Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneen paikoista asiaa

Vierailija
19.01.2011 |

Lomamatkayhtiö ehdotti että koska perheessämme on lapsia ja yksi aikuinen 192cm varaamaan paikat etukäteen erillistä hintaa vastaan. Emme varanneet ja saimme silti luxus paikat varauloskäynnin vierestä, koska oikeesti mieheni ei olisi pystynyt istumaan muualla.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen lähtöselvityksen aina netissä, heti kun se aukeaa. Sieltä varaan sit paikat. Ei maksa mitään. Kuka hullu jättää lähtöselvityksen teon niin viime tippaan, ettei ole kuin hajapaikkoja jäljellä? Etenkin jos lasten kanssa matkustaa?

voi tehdä selvitystä netissä. Eikä varata paikkoja (paitsi ennakkoon lisämaksusta).

Kuitenkin joku lomamatka matkatoimistosta on useimmille pikkulapsiperheille helpoin ja halvin tapa matkustaa eli käytännössä "ainoa" tapa.

Vierailija
42/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. Thaimaahan, Etelä-Eurooppaan jne.

Mä teen lähtöselvityksen aina netissä, heti kun se aukeaa. Sieltä varaan sit paikat. Ei maksa mitään. Kuka hullu jättää lähtöselvityksen teon niin viime tippaan, ettei ole kuin hajapaikkoja jäljellä? Etenkin jos lasten kanssa matkustaa?

voi tehdä selvitystä netissä. Eikä varata paikkoja (paitsi ennakkoon lisämaksusta).

Kuitenkin joku lomamatka matkatoimistosta on useimmille pikkulapsiperheille helpoin ja halvin tapa matkustaa eli käytännössä "ainoa" tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla varauloskäynnin paikalla, vaikka olin 32 viikkoa raskaana. Itselläni oli tiukka paita päällä, joten kyllä raskaus näkyi. Ei kukaan mitään erikoista sanonut.

Vierailija
44/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan tuo lähtöselvitysasia on yksi, missä omatoimimatka olisi helpompi. Ja halvempi kun ei tarvitse paikoista maksaa erillistä hintaa. Kovin tuntuu hankalalta tämän ketjun perusteella moiset lomamatkat.

Vierailija
45/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä selvitystä netissä. Eikä varata paikkoja (paitsi ennakkoon lisämaksusta). Kuitenkin joku lomamatka matkatoimistosta on useimmille pikkulapsiperheille helpoin ja halvin tapa matkustaa eli käytännössä "ainoa" tapa.

Riippu vähän miten seikkailunhaluinen on.

Mutta esim. nyt 4h 4000 eur 2 vk.

Jos oisin ottanut pelkät lennot ne ois ollut lähes samna verran.

Ja emme halua mihinkään "joo saa parikymppi yö -hotelliin" vaan kunnolliseen johonkin perhe resorttiin, ja tää hotelli johon menemme, olisi itse varaten maksanut n. 200 eur / yö eli 1400 eur/2 vk. + verot vielä päälle

Eli pitkälle yli 5000 ois ollut itse varaten kaikki.

Vierailija
46/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun varausjärjestelmä on käytettävissä. Maksaahan se jotain mutta entäs sitten.

Vierailija
47/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä todellakaan käynyt mielessänikään, että olisivat liian kalliit! Pieni raha siihen nähden, että loma alkaa mukavissa merkeissä.

Pihit hemmamammat taktikoivat paikkojenvarauksissa säästääkseen parikymppiä. Jos ei ole varaa maksaa paikkavarauksia, älkää suotta lähtekö ollenkaan! On useammankin kerran nähty, kun nämä taktikoijat ensinnäkin tulevat viime tingassa koneeseen ja alkavat sumplia lentoemännän kanssa että voi voi kun pitäisi päästä lasten viereen istumaan... ja lähtö viivästyy ja viivästyy ja pahimmillaan muut jäävät jatkolennoilta. Ja toisekseen, kun joku sattui moittimaan varauloskäynnin istumapaikkoja huonoiksi "kun niiden selkänojakaan ei ehkä käänny" niin kaikki lentokoneistuimet saisi jäykistää kääntymättömiksi. Hittoako yhtään kenenkään pitää päästä romauttamaan penkkinsä takanaistuvan syliin 10 tunnin matkan ajaksi!!

siis kun ei ole kyse parista kympistä, vaan 160 eur maksaisi ees-taas tuo 4h paikkavaraus! (niin niiillä paremmilla paikoilla se oli muuten tuplahinta eli 320 eur!!!) ja mielestäni se on turhaa maksaa 160 eur asiasta, joka PITÄISI olla itsestään selvyys, eli että perhe jossa pieniä lapsia, istuu vierekkäin/lähekkäin!

Vierailija
48/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, kun joku sattui moittimaan varauloskäynnin istumapaikkoja huonoiksi "kun niiden selkänojakaan ei ehkä käänny" niin kaikki lentokoneistuimet saisi jäykistää kääntymättömiksi. Hittoako yhtään kenenkään pitää päästä romauttamaan penkkinsä takanaistuvan syliin 10 tunnin matkan ajaksi!!

Jokainen kuitenkin maksaa siitä lennosta, on suorastaan törkeää, että ne penkit voi kääntää taaksepäin!! Mä en voi ymmärtää ihmisiä, jotka niin tekee!! Viime lennolla oli juuri yksi tällainen itsekäs ääliöp*** mun edessä, no mä aloin oikein tahallaan potkimaan sitä tuolia ja ravaamaan siinä kokoajan. Ukko katsoi paheksuvasti mutta jatkoin vaan. Saa ääliöt sitä mitä tilaa!

Siis jos ne kerran kääntyy, on niitä ihan sallittua kääntää alaspäin! Tietty ruokailun ajaksi kohteliasta nostaa, sen tajuaa jokainen.

Yhtälailla ne penkin kääntävät on maksaneet lipustaan ja heillä on oikeus se selkänoja kääntää.

Käännä itsekin niin tilasi pysyy samana!

Seuraavaksi voi alkaa keskustella siitä, saako kättä pitää siinä käsinojalla, kun se tulee epämiellyttävästi vieressäistuvan reviirille!

Vierailija
49/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei HITTO, mikä lentoyhtiö toi oli???

olen nähnyt nyt vuoden sisään kolmesti, että pienet lapset on sijoitettu erilleen vanhemmistaan, kun "kone on jo niin täynnä, koittakaa vaihtaa sitten koneessa"!!! Sitten hirveä sumpliminen, kuka voi vaihtaa paikkaa!

Siis ihan oikeastiko juuri 2v. täyttänyt taapero, joka on vaipoissa ja osaa puhua ehkä 3 sanaa, voisi joutua istumaan YKSIN 11h matkan, no eipä varmaan riemastuisi vieressä istuvat. Tuolla keskusteluosiossa missä Finnamatkojen edustaja vastaa, nimenomaan hän painottaa pariin kertaan yhdessä ketjussa että alle 12v. EI saa istua yksin ilman huoltajaa ja että viimeistään lentoemännän tulee sitten järjestää ja huolehtia tämä asia.

näinhän sen pitäisi olla. Mut oli viimeks buukattu jonkun yksinäisen 3.v viereen. 3.veen äiti tuli ihmettelemään asiaa, ja molemmat olimme että mitä häh! Vaihdoin toki pyytämättäkin paikkaa, jotta äiti pääsi lapsensa viereen: lapsen isä joutui istumaan 12 penkkiriviä taaempana... :(

Nyt alkoi kyllä pelottamaan :( siis mitä jos meillä käy noin että ollaan miten sattuu. Kiva joku 11h lento, meneen loma I-HAN pilalle :(.

Oon niin haaveillut siitä hetkestä, joka musta on aina tosi ihana aloitus lomalle, kun saadaan miehen kanssa ateriat eteen ja skoolataan viinit tai skumpat koneessa ja toivotetaan hyvää lomaa.

Mutta siis ikinä en ole paikkoja etukäteen varannut enkä kyllä halua varata nytkään kun kerran parhaat paikat on myyty ! (eikä koneessa näytä kyllä siltä että moni olisi ostanut niitä paikkoja, siis kun katson karttaa niin vaan just nää lisäjalkatilapaikat on varattu ja ehkä pari muuta)

On meillä joskus ollut paikat niin että yksi lapsista on merkitty siihen käytävän toiselle puolelle, mutta silloinhan toki helppo käyttää tervettä järkeä ja vaihtaa niin että esim. mies on istunut siinä ja me muut 3 toisella puolela.

Vierailija
50/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei HITTO, mikä lentoyhtiö toi oli???

olen nähnyt nyt vuoden sisään kolmesti, että pienet lapset on sijoitettu erilleen vanhemmistaan, kun "kone on jo niin täynnä, koittakaa vaihtaa sitten koneessa"!!! Sitten hirveä sumpliminen, kuka voi vaihtaa paikkaa!

Siis ihan oikeastiko juuri 2v. täyttänyt taapero, joka on vaipoissa ja osaa puhua ehkä 3 sanaa, voisi joutua istumaan YKSIN 11h matkan, no eipä varmaan riemastuisi vieressä istuvat. Tuolla keskusteluosiossa missä Finnamatkojen edustaja vastaa, nimenomaan hän painottaa pariin kertaan yhdessä ketjussa että alle 12v. EI saa istua yksin ilman huoltajaa ja että viimeistään lentoemännän tulee sitten järjestää ja huolehtia tämä asia.

näinhän sen pitäisi olla. Mut oli viimeks buukattu jonkun yksinäisen 3.v viereen. 3.veen äiti tuli ihmettelemään asiaa, ja molemmat olimme että mitä häh! Vaihdoin toki pyytämättäkin paikkaa, jotta äiti pääsi lapsensa viereen: lapsen isä joutui istumaan 12 penkkiriviä taaempana... :(

Nyt alkoi kyllä pelottamaan :( siis mitä jos meillä käy noin että ollaan miten sattuu. Kiva joku 11h lento, meneen loma I-HAN pilalle :(. Oon niin haaveillut siitä hetkestä, joka musta on aina tosi ihana aloitus lomalle, kun saadaan miehen kanssa ateriat eteen ja skoolataan viinit tai skumpat koneessa ja toivotetaan hyvää lomaa. Mutta siis ikinä en ole paikkoja etukäteen varannut enkä kyllä halua varata nytkään kun kerran parhaat paikat on myyty ! (eikä koneessa näytä kyllä siltä että moni olisi ostanut niitä paikkoja, siis kun katson karttaa niin vaan just nää lisäjalkatilapaikat on varattu ja ehkä pari muuta) On meillä joskus ollut paikat niin että yksi lapsista on merkitty siihen käytävän toiselle puolelle, mutta silloinhan toki helppo käyttää tervettä järkeä ja vaihtaa niin että esim. mies on istunut siinä ja me muut 3 toisella puolela.

on kyllä niin paljon ihmeellistä siitä lafkasta kuulunut viime aikoina, vaikka ennen pidinkin ihan "perusluotettavana".

Vierailija
51/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä just yksi tällainen ääliö. Mistä näitä oikein sikiää???

Just tollainen pariskunta oli mun edessä, ja koko HKG-HKI lennon oli molempien istuimet käännettynä alas ääriasentoihin. Jouduin jopa ruokailuissa pyytämään, että tämä nuoripari nostaisi tuolinsa ylös edes ruokailujen ajaksi!

Käsittämätöntä idiotismia!

Vierailija
52/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, kun joku sattui moittimaan varauloskäynnin istumapaikkoja huonoiksi "kun niiden selkänojakaan ei ehkä käänny" niin kaikki lentokoneistuimet saisi jäykistää kääntymättömiksi. Hittoako yhtään kenenkään pitää päästä romauttamaan penkkinsä takanaistuvan syliin 10 tunnin matkan ajaksi!!

Jokainen kuitenkin maksaa siitä lennosta, on suorastaan törkeää, että ne penkit voi kääntää taaksepäin!! Mä en voi ymmärtää ihmisiä, jotka niin tekee!! Viime lennolla oli juuri yksi tällainen itsekäs ääliöp*** mun edessä, no mä aloin oikein tahallaan potkimaan sitä tuolia ja ravaamaan siinä kokoajan. Ukko katsoi paheksuvasti mutta jatkoin vaan. Saa ääliöt sitä mitä tilaa!

Siis jos ne kerran kääntyy, on niitä ihan sallittua kääntää alaspäin! Tietty ruokailun ajaksi kohteliasta nostaa, sen tajuaa jokainen.

Yhtälailla ne penkin kääntävät on maksaneet lipustaan ja heillä on oikeus se selkänoja kääntää.

Käännä itsekin niin tilasi pysyy samana!

Seuraavaksi voi alkaa keskustella siitä, saako kättä pitää siinä käsinojalla, kun se tulee epämiellyttävästi vieressäistuvan reviirille!

