Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä sapettaa! Perhepäivähoitajat (kunnallinen)

Vierailija
19.01.2011 |

saavat ylityötunnista korottamattoman tuntipalkan korvaukseksi.

Nyt päästiin työaikalain piirii ja meidänkin kunnassa mietitään kuinka se toteutuu.

Perhepäivähoito on kunnalle halpaa koska ei tule kiinteistö- tai remonttikuluja esimerkiksi.

Hoitaja maksaa kaiken itse.

Nyt pääjehut meillä itkee kun tulemme kalliksi.

Kuukausipalkalla teimme ennen töitä 43h viikossa.

Nyt viikkotunnit tippuu 40. Tulee ainakin tuo 3 tuntia ylimääräistä heille maksettavasti.

Kuinka ne kehtaavat!

Sähkö, vesi, elintarvikkeet ja kiinteistövero nousee. Minä maksan nuo korotukset omasta pussista koska kulukorvaus ei nouse samaa tahtia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jos noin vituttaa ja alat vaikka ydinfyysikoksi. Nousis palkkakin.

Vierailija
2/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudumme pitämään kaikki vapaana. Minullekkin tulee 10t/vk ylitöitä, joten olen kuukaudesta aina n. viikon vapaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko viestiäni lainkaan 2?

Vierailija
4/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudumme pitämään kaikki vapaana. Minullekkin tulee 10t/vk ylitöitä, joten olen kuukaudesta aina n. viikon vapaalla.

maksetaanko ylityöt vai pidetäänkö ne vapaana.

Vierailija
5/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistettynä vaikka kesälomaan. Kesäkuussa minulla on aina ainoastaan 2 lasta hoidossa ja elokuussa vasta puolessavälillä tulee ryhmä täyteen. Koko kesä pelkkää lomaa, olisi ihanaa.

Kelpaa myös talvella tuo loma. ap

Vierailija
6/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

Nyt pääjehut meillä itkee kun tulemme kalliksi.

Kuukausipalkalla teimme ennen töitä 43h viikossa.

Nyt viikkotunnit tippuu 40. Tulee ainakin tuo 3 tuntia ylimääräistä heille maksettavasti.

Kuinka ne kehtaavat!

[/quote]

Vierailija
7/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän muksu on aivan ihanalla pph:lla ja se on varmaan parasta mitä meille on voinut käydä. Ikinä en vaihtaisi päiväkotiin. Teette niin arvokasta työtä, että kehtaavatkin isot herra valittaa!

Vierailija
8/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pph on 1vk:n kuukaudesta lomalla. Tuskin antavat kerätä ylityövapaita

Vierailija
9/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä 45 tuntia viikossa eli 9tuntia päivässä on lapsia hoidossa. Niin se vaan on vaikka toki palkkanikin on kunnallisia isompi. Lomaa pidän kuukauden vuodessa, eli kesäloman.

Vierailija
11/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki ei maksa ylitöitä, vaan ne pidetään vapaana. Nyt hoidossa olevin lasten hoitoajat on nämä eikä niitä voi lyhentää. En suotu kyllä vaihtamaan lapsiakaan sen takia, että päivä lyhenee.

Vierailija
12/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoidosta tulee epäsuosittu, koska vanhemmat nyt jo harmittelevat meidän vapaita jms..

Olisi hyvä jos hoitajat saisi valita rahan tai vapaan väliltä

Vierailija
13/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saavat 40 tuntisen työviikon. Kohtuuton tuo 43-tuntinen.

Se, mikä mua harmittaa, on, että meidän perhepäivähoitajalla noita ylityötunteja saattaa tulla sen vuoksi, että vapaapäiväläiset pitävät lapsia hoidossa. Esimerkiksi ennen joulua kaikki muut olivat jo lomalla, ja pph olisi saanut lomapäivän, mutta eikös eräs isä kiikuttanut lapsensa hoitoon, vaikka hänellä oli vapaapäivä. Tällaisten vuoksi kaikki joutuvat sitten jatkossa varahoitoon entistä useammin, huoh!

Vierailija
14/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph (kunnallinen) saa vuosilomansa ja sen päälle kaikki on työpäiviä. Vuosilomat ilmoitetaan etukäteen ja silloin lapsilla on varahoitopaikka. Jos ei tule lapsia hoitoon, on mentävä päiväkotiin töihin tai muuten vähennetään palkasta ylimääräinen vapaapäivä. Meillä kerran pph oli riemuissaan, kun tyttö tuli hoitoon, kun kaikki muut oli pois. Sanoi, että pelkäsi jo, että joutuu päiväkodille töihin siksi päiväksi. Myöhemmin kertoi, että käytäntö muuttui ja on oltava kaksi lasta hoidossa tai joutuu päiväkodille avuksi. Eli ottaa sen yhden mukaan ja menee sen kanssa päikkyyn.

Arvostan pph:n työtä kyllä. Halusin vaan oikaista tuon käsityksen, että virikehoito vaikka joulunvälipäivinä vie pph:lta vapaita. Ei se vie.

että saavat 40 tuntisen työviikon. Kohtuuton tuo 43-tuntinen.

Se, mikä mua harmittaa, on, että meidän perhepäivähoitajalla noita ylityötunteja saattaa tulla sen vuoksi, että vapaapäiväläiset pitävät lapsia hoidossa. Esimerkiksi ennen joulua kaikki muut olivat jo lomalla, ja pph olisi saanut lomapäivän, mutta eikös eräs isä kiikuttanut lapsensa hoitoon, vaikka hänellä oli vapaapäivä. Tällaisten vuoksi kaikki joutuvat sitten jatkossa varahoitoon entistä useammin, huoh!

Vierailija
15/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä meidän pph saa käyttää vapaapäiviään, jos ketään omaa lasta ei ole hoidossa! Ei siis joudu päiväkotiin. Ja aina on niin paljon ylityötunteja, että niitä mielellään pitää vapaana, jos vaan mahdollista. Ja yllättäen olisi mielellään pitänyt aatonaaton vapaana, jos tuo yksi vapaapäiväläisen lapsi ei olisi tullut hoitoon!

Huomioi siis, että eri paikoissa voi olla erilaisia systeemejä!!

Vierailija
16/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitakko isommasta palkkapussista vai vapaista?

Voisi sitä kyllä ansiosidonnaisellekkin jäädä vaikka vuodeksi jos työt loppuisi.

Lastenhoitotyötä löytää aina ja talous kestää hyvin sapattivuoden. Mies tälläkin hetkellä elättää meitä kun minun palkka on niin pieni.

Tapahtuu mitä tahansa niin olen tyytyväinen! :) kunnallinen pph

Vierailija
17/17 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko hoitajalla silloin sama työaika kuin päiväkodissa olevilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi