Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneen paikoista asiaa

Vierailija
19.01.2011 |

Lomamatkayhtiö ehdotti että koska perheessämme on lapsia ja yksi aikuinen 192cm varaamaan paikat etukäteen erillistä hintaa vastaan. Emme varanneet ja saimme silti luxus paikat varauloskäynnin vierestä, koska oikeesti mieheni ei olisi pystynyt istumaan muualla.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuiselle eihän lentoyhtiö voi sijoittaa pieniä lapsia erilleen vanhemmistaan.

Vierailija
22/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti olikin se että lentoyhtiö yrittää saada lisärahaa paikoista.

Totuushan on että vain pieni osa maksaa paikoista.

Meille oli varattu paikat koneen takaosasta, ja todellakin mies ei voinut istua siinä. Lentoemäntä vain jotenkin vaihtoi koko perheemme paikat, ja niin lapset 13 ja 14.

Miksi pituudesta ja lihavuudesta pitäisi sakottaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuiselle eihän lentoyhtiö voi sijoittaa pieniä lapsia erilleen vanhemmistaan.

Ei vitsi - kehtaisko oikeasti tehdä niin!!?? :) Vähän "kieroa", oikea nuukuuden huippu ja noloa, mutta silti... =D.

Mutta kun katsoin koneen paikkavarauskarttaa just eilen huvikseni, niin taisi kyllä olla niin että tässä vaiheessa jo kaikki nuo hyvät paikat oli varattu, niin ei pääse kokeilemaan.. :(

No, toivon että saisimme edes niin että siitä käytävien keskeltä 4 vierekkäistä paikkaa - jolloin (jos käsinojat vaan nousee ylös??), voisi joku/jotkut nukkua penkeillä, ja toiset siinä lattialla.

Ärsyttävämpää on, jos olemme esim. 2 + 2 eli vaikka minä ja nuorin edessä ja mies ja leikki-ik. meidän takana.

Tai niin että 3 vierekkäin (silloin kai minä ja lapset, huh) ja sitten käytävän toisella puolella mies, tää on kaikkein ankein 4h perheen sijoittelu. NÄitäkin meillä ollut.

Vierailija
24/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin fakta on se, että ne niidenkin viereiset hyvät paikat varaisi joku muu. Lentoyhtiö alkaa jakaa paikkoja vasta vähän ennen lähtöä (kun varausaika on umpeutunut) ja silloin TEIDÄT siirrettäisiin muualle, jos/kun haluaisitte lasten viereen. Ei todellakaan niitä toisia, jotka vallan mainiosti voivat varaamillaan paikoilla istua ilman erikoisjärjestelyitä. En siis kannata kokeilua.

Me itse varattiin paikat (3 pientä lasta) heti kun varauspalvelu aukesi. Halusimme paikat eturivistä, jossa oli jalkatilaa lähemmäs metri. Ja ehdottomasti halusimme kokonaisen rivin meille + yksi paikka viereiseltä riviltä. En ymmärrä mikä tässä on sinusta niin ankeaa?

Lopputulos: meidän perheellä kokonainen penkkirivi + 1m jalkatilaa omassa käytössämme. 7v ja 5v istuivat paikoillaan ja 1v11kk "sylilapsi" leikki siinä lattialla ihan rauhassa. Tai sitten änkesi jomman kumman isosisaruksen tuolille istumaan. Saimme olla rauhassa eikä tarvinut pelätä vierustovereiden häiriintyvän...

Vaihtelimme miehen kanssa paikkaa ja toinen istui lasten kanssa välillä ja toinen erillään viereisessä rivissä.

Ei vitsi - kehtaisko oikeasti tehdä niin!!?? :) Vähän "kieroa", oikea nuukuuden huippu ja noloa, mutta silti... =D. Mutta kun katsoin koneen paikkavarauskarttaa just eilen huvikseni, niin taisi kyllä olla niin että tässä vaiheessa jo kaikki nuo hyvät paikat oli varattu, niin ei pääse kokeilemaan.. :( No, toivon että saisimme edes niin että siitä käytävien keskeltä 4 vierekkäistä paikkaa - jolloin (jos käsinojat vaan nousee ylös??), voisi joku/jotkut nukkua penkeillä, ja toiset siinä lattialla. Ärsyttävämpää on, jos olemme esim. 2 + 2 eli vaikka minä ja nuorin edessä ja mies ja leikki-ik. meidän takana. Tai niin että 3 vierekkäin (silloin kai minä ja lapset, huh) ja sitten käytävän toisella puolella mies, tää on kaikkein ankein 4h perheen sijoittelu. NÄitäkin meillä ollut.

Vierailija
25/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt nyt vuoden sisään kolmesti, että pienet lapset on sijoitettu erilleen vanhemmistaan, kun "kone on jo niin täynnä, koittakaa vaihtaa sitten koneessa"!!!

Sitten hirveä sumpliminen, kuka voi vaihtaa paikkaa!

Vierailija
26/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin fakta on se, että ne niidenkin viereiset hyvät paikat varaisi joku muu. Lentoyhtiö alkaa jakaa paikkoja vasta vähän ennen lähtöä (kun varausaika on umpeutunut) ja silloin TEIDÄT siirrettäisiin muualle, jos/kun haluaisitte lasten viereen. Ei todellakaan niitä toisia, jotka vallan mainiosti voivat varaamillaan paikoilla istua ilman erikoisjärjestelyitä. En siis kannata kokeilua. Me itse varattiin paikat (3 pientä lasta) heti kun varauspalvelu aukesi. Halusimme paikat eturivistä, jossa oli jalkatilaa lähemmäs metri. Ja ehdottomasti halusimme kokonaisen rivin meille + yksi paikka viereiseltä riviltä. En ymmärrä mikä tässä on sinusta niin ankeaa? Lopputulos: meidän perheellä kokonainen penkkirivi + 1m jalkatilaa omassa käytössämme. 7v ja 5v istuivat paikoillaan ja 1v11kk "sylilapsi" leikki siinä lattialla ihan rauhassa. Tai sitten änkesi jomman kumman isosisaruksen tuolille istumaan. Saimme olla rauhassa eikä tarvinut pelätä vierustovereiden häiriintyvän... Vaihtelimme miehen kanssa paikkaa ja toinen istui lasten kanssa välillä ja toinen erillään viereisessä rivissä.

Ei vitsi - kehtaisko oikeasti tehdä niin!!?? :) Vähän "kieroa", oikea nuukuuden huippu ja noloa, mutta silti... =D. Mutta kun katsoin koneen paikkavarauskarttaa just eilen huvikseni, niin taisi kyllä olla niin että tässä vaiheessa jo kaikki nuo hyvät paikat oli varattu, niin ei pääse kokeilemaan.. :( No, toivon että saisimme edes niin että siitä käytävien keskeltä 4 vierekkäistä paikkaa - jolloin (jos käsinojat vaan nousee ylös??), voisi joku/jotkut nukkua penkeillä, ja toiset siinä lattialla. Ärsyttävämpää on, jos olemme esim. 2 + 2 eli vaikka minä ja nuorin edessä ja mies ja leikki-ik. meidän takana. Tai niin että 3 vierekkäin (silloin kai minä ja lapset, huh) ja sitten käytävän toisella puolella mies, tää on kaikkein ankein 4h perheen sijoittelu. NÄitäkin meillä ollut.

että ne muutkin viereiset hyvät paikat ois myyty, eli sitten jouduttais muualle ja oltais maksaettu turhaan :(.

Teillä varmana toimikin hyvin ja helposti tuo paikkojen vaihtelu, kun teillä oli edessä sitä tilaa.

Kapeassa rivissä on aina oma sompaaminen alkaa paikkoja vaihtelemaan.

Lisäksi kun meillä pitkä yölento, niin ei siinä sitten kauheasti jaksa paikkoja vaihdella.

Eli käytännössä menisi niin että minä nukkuisin lasten kanssa niillä 3 penkillä ja mies saisi yksin kärvistellä sitten siinä omassaan käytävän toisella puolella, pitkä mies ahtaassa penkissä, jonkun haisevan läskin vieressä vielä... koko 11 tuntia...

NO mutta tämän riskin olemme toki ottaneet "tietoisesti" kun ei paikkoja ajateltu varata etukäteen (kun ei niitä tilávampia enää edes ole). Toivotaan parasta kuitenkin. (4 vierekkäin)

Vierailija
27/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat on varattava kaikille samaan varaukseen merkityille matkustajille. Varauloskäyntipaikoilla ei saa istua alle 12v lapset.

Vierailija
28/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt nyt vuoden sisään kolmesti, että pienet lapset on sijoitettu erilleen vanhemmistaan, kun "kone on jo niin täynnä, koittakaa vaihtaa sitten koneessa"!!! Sitten hirveä sumpliminen, kuka voi vaihtaa paikkaa!

Siis ihan oikeastiko juuri 2v. täyttänyt taapero, joka on vaipoissa ja osaa puhua ehkä 3 sanaa, voisi joutua istumaan YKSIN 11h matkan, no eipä varmaan riemastuisi vieressä istuvat.

Tuolla keskusteluosiossa missä Finnamatkojen edustaja vastaa, nimenomaan hän painottaa pariin kertaan yhdessä ketjussa että alle 12v. EI saa istua yksin ilman huoltajaa ja että viimeistään lentoemännän tulee sitten järjestää ja huolehtia tämä asia.

Vierailija
29/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt nyt vuoden sisään kolmesti, että pienet lapset on sijoitettu erilleen vanhemmistaan, kun "kone on jo niin täynnä, koittakaa vaihtaa sitten koneessa"!!! Sitten hirveä sumpliminen, kuka voi vaihtaa paikkaa!

Siis ihan oikeastiko juuri 2v. täyttänyt taapero, joka on vaipoissa ja osaa puhua ehkä 3 sanaa, voisi joutua istumaan YKSIN 11h matkan, no eipä varmaan riemastuisi vieressä istuvat.

Tuolla keskusteluosiossa missä Finnamatkojen edustaja vastaa, nimenomaan hän painottaa pariin kertaan yhdessä ketjussa että alle 12v. EI saa istua yksin ilman huoltajaa ja että viimeistään lentoemännän tulee sitten järjestää ja huolehtia tämä asia.

näinhän sen pitäisi olla.

Mut oli viimeks buukattu jonkun yksinäisen 3.v viereen.

3.veen äiti tuli ihmettelemään asiaa, ja molemmat olimme että mitä häh! Vaihdoin toki pyytämättäkin paikkaa, jotta äiti pääsi lapsensa viereen: lapsen isä joutui istumaan 12 penkkiriviä taaempana... :(

Vierailija
30/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis riitä, että siinä istuu yksi, joka kykenee avamaan oven, vaan siihä pitää olla, varsinkin täysillä lennoilla, kaksi jotkapystyvät tarvittaessa auttamaan muita ulos koneesta.

Ja lasten tulee muuten istua ikkunapaikalla, syysätä, että eivät ole edessä pelastautumistilanteessa.

Vierailija
31/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeastiko juuri 2v. täyttänyt taapero, joka on vaipoissa ja osaa puhua ehkä 3 sanaa, voisi joutua istumaan YKSIN 11h matkan, no eipä varmaan riemastuisi vieressä istuvat. Tuolla keskusteluosiossa missä Finnamatkojen edustaja vastaa, nimenomaan hän painottaa pariin kertaan yhdessä ketjussa että alle 12v. EI saa istua yksin ilman huoltajaa ja että viimeistään lentoemännän tulee sitten järjestää ja huolehtia tämä asia.

näinhän sen pitäisi olla. Mut oli viimeks buukattu jonkun yksinäisen 3.v viereen. 3.veen äiti tuli ihmettelemään asiaa, ja molemmat olimme että mitä häh! Vaihdoin toki pyytämättäkin paikkaa, jotta äiti pääsi lapsensa viereen: lapsen isä joutui istumaan 12 penkkiriviä taaempana... :(

Nyt alkoi kyllä pelottamaan :( siis mitä jos meillä käy noin että ollaan miten sattuu. Kiva joku 11h lento, meneen loma I-HAN pilalle :(.

Oon niin haaveillut siitä hetkestä, joka musta on aina tosi ihana aloitus lomalle, kun saadaan miehen kanssa ateriat eteen ja skoolataan viinit tai skumpat koneessa ja toivotetaan hyvää lomaa.

Mutta siis ikinä en ole paikkoja etukäteen varannut enkä kyllä halua varata nytkään kun kerran parhaat paikat on myyty ! (eikä koneessa näytä kyllä siltä että moni olisi ostanut niitä paikkoja, siis kun katson karttaa niin vaan just nää lisäjalkatilapaikat on varattu ja ehkä pari muuta)

On meillä joskus ollut paikat niin että yksi lapsista on merkitty siihen käytävän toiselle puolelle, mutta silloinhan toki helppo käyttää tervettä järkeä ja vaihtaa niin että esim. mies on istunut siinä ja me muut 3 toisella puolela.

Vierailija
32/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihit hemmamammat taktikoivat paikkojenvarauksissa säästääkseen parikymppiä. Jos ei ole varaa maksaa paikkavarauksia, älkää suotta lähtekö ollenkaan! On useammankin kerran nähty, kun nämä taktikoijat ensinnäkin tulevat viime tingassa koneeseen ja alkavat sumplia lentoemännän kanssa että voi voi kun pitäisi päästä lasten viereen istumaan... ja lähtö viivästyy ja viivästyy ja pahimmillaan muut jäävät jatkolennoilta.

Ja toisekseen, kun joku sattui moittimaan varauloskäynnin istumapaikkoja huonoiksi "kun niiden selkänojakaan ei ehkä käänny" niin kaikki lentokoneistuimet saisi jäykistää kääntymättömiksi. Hittoako yhtään kenenkään pitää päästä romauttamaan penkkinsä takanaistuvan syliin 10 tunnin matkan ajaksi!!

Vierailija
33/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varata ilmaiseksi minkä tahansa paikan omasta matkustusluokastasi (jos ei ole pieniä lapsia)

Vierailija
34/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihit hemmamammat taktikoivat paikkojenvarauksissa säästääkseen parikymppiä. Jos ei ole varaa maksaa paikkavarauksia, älkää suotta lähtekö ollenkaan! On useammankin kerran nähty, kun nämä taktikoijat ensinnäkin tulevat viime tingassa koneeseen ja alkavat sumplia lentoemännän kanssa että voi voi kun pitäisi päästä lasten viereen istumaan... ja lähtö viivästyy ja viivästyy ja pahimmillaan muut jäävät jatkolennoilta. Ja toisekseen, kun joku sattui moittimaan varauloskäynnin istumapaikkoja huonoiksi "kun niiden selkänojakaan ei ehkä käänny" niin kaikki lentokoneistuimet saisi jäykistää kääntymättömiksi. Hittoako yhtään kenenkään pitää päästä romauttamaan penkkinsä takanaistuvan syliin 10 tunnin matkan ajaksi!!

siis kun ei ole kyse parista kympistä, vaan 160 eur maksaisi ees-taas tuo 4h paikkavaraus! (niin niiillä paremmilla paikoilla se oli muuten tuplahinta eli 320 eur!!!)

ja mielestäni se on turhaa maksaa 160 eur asiasta, joka PITÄISI olla itsestään selvyys, eli että perhe jossa pieniä lapsia, istuu vierekkäin/lähekkäin!

Vierailija
35/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, kun joku sattui moittimaan varauloskäynnin istumapaikkoja huonoiksi "kun niiden selkänojakaan ei ehkä käänny" niin kaikki lentokoneistuimet saisi jäykistää kääntymättömiksi. Hittoako yhtään kenenkään pitää päästä romauttamaan penkkinsä takanaistuvan syliin 10 tunnin matkan ajaksi!!

Jokainen kuitenkin maksaa siitä lennosta, on suorastaan törkeää, että ne penkit voi kääntää taaksepäin!! Mä en voi ymmärtää ihmisiä, jotka niin tekee!! Viime lennolla oli juuri yksi tällainen itsekäs ääliöp*** mun edessä, no mä aloin oikein tahallaan potkimaan sitä tuolia ja ravaamaan siinä kokoajan. Ukko katsoi paheksuvasti mutta jatkoin vaan. Saa ääliöt sitä mitä tilaa!

Vierailija
36/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hitto mua ärsytti kun matkattiin vauvan kanssa, oltiin varattu mulle, miehelle ja vauvalle paikka eturivistä, eihän sitä vauvakaukaloa saa muualle kuin eturiviin.

Niin sitten joku mummo oli myös halunnut eturivin paikan ja istui tulpaksi siihen käytävän viereen, kun hänen on niin huono liikkua. Kiva oli sitten istua lapsen kanssa siellä ikkunan vieressä, kun ei päässyt yhtään kävelemään käytävälle.

Vierailija
37/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihit hemmamammat taktikoivat paikkojenvarauksissa säästääkseen parikymppiä. Jos ei ole varaa maksaa paikkavarauksia, älkää suotta lähtekö ollenkaan! On useammankin kerran nähty, kun nämä taktikoijat ensinnäkin tulevat viime tingassa koneeseen ja alkavat sumplia lentoemännän kanssa että voi voi kun pitäisi päästä lasten viereen istumaan... ja lähtö viivästyy ja viivästyy ja pahimmillaan muut jäävät jatkolennoilta. Ja toisekseen, kun joku sattui moittimaan varauloskäynnin istumapaikkoja huonoiksi "kun niiden selkänojakaan ei ehkä käänny" niin kaikki lentokoneistuimet saisi jäykistää kääntymättömiksi. Hittoako yhtään kenenkään pitää päästä romauttamaan penkkinsä takanaistuvan syliin 10 tunnin matkan ajaksi!!

no älä nyt kiukustu turhaan

siis kun ei ole kyse parista kympistä, vaan 160 eur maksaisi ees-taas tuo 4h paikkavaraus! (niin niiillä paremmilla paikoilla se oli muuten tuplahinta eli 320 eur!!!)

ja mielestäni se on turhaa maksaa 160 eur asiasta, joka PITÄISI olla itsestään selvyys, eli että perhe jossa pieniä lapsia, istuu vierekkäin/lähekkäin!

ja hoidatte checkinnin ajoissa, niin saatte vierekkäiset.

Vierailija
38/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuitenkin maksaa siitä lennosta, on suorastaan törkeää, että ne penkit voi kääntää taaksepäin!! Mä en voi ymmärtää ihmisiä, jotka niin tekee!! Viime lennolla oli juuri yksi tällainen itsekäs ääliöp*** mun edessä, no mä aloin oikein tahallaan potkimaan sitä tuolia ja ravaamaan siinä kokoajan. Ukko katsoi paheksuvasti mutta jatkoin vaan. Saa ääliöt sitä mitä tilaa!

Siis jos ne kerran kääntyy, on niitä ihan sallittua kääntää alaspäin! Tietty ruokailun ajaksi kohteliasta nostaa, sen tajuaa jokainen.

Yhtälailla ne penkin kääntävät on maksaneet lipustaan ja heillä on oikeus se selkänoja kääntää.

Käännä itsekin niin tilasi pysyy samana!

Seuraavaksi voi alkaa keskustella siitä, saako kättä pitää siinä käsinojalla, kun se tulee epämiellyttävästi vieressäistuvan reviirille!

Vierailija
39/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen lähtöselvityksen aina netissä, heti kun se aukeaa. Sieltä varaan sit paikat. Ei maksa mitään. Kuka hullu jättää lähtöselvityksen teon niin viime tippaan, ettei ole kuin hajapaikkoja jäljellä? Etenkin jos lasten kanssa matkustaa?

Vierailija
40/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no älä nyt kiukustu turhaan siis kun ei ole kyse parista kympistä, vaan 160 eur maksaisi ees-taas tuo 4h paikkavaraus! (niin niiillä paremmilla paikoilla se oli muuten tuplahinta eli 320 eur!!!) ja mielestäni se on turhaa maksaa 160 eur asiasta, joka PITÄISI olla itsestään selvyys, eli että perhe jossa pieniä lapsia, istuu vierekkäin/lähekkäin!

ja hoidatte checkinnin ajoissa, niin saatte vierekkäiset.

eikös ne paikat jaeta kuitenkin jo muutama pv aiemmin? Eli että check-innissä ei enää jaeta paikkoja? Vai voiko ajoissa olemalla vaikuttaa vielä - me ollaan yleensä aina kyllä ajoissa.

Siis en tod. ajatellut maksaa sitä 160 eur lähes "tyhjästä", kun sillä ei edes saa mitään parempia paikkoja, vain varmistettua että päästään vierekkäin (mikä nyt pitäis olla todella itsestään selvää muutenkin).

Ei siitä paikkakartastakaan ota selvää, että mistä edes sitten kannattaisi varata, kun siinä kaikki vaikuttaa samanarvoisilta, varaan vielä vahingossa jostain huonosta mistä ei näy näyttö tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi