Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kumpuaa halveksunta yksinhuoltajia kohtaan?

Vierailija
18.01.2011 |

Moniko edes tuntee siinä tilanteessa eläviä ihmisiä todellisessa elämässä? Yhden aikuisen perheessä elämä on rankkaa monella tavoin. Miksi siitä selviytymisen lisäksi täytyy kestää kanssasisarien vihaa ja halveksuntaa esimerkiksi tällä palstalla?

Olisi mukava ymmärtää.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- eivät huitukat kykene pysyvään parisuhteeseen

- vievät huitukat muiden miehet

- nostavat tukia

Vierailija
2/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kumpuaa, niin kuin monet muutkinnegatiiviset jutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He valitsevat sen kylän kauneimman miehen aviopuolisokseen sen sijaan, että ottaisivat mukavimman/sopivimman. Idiootteja siis jotka saavatkin kärsiä

Vierailija
4/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että avioero on aina naisen syytä? Hänen väärästä valinnastaan johtuvaa, ellei muuten. Nainen epäonnistuu perheen ylläpitämisessä, vaikka mies esimerkiksi pettäisi. Mukava asenneilmasto täällä.

Ja toisaalta joka toisessa viestissä mietitään, että pitäisikö lähteä vai jäädä.

ap

Vierailija
5/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat itsekin joutua milloin tahansa samaan ikeeseen.

Myönnän, että yksinhuoltajuus on yksi pahimmista peloistani, mutta en toki halveksi heitä; ennemminkin säälin.

Vierailija
6/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään. Tosi surullista. Raskasta yksin kaikki hoitaa, pyörittää, vastuu ja sit vielä katsotaan alentuvasti. Jäisipä joku näistä haukkujista odottamatta yh.ksi.... P.S. Isäni oli y.huoltaja minulle ja siskolleni. Siksi satuttaa ja kiukuttaa haukkuminen.

Vierailija
7/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne taatusti katkerina haukkuvat ketitä tahansa. Itse olen ollut naimisissa 17v, mutta en ymmärrä yh-vihaa?? Minusta se olisi tosi rankkaa. Toki jos on todella mäntti mies se saattaa olla helpotus. Paljon tsemmppiä yh-arkeen!!

Vierailija
8/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nostavat tukia

jatkan listaa:

- eivät jaksa huolehtia lapsistaan itse, tarvitsevat aina apua

- ovat itsekkäitä minä-minä-ihmisiä

Vierailija
9/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luonteeltaan maailman kateellisin ja phansuopaisin ihminen (tämä tokikaan ei johdu siitä että on yh...kai?)on tehnyt 2 lasta eri miesten kanssa eikä miehet saa olla missään tekemisissä lastensa kanssa. Käytännössä on ajanut miehet pois lasten elämästä, elää koko ajan sossun ja kelan tuilla eikä edes yritä mennä töihin ja näin tehnyt siis ainakin jo 10v. Muuttaa jatkuvasti ja haukkuu kaikki päiväkodit yms kun missään ei häntä ymmärretä ja aina häntä sorsitaan ja kohdellaan huonosti. Todellisuudessa itse on erittäin hankala ihminen joka ei tule muiden kanssa toimeen. Lapsestaan kasvattaa tällä hetkellä koulukiusaajaa kun yllyttää lasta kiusaamiseen :(

Vierailija
10/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nainen on yh. Mutta annappa, ku mies on yh niin on aivan ihana ja vastuullinen isä. Korppikotkat nyt yleensäkin kiertelee sellaisten yllä, jotka haluavat raadoiksi. Muttamutta. Se on varmasti jonkinasteista kateutta, jos tuntuu ettei pärjää edes miehen kera lasten kanssa ja joku tekee sen yksin! NIIN ja meinas unohtua, siinä sivussahan on aina aikaa metsästää varattuja miehiä :D!

Vierailija
11/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat moraalittomia "helppoja" naisia jotka käyttävät miehiä ja yhteiskuntaa hyväkseen?

Itsekkäitä, eivät ajattele lapsen parasta, koska ei isää?

Vierailija
12/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en vaan tajua sitä, että ihmisiä arvostellaan sen mukaan, millaista polkua heidän elämänsä on kuljettanut. Lähtökohdat ovat kaikilla erilaiset ja ihmissuhteita on monenlaisia. Aina ei kaikki suju niin kuin toivoisi ja uskoisi, miksi se on niin vaikea käsittää? Ajatellaanko, että joku oikein varta vasten asettuu suhteeseen, jonka tietää päättyvän eroon? Ja tekee vielä lapset siihen. Useimmiten kaikki tekevät parhaansa, olosuhteet vain vaihtelevat.

ap

Vierailija
13/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nostavat tukia

jatkan listaa:

- eivät jaksa huolehtia lapsistaan itse, tarvitsevat aina apua

- ovat itsekkäitä minä-minä-ihmisiä

Tukia en saa, elätän itse lapset. En pitäisi itseäni itsekkäänä, olen aina ollut auttavainen toisia kohtaan ja hyvä kuuntelija.

Yksinhuoltajaksi en olisi ikinä uskonut joutuvani, mutta näkyy elämä yllättävän.

Vierailija
14/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yh heti esikoisen syntymästä alkaen. Silloin en vielä tiennyt koko vauvapalstasta tai mielipiteistä, joita yksinhuoltajista on. Mikä on kait hyväkin, sillä arki oli välillä rankkaa kun oli yksin vastuussa joka ainoasta asiasta.

Apua en saanut kuin isältäni ja äitipuoleltani ja heiltäkin vain sen verran että pääsin joskus tuulettumaan kavereiden kanssa.

En silti vaihtaisi päivääkään pois, vaikka muistan, miten kateellinen olinkin parisuhteessa oleville, joilla oli sentään toinen auttamassa.

Vierailija
15/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi yksinhuoltajia millään lailla. Tunnen vain pari yksihuoltajaa enkä heitäkään kovin hyvin, mutta en ylipäänsä ole sitä mieltä että huonosta suhteesta eroaminen olisi jotenkin kauheaa ja halveksittavaa.

Vierailija
16/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisia jotka tekevät jatkuvasti lapsia kevyin perustein eri miesten kanssa 2kk suhteen jälkeen, käyttävät häikäilemättä tukia hyväkseen eivätkä aikeissakaan mennä töihin...suurin osa yksinhuoltajista kunnon sakkia mutta sit on tää pieni mutta valitettava joukko joka mustaa kaikkien maineen...

Vierailija
17/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan millaista täällä on, vaan enpä taida tulla mieltäni pahoittamaan. Todella surullista kuulla, että yh:t luokitellaan johonkin tiettyyn kategoriaan. En tunnistanut itseäni lainkaan noista seikoista. Ei voisi vähempää kiinnostaa varatut miehet, oikeastaan ei kiinnosta miehet muutenkaan. Viihdyn loistavasti lasteni kanssa ihan näin. Taloudellisesti tiukkaa toki, mutta onpahan mielenterveys ja muuten tyytyväisyys elämään tallella. Ja ihan itse kustannan meidän elämän töissä käymällä. En tajua tuota tukijuttua..mitä ihmeen tukia saa yh?? Ihan samoja tukia he voivat hakea kuin muutkin ihmiset. Vai siitä yh-korotuksesta lapsilisäänkö ihmiset ovat kateellisia :O?? Huhhuh.

Vierailija
18/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katsomaan millaista täällä on, vaan enpä taida tulla mieltäni pahoittamaan. Todella surullista kuulla, että yh:t luokitellaan johonkin tiettyyn kategoriaan. En tunnistanut itseäni lainkaan noista seikoista. Ei voisi vähempää kiinnostaa varatut miehet, oikeastaan ei kiinnosta miehet muutenkaan. Viihdyn loistavasti lasteni kanssa ihan näin. Taloudellisesti tiukkaa toki, mutta onpahan mielenterveys ja muuten tyytyväisyys elämään tallella. Ja ihan itse kustannan meidän elämän töissä käymällä. En tajua tuota tukijuttua..mitä ihmeen tukia saa yh?? Ihan samoja tukia he voivat hakea kuin muutkin ihmiset. Vai siitä yh-korotuksesta lapsilisäänkö ihmiset ovat kateellisia :O?? Huhhuh.

saamia vammaistukiakin....

Vierailija
19/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki yksinhuoltajissa on tukien väärinkäyttäjiä, mutta niin on kaikenikäisissä muissakin naisissa ja miehissä. Ja miksi yksinhuoltajuuden pitää olla ensisijainen määre ihmistä kuvailtaessa, onhan ihminen paljon moniulotteisempi kokonaisuus kuin vain "yksinhuoltaja". Eihän avioliitossakaan eläviä naisia määritellä ensisijaisesti "vaimoina" tai "puolisoina". Yksinhuoltajat ovat nykyaikaisen noitavainon kohteita.

ap

Vierailija
20/53 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta kerroin ylmepänä on varaa olla 10v putkeen kotona ja maksella esim lapsensa kallis hevosharrastus. Miehet siis karkoitettu lasten elämästä ja ainakaan omien sanojensa mukaan ei saa elareita eikä miehet tapaa ollenkaan lapsiaan. Jostain kai sitä rahaa saa mistä lie...itse oon hoitotuella ja saan 300e käteen ei varaa ostaa mun lapselle 260e kuukausikorttia talleille. En ole ollenkaankade mutta pakko myöntää että vituttaa ihmiset jotka elää 10v yhteiskunnan elätteinä.