Mistä kumpuaa halveksunta yksinhuoltajia kohtaan?
Moