Miksi laitatte keittiöön laattalattian jos pieniä lapsia?
Siis kun mun mielestä laatta keittiössä on tosi epäkäytännöllinen kovuutensa takia. Astiat rikkuu ja tuoleilta tippuvat lapset satuttavat itsensä lujempaa. Lisäksi saumat vaikea puhdistaa.
Eli miksi rakentaessa remontoidessa valkkaatte juuri laatan lapsiperheen keittiöön?
Kommentit (59)
vaikka on muovimatto lattialla :O
Kaverilla on laattaa keittiössä, eikä se minun mielestäni ole yhtään epäkäytännöllinen. Hyvin pysyy puhtaana, ei haittaa vaikka vähän ruoan jämiä tippuu lattialle yms.
Toisin kuin meillä. Kaikki tarttuu kiinni jos ei heti huomaa :/
että astiat lentelee tai tuoleilta tiputaan...
joustaa kun lasi putoaa..?
Meillä ei lapset "tipu" tuoleilta myöskään. Laatta on hyvin käytännöllinen ja kestävä. Voi pestä kunnolla vedellä, ja saumat ei likaannut jos väri oikea ja hyvin saumattu. Laatan päällä voi kävellä korkokengillä myös jos juhlia. Ei naarmuunnu ja vaikka kaataisi kulhollisen mustikkakeittioa niin saa pestyä.
Se on kaunis, käytännöllinen ja helppohoitoinen.
Viileä kesällä, lämmin talvella.
Lapset kasvaa, ei ne ikuisuutta ole pieniä. Ikeasta saa uusia astioita edullisesti, kun pitää kaluja päivittää. Ei meillä tavarat putoile käsistä sillä tavalla että pitäisi astiastoja sen vuoski uusia.
Talon rakensimme ihan itsellemme. Minä olisin halunnut laattaa koko taloon...
ei meillä lapset nouse tuolille keitiössä.
Lapsille pitää opettaa ettei astioita heitetä.
Laattalattia on erittäin hyvä keittiössä, vettä ja likaa roiskuu aina. meillä lapset vesivärittävät keittiössä yms.
pienten lasten kanssa ainoa todellinen ongelma laattojen kanssa meillä oli se, että tripp trapp -tuolikin keikkaa, kun jalat menevät laatan saumaan ja mukelo potkaisee pöydästä vauhtia. Ja tuokin ongelma on erittäin lyhytaikainen.
lattialle pudotessaan aika varmasti lattiamateriaalista riippuen, jos ovat yleensäkään hajotakseen. Meillä on laattalattia ja siihen on nyt 7 vuoden aikana rikkoontunut 1 lautanen, 1 muki, 1 juomalasi. Toinenkin lasi putosi lattialle, mutta säilyi ehjänä!!
Ei meillä lapset montaa kertaa ole tuolilta pudonneet, millasia sähliä sitten teillä..? Oppivat nopeaan olemaan kunnolla tuoleilla.
Saumat on vaikea puhdistaa, mutta se nyt olis ihan yhtä vaikeaa vaikkei olisi lapsiakaan.
Meillä on vesikiertoinen lattialämmitys ja siitä parhaan hyödyn saa juuri laattalattialla.
Ja sinun mielipiteestäsi huolimatta me onneksi olemme osanneet valita meitä miellyttävä materiaalit ihan itse.
Heh, hassu ilmaisu tuo "lapset satuttavat itsensä lujempaa". "Satutin ja lujaa!" :D
on joka kitcheniin tällätty, joissa on asuttu.
Mun mielestä laatat on vähän juntin oloisia, etenkin jos on avointa tilaa ja sitten tulee se normilistalla erotettu parketti/laatta kohta. Jos koko huoneisto oleskelualue keittiöineen laatoitettu, niin ok. Itse en kuitenkaan laittaisi laattaa muualle kuin kosteisiin tiloihin.
kivilattiat koko asunnossa (on vuokra-asunto, eikä ole Suomessa). Kyllä kivilattian kanssa paljon helpommin menee tavaraa rikki kuin esim. parketin, siitäkin on kokemusta.
Mutta toisaalta lapset ovat pieniä vain hetken, meillä se tavaroiden särkyminen on oikeastaan ollut pulma vain lasten ollessa vuoden ikäisiä (kun on ollut hauskaa heitellä leluja ympäriinsä). Astioita ei tule pudoteltua niin paljon, että valitsisin lattiamateriaalin sen takia, eikä kukaan tipu tuoleiltakaan :)
Keittiössä kivilattia on juuri puhdistettavuutensa takia minusta tosi hyvä vaihtoehto. Muualla asunnossa kyllä itse suosisin lautaa tai parkettia...
Mä hajotan jatkuvasti astioita, vaikka on muovimatto eikä lapsia, jotka käyttäisi astioita. Olen vaan sählä.
kun teetimme keittiöremontin. Kaikki ihmettelivät että miksi ei laattaa? Just siksi että se on kova ja kylmä. Laitettiin muovimatto. Eikä tullut yhtään saumaa.
Eikä todella ole ruma :) Pestä voi samoin kun laatankin eikä tarvi edes vesieristettä alle koska on itsessään vesieriste.
ja kyllä ne astiat menee paljon helpommin rikki tuolla kodinhoitohuoneen puolella missä laattaa kun 1-vuotias tykkää niitä kuskata.
lattiamateriaalit on kovia kun niille putoaa.
Patjoillako lapsiperheen keittiönlattia pitää päällystää?
Pikkulapsiaika kestää meillä max viisi vuotta, talossa tulemme asumaan jotain viisiKYMMENTÄ vuotta. Enkä edes tajua, miten laatta olisi huono lapsiperheeseen. Päinvastoin!
On se kumma kun meidän lapset jopa kirmaavat KALLIOLLA kesällä mökillä. Ei oo lattiatkaan pehmustettuja ei..
on 1,5v lapsi, ei ole vielä pudottanut yhtään astiaa lattialle niin, että olisi mennyt rikki (lusikoita on pudonnut, juomalaseja ja lautasia ei), lapsi ei ole myöskään pudonnut itse tuolista lattialle. Useimmiten istuu syöttötuolissa (josta osaa itse kiivetä pois), mutta eipä tuo ole tavallisilta tuoleiltakaan pudonnut.
Laatta on hyvä materiaali; kestävä, pestävä ja helppohoitoinen muutenkin. Marmorilaattaa en itse valitsisi, se ei täytä mitään noista kriteereistä (enkä pidä ulkonäöstäkään).
ja ottaisin kiljuen ennemmin laatan...
niin antakaa muovi astioita :)
Meillä 1v juo maitonsa joko nokkamukista tai muovimukista. Juurikin sen takia kun tykkää viskellä. Mitään helposti rikki menevää ei edes saa kaapista käsiinsä kun ei anneta.
Ehkä mää nyt ymmärrän paremmin :D
Jotenkin tuntuu vaan että kaikki laittaa keittiöön laattaa ja märkätiloihin laattaa ja muualle laminaattia koska niin kuuluu tehdä ja niin on edullista, miettimättä oikeasti vaihtoehtoja... mutta ilmeisesti teillä on vaihtoehdot puntaroitu.
Meillä on monta lasta ja pikkulapsi vaihe siis kestää vuosia (yli sen 5v) ja lisäksi ikävä kyllä aina joskus joku tippuu jostain vaikkei se viikottaista olisikaan
T: AP
ps. ei ollut tarkoitus suuttuttaa ketään, mielenkiinnosta vaan :)
Mun mielestä todella helppo puhdistaa. Mitään muovimattoa tai laminaattia en laittaisi ikinä, ne on niin rumia!