minua ainakin selittely ottaa päähän.

Vierailija
6/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai käyttekö te lopettaneet baareissa ja juotte limukkaa?

Vierailija
7/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite lopetin määräajaksi, mutta en aio jatkaa samaa nollalinjaa. Käyn edelleen määräajan aikanakin baareissa, enkä ole raskaana. Juon baarissa mehua ja limsaa ja vettä, joskus jopa kahvia.

Vierailija
8/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kieltämättä mieleen että onko sulla ollut jokin ongelma alkoholin suhteen, kun on pitänyt lopettaa kokonaan, siis että olet juonut liikaa?

Mutta minusta se on aina positiivista jos ihminen osaa elää ilman alkoholia,alkoholista ei kuitenkaan ole juuri mitään oikeaa hyötyä haittoihin verrattuna.

tuota tipatonta tammikuuta en ymmärrä ollenkaan, koska onko siinä järkeä että on yhden kuukauden juomatta, jos muuten tulee ryypisleltyä liikaakin?

Vierailija
9/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanssin ja pidän hauskaa. En ole koskaan tarvinnut alkoholia lähteäksi baariin, saatika olemaan se ensimmäinen uskalias siellä tanssilattialla ;) Olen aina juonut vain vähän alkoholia, siiderin tai kaksi. Ja tosi harvoin. Nyt vain päätin olla juomatta niitäkään. Baarissa sitten juon vettä, limua ja kahvia.

-ap-

Vierailija
10/10 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lopetin, jo ihan rahansäästösyistä. Voi sitä kummastelun ja kauhistelun määrää. Kaveripiirissä jopa syyllistetään. Eivät ilmeisesti tykkää jos porukassa on joku raitis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän