Lapsen synttäreillä oli esitetty elokuva :o
lapseni oli kaverinsa 5v synttäreillä. Ainoana ohjelmanumerona oli ollut elokuva ja sen jälkeen kakunsyöntiä.
Olin vähän ihmeissäni. Juhlat järjestänyt äiti kehui kun oli niin rauhallista. Eiks tää nyt oo vähän kummallista?
Kommentit (53)
Ihanan rauhallista varmaan ollut. Viedäänhän isompia lapsia kavereiden kanssa leffaankin syntymäpäivänä, miksei siis noin kävisi?
En mä sitä kummastelisi, jos olisi ikärajaltaan sopiva. Pikkuisen kyllä vitutti kun 5-v synttärillä lapset tollottivat kun isoveli pelasi k16 -peliä pleikalla. Mun lapsi ei edes halunnut pelata, vaan ajeli autoilla sen reilun tunnin yksikseen, kun muut tuijottivat töllöä ja tappelivat pelivuoroista..
synttäreiden ohjelmanumero on Juniorin katselu tai joku dvd. Musta se on outoa.
Mun mielestä synttärit ovat myös kasvatustilanne sekä sankarille että vieraille. Sankari suunnittelee ja valmistelee, miettii vieraat ja ohjelmat. Vieraiden kanssa sitten syödään (vaadin ruokatavat), avataan yhdessä lahjat ja on ohjelmaa. Voi olla, että mopo uhkaa karata, mutta pointti onkin se, että tarkkaan mietitty ohjelma pitää tilanteen hallussa. Ja siis se ohjelma ei ole telkkarin tuijottelua.
Miksei 5v synttäreillä ohjelmana voisi olla leffan katsominen? Onko siinä jotakin pahaa? Ehkä sitten, jos näytettäisiin lapsille sopimaton elokuva.
kutoselle.
Nuo taisikin olla WT synttärit.
Jos 5 v. on itse kertonut ohjelmasta, niin voi hyvin olla, että elokuvaa on todellisuudessa katsottu 10 min. ja loppuaika tehty muuta.
oli sellaisilla synttäreillä ja ne järjesti alakoulun opettaja.
perseestä tollaset lasten synttärit. Kyllä siellä kuuluu riehua ja leikkiä eikä toljottaa telkkaria!
en minäkään laittaisi lapsia tuijottamaan telkkaria synttärijuhlissa!! Kyllä se synttärisankari ansaitsee jotain extrahauskaa johon kaverit voi osallistua.
Taisi olla laiska äiti kun ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa jaksanut lapselleen järjestää! Hyi hyi.
Syöminen kotona tosin, mutta pizzallekin voisi mennä. Lapset tosin isompia...
Järkättiin olkkariin iso videotykki ja uusi lastenfilmi. Lapsille limua ja poppareita ja sohvat kohti valkokangasta ja kaikki tykkäsi!
Ihanan erilaista!
en minäkään laittaisi lapsia tuijottamaan telkkaria synttärijuhlissa!! Kyllä se synttärisankari ansaitsee jotain extrahauskaa johon kaverit voi osallistua. Taisi olla laiska äiti kun ei mitään tavallisuudesta poikkeavaa jaksanut lapselleen järjestää! Hyi hyi.
ekan kerran leffasynttärit, toki päivänsankari oli vanhempi.. Mutta meillä oli leffatykki lainassa ja siitä katselivat. Sitä ennen oli tietokilpailu ja vähän aikaa lasten omia touhuja. Päivänsankari itse teki ohjelman illalle! Kovasti tykkäsivät ohjelmasta. Mä en kyllä nää tuossa mitään pahaa, jos ovat katsellu jonkun ok leffan. Parempi tuo, kun se, että katellaan tai pelataan niitä K-16 pelejä.
mutta kyllä mustakin on vähintäänkin omituista että JUHLAT ovat telkkarin katsomista. Olisin myös hyvin yllättynyt jos mut kutsuttaisiin ikätoverini syntymäpäiville, ja siellä katsottaisiin elokuva ja sitten lähetettäisiin vieraat kotiin.
Ei se nyt mun maailmaani kaataisi, mutta kieltämättä ei musta ole kovin hyvä idea. Tietysti lapset katsovat mielellään telkkaria, mutta ei se silti musta tarkoita sitä että kaikkiin tilanteisiin pitäisi tuoda tv mukaan jotta aikuiset pääsisivät helpolla.
supermammat. Joskus voi olla ihan niinkin että sillä äidillä on voimat vähissä ja kuitenkin ne synttärit on kiva pitää. Ja tosiaan joku lapsi voi itse haluta. Mun lapset on ollu pari kertaa vastaavilla en oo mitään ongelmaa siinä nähnyt. Vielä vähemmän on tullut mieleen et mun piätis jotenkin pedagokisesti suhtautua kaverisynttäreihin:D Relatkaa hei vähän!! Ja suvaitsevaisuutta kehiin. Ei sen kultanuppumussukan tarvitse joka sekuntiaan viettää kasvatuksellisesti johdonmukaisessa maailmassa. Myöskään kaikille perheille ne lasten synttärit ei ole elämää suurempi tapahtuma joiden parissa puuhastellaan viikkotolkulla., Kyllä se ihan tavallinen yhdessäolokin riittää.
vanhemmat lapset (10-12v ylöspäin ehkä) on eri asia, kun eivät enää leiki sellaisia leikkejä kuin nuo pienet. Silloin kunnon leffailta voikin olla magee juttu. Tai joku disco, missä tulisi sitä kanssakäymistä ja sutinaa kavereitten kanssa eikä vaan passiivista tuijottamista.
Viisivuotiaat leikkikööt aasinhäntää ja muita perinneleikkejä juhlissa! Ne oli parhaita ainakin omassa lapsuudessani.
supermammat. Joskus voi olla ihan niinkin että sillä äidillä on voimat vähissä ja kuitenkin ne synttärit on kiva pitää. Ja tosiaan joku lapsi voi itse haluta. Mun lapset on ollu pari kertaa vastaavilla en oo mitään ongelmaa siinä nähnyt. Vielä vähemmän on tullut mieleen et mun piätis jotenkin pedagokisesti suhtautua kaverisynttäreihin:D Relatkaa hei vähän!! Ja suvaitsevaisuutta kehiin. Ei sen kultanuppumussukan tarvitse joka sekuntiaan viettää kasvatuksellisesti johdonmukaisessa maailmassa. Myöskään kaikille perheille ne lasten synttärit ei ole elämää suurempi tapahtuma joiden parissa puuhastellaan viikkotolkulla., Kyllä se ihan tavallinen yhdessäolokin riittää.
TV:n sijaan tuo tavallinen yhdessäolo voisi olla juuri sitä - tavallista yhdessäoloa. Ei mamman tarvitse järjestää leikkejä jos ei jaksa, lapset varmasti leikkisivät ihan itsekseenkin juhlissa ellei niitä komennettaisi TV:n ääreen riviin istumaan.
Järjestäähän aikuisetkin ihmiset toisinaan "leffailtoja" tms. ja jos sattuu olemaan perhe, jossa ipanat vaikka saa hikiseen kattoa pikkukakkosen, niin onhan se nyt varmasti tosi juhlavaa kattoa ihan kokonainen piirretty elokuva!
Mistä noista tietää.