Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

stressaannun älyttömästi kun soitetaan oudosta numerosta

Vierailija
19.01.2011 |

..ja tietenkään se ei selviä kun laitan viestihaun mikä se on...ja taas tulee laskua.

Tänään on tullut kaksi outoa puhelua, en vastannut.

Toinen saattoi olla tuttu numero, en muista varmasti.

Ehkä soitan huomenna niihin numeroihin niin saan tietää.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoihin numeroihin. Ovat yleensä aina puhelin myyjiä. Tsekkaan netistä numeron ja jos on tuntematon, niin se on ihan seikka ja saletti.

Vituttaa, kun en todellakaan halua ostaa mitään ja lähes joka päivä jotain tyrkytetään.

Vierailija
22/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulle ei soita puhelinmyyjä edes kerran kuussa. Ei ole mitään estoa. Johtuisiko siitä, etten koskaan ole ostanut puhelinmyyjältä mitään? Olen pudonnut listoilta? ;-)

23

Itselläni meni noihin jatkuviin tuputtajiin hermot, ja tein numerooni puhelinmarkkinointikiellon. Tuntemattomista numeroista tulevista puheluista valtaosa on puhelinmyyjien soittoja. Näitä ei todellakaan ollut lankapuhelinten aikaan läheskään yhtä paljon (olen vm. 65, joten muistan hyvin).

Mitä kamalaa siitä voi tapahtua, jos ei tunnekaan soittajaa? Ennen kännyköitä vastattiin aina puhelimeen tietämättä yhtään kuka siellä on, hui..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin mitä enemmän huusholliin on tullut ja tulee lehtiä (oli ne tilattu miten vain!), sitä enemmän soitetaan. Ja nykyään soittavat myös erilaiset puhelinliittymäkauppiaat, sijoitusneuvontaa tarjovat, vakuutusfirmat jne.

Puhelinmyyntikiellon olen tehnyt minäkin. Ja nykyään vastaan myös tuntemattomiin numeroihin.

kun mulle ei soita puhelinmyyjä edes kerran kuussa. Ei ole mitään estoa. Johtuisiko siitä, etten koskaan ole ostanut puhelinmyyjältä mitään? Olen pudonnut listoilta? ;-)

23

Itselläni meni noihin jatkuviin tuputtajiin hermot, ja tein numerooni puhelinmarkkinointikiellon. Tuntemattomista numeroista tulevista puheluista valtaosa on puhelinmyyjien soittoja. Näitä ei todellakaan ollut lankapuhelinten aikaan läheskään yhtä paljon (olen vm. 65, joten muistan hyvin).

Mitä kamalaa siitä voi tapahtua, jos ei tunnekaan soittajaa? Ennen kännyköitä vastattiin aina puhelimeen tietämättä yhtään kuka siellä on, hui..

Vierailija
24/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntikiellon olen tehnyt minäkin. Ja nykyään vastaan myös tuntemattomiin numeroihin.

selvästi virallinen puhelinmyyntikieltorekisteri ja laki, joka velvoittaisi puhelinmyyjät tämän rekisterin huomioimaan.

Vierailija
25/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulee edelleen jonkin verran soittoja kiellosta huolimatta.

27

Tarvittaisiin

selvästi virallinen puhelinmyyntikieltorekisteri ja laki, joka velvoittaisi puhelinmyyjät tämän rekisterin huomioimaan.

Vierailija
26/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä te ahdistujat pelkäätte, että siellä vieraassa numerossa on?

Mitä jos jollekin läheisellenne vaikka olisi sattunut jotain ja esim. sairaalasta tm. soitettaisiin? Ettekö haluaisi tietää mahdollisimman nopeasti?

Ja muutenkin? Ei kukaan puhelimen välityksellä voi tehdä mitään pahaa.

Oliko ongelma olemassa jo ennen kännyköitä, että jännitti vastata puhelimeen?

Puhelinmyyjän soittaessa voi vaikka yksinkertaisesti lopettaa puhelun sanomatta mitään jos ei halua kuunnella tai ei saa sanottua väliin (näin usein itselläni).

En kysele pahalla enkä ivalla. Kiinnostaa vain, koska tämä on aika yleistä. Itse vastaan aina, näkyipä soittajan numero tai ei, ja olipa se tunnettu tai ei. En osaa eläytyä tähän kammoon yhtään.

Pelkäättekö, että siellä joku kysyy jotain mihin ette osaa vastata?

Vierailija
27/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei soittele puhelinmyyjät kovin usein, koska esim. melkein kaikkien lehtitalojen tilaajarekistereissä minun puhelinnumeroni on 000-000000.

Vierailija
28/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot lehtitalot selvittävät numeron kyllä, jos se ei ole salainen (ja ei ole puhelinmyyntikieltoa). Näin on ainakin minulle käynyt. Itse en ole mitään numeroita ilmoitellut. Ja nuo isot lehtitalot toimittavat asiakastietojaan eteenpäin pienemmille lehtimyyntifirmoille, joita on hirmuinen määrä.

Myyjille voi tietenkin sanoa ei, mutta jos soittoja tulee kerran päivässä, niin kuin itselleni pahimmillaan tuli, alkaa ottaa päähän vastailla joutaviin puheluihin. Itse kyllä opin tunnistamaan mm. A-lehtien puhelinnumerot tietystä suuntanumerosta ja alkuosasta.

Minulle ei soittele puhelinmyyjät kovin usein, koska esim. melkein kaikkien lehtitalojen tilaajarekistereissä minun puhelinnumeroni on 000-000000.

Vierailija
29/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jollekin läheisellenne vaikka olisi sattunut jotain ja esim. sairaalasta tm. soitettaisiin? Ettekö haluaisi tietää mahdollisimman nopeasti?

Ettekö ymmärrä, että kyseessä voi olla hätätilanne?

Ja "tuntemattomiin numeroihin" kannattaa muuten myös vastata. Esim. Mehiläisestä kun lääkäri soittaa, numero on aina "tuntematon".

Vierailija
30/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusasioita omassa työssäni on, että jos on tärkeää asiaa, jätetään vastaajaan viesti, jos ei muuten henkilöä tavoiteta.

Mehiläisestä tuskin soitetaan hätätilanteissa, kyllä ne soitot useimmiten ihan julkisen puolen sairaalasta tulevat, jos todellinen hätätilanne on. Ja täällä päin ne numerot tunnistaa tietystä alkuosasta.

Tätä minäkin ihmettelen

Ettekö ymmärrä, että kyseessä voi olla hätätilanne?

Ja "tuntemattomiin numeroihin" kannattaa muuten myös vastata. Esim. Mehiläisestä kun lääkäri soittaa, numero on aina "tuntematon".

Vierailija
31/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kalleimmissa malleissa oli numeronäyttö. Muuten oli vaan vastattava reippaasti. Ja niin ihmiset yleensä tekevätkin. Puhelimeen on tarkoitus puhua :-)

Vierailija
32/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin oli. Joo, vastaan kyllä yleensä tuntemattomiin numeroihin, mutta en ota stressiä, jos ei joskus huvita. Eihän sitä muutenkaan aina pysty vastaamaan.

Vain kalleimmissa malleissa oli numeronäyttö. Muuten oli vaan vastattava reippaasti. Ja niin ihmiset yleensä tekevätkin. Puhelimeen on tarkoitus puhua :-)

Vierailija
33/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme estää vastaamasta tuollaisiin puheluihin? Taas olisi yksi stressinaihe vähemmän.

Vierailija
34/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ihan aina vastaa puhelimeen, oli soittaja kuka tahansa (ellei ole esim. oma lapsi). Ja siis tarkoitan nyt tilannetta, että pystyisin vastaamaan, mutta tilanne on vähän huono, olen lepäämässä tms. Puhelimeen ei ole mikään pakko aina vastata, ja niin mainittuina "vanhoina aikoina" näin hyvin usein olikin (kun ei ollut matkapuhelimia). Miten ihmeessä ennen pärjättiinkin..

Ihmiset, jotka kaivavat kaupan kassallakin luuria paniikissa vaikuttavat huomattavasti stressaantuneemmilta kuin ei-puhelinriippuvaiset.

Mikä ihme estää vastaamasta tuollaisiin puheluihin? Taas olisi yksi stressinaihe vähemmän.

Vierailija
35/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedettiinpä kerralla toiseen äärilaitaan, oudoista numeroista stressaavista ja niitä pelkäävistä oletukseen, että kaikkiin puheluihin pitäisi aina vastata.

Ei, kaikkiin puheluihin ei pidä aina vastata, soitti sitten kuka tahansa, tutusta tai tuntemattomasta numerosta.

Mutta ei ole mitään mieltä siinäkään, että pelätään ja stressataan sitä, kuka soittaa. Sitten kun ei uskalleta vastata, selvitellään numeroita jälkikäteen - jos siellä vaikka olisikin ollut joku jolle olisi sittenkin pitänyt vastata. Iik!

Vierailija
36/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ihan aina vastaa puhelimeen, oli soittaja kuka tahansa (ellei ole esim. oma lapsi). Ja siis tarkoitan nyt tilannetta, että pystyisin vastaamaan, mutta tilanne on vähän huono, olen lepäämässä tms. Puhelimeen ei ole mikään pakko aina vastata, ja niin mainittuina "vanhoina aikoina" näin hyvin usein olikin (kun ei ollut matkapuhelimia). Miten ihmeessä ennen pärjättiinkin..

Ihmiset, jotka kaivavat kaupan kassallakin luuria paniikissa vaikuttavat huomattavasti stressaantuneemmilta kuin ei-puhelinriippuvaiset.

No ehei, eipä tietenkään tarkoitakaan, mutta kaikki lukutaitoiset osasivat tulkita, että ap nimenomaan stressaantui soitosta kun ei tiennyt kuka siellä oli. Jos olisi vastannut => olisi tiennyt soittajan => ei olisi tarvinnut stressata.

Vierailija
37/37 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusasioita omassa työssäni on, että jos on tärkeää asiaa, jätetään vastaajaan viesti, jos ei muuten henkilöä tavoiteta.

Kyllästyin siihen ihan totaalisesti joten poistin koko värkin.

Paljon mieluummin vastaan vieraisiin numeroihin!