Vierailija
53/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko ensi kerran lentäessäsi varata yksityiskoneen?

Vierailija
54/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran matkustin neljän lapseni kanssa yksin (ovat kaikki alle 10-vuotiaita, mutta nuorinkin 3 v. eli matkustaa omalla paikallaan) ja meidät oli kaikki hajasijoitettu täyteen koneeseen. Yritin sitten kaikkien istuuduttua sumplia meitä suurinpiirtein yhteen istumaan, mutta kanssamatkustajat eivät suostuneet vaihtamaan paikkaa. Varsinkin 3-vuotiaani vieressä istuva täti oli tiukkana, ettei suostu vaihtamaan pois käytäväpaikkaansa... Silloin panoi pinna ja sanoin, että pidä sitten huoli 3 v. lapsestani ja käytä häntä vessassa useamman kerran lennon aikana, viihdytä, lohduta kun korviin sattuu, auta ruokailussa, jne., kun en itse voi, koska oma paikkani oli monta penkkiriviä taaempana ja minun oli valvottava myös kolmea muuta. Meillä lapset ovat kyllâ tottuneita matkustajia eli lapsi ei asiasta ollut millänsäkâân, mutta todellakin ao. tädin matka oli varmasti painajaismainen. Olisi ehkä kannattanut kuitenkin vaihtaa paikkaa... kaikenlaisia idiootteja.

Vierailija
55/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran matkustin neljän lapseni kanssa yksin (ovat kaikki alle 10-vuotiaita, mutta nuorinkin 3 v. eli matkustaa omalla paikallaan) ja meidät oli kaikki hajasijoitettu täyteen koneeseen. Yritin sitten kaikkien istuuduttua sumplia meitä suurinpiirtein yhteen istumaan, mutta kanssamatkustajat eivät suostuneet vaihtamaan paikkaa. Varsinkin 3-vuotiaani vieressä istuva täti oli tiukkana, ettei suostu vaihtamaan pois käytäväpaikkaansa... Silloin panoi pinna ja sanoin, että pidä sitten huoli 3 v. lapsestani ja käytä häntä vessassa useamman kerran lennon aikana, viihdytä, lohduta kun korviin sattuu, auta ruokailussa, jne., kun en itse voi, koska oma paikkani oli monta penkkiriviä taaempana ja minun oli valvottava myös kolmea muuta. Meillä lapset ovat kyllâ tottuneita matkustajia eli lapsi ei asiasta ollut millänsäkâân, mutta todellakin ao. tädin matka oli varmasti painajaismainen. Olisi ehkä kannattanut kuitenkin vaihtaa paikkaa... kaikenlaisia idiootteja.

Todellako se täti istui sitten siinä ja 3v. yksin koko lennon?? Oliko pitkä lento??

Miksei lentoemo tehnyt mitään asialle??

Teitkö valituksen lentoyhtilölle?

Tuohan on kiellettyä!

Vierailija
56/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/66/viestiketju/1294380/perhe_lento…

Finnmatkat

Hei

Alle 12 vuotias lapsi ei saa koskaan istua erossa aikuisista matkakumppaneista lentoturvallisuussyistä. Virheitä voi lentoyhtiöille kuitenkin tapahtua paikkajaossa, mutta lentoemäntien vastuulla on hoitaa asia kuntoon ennen koneen matkaan lähtöä.

Finnmatkat / asiakaspalvelu

Eikö Finskillä emot osaa hommiaan??

Vierailija
57/58 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä selvitystä netissä. Eikä varata paikkoja (paitsi ennakkoon lisämaksusta). Kuitenkin joku lomamatka matkatoimistosta on useimmille pikkulapsiperheille helpoin ja halvin tapa matkustaa eli käytännössä "ainoa" tapa.

Riippu vähän miten seikkailunhaluinen on.

Mutta esim. nyt 4h 4000 eur 2 vk.

Jos oisin ottanut pelkät lennot ne ois ollut lähes samna verran.

Ja emme halua mihinkään "joo saa parikymppi yö -hotelliin" vaan kunnolliseen johonkin perhe resorttiin, ja tää hotelli johon menemme, olisi itse varaten maksanut n. 200 eur / yö eli 1400 eur/2 vk. + verot vielä päälle

Eli pitkälle yli 5000 ois ollut itse varaten kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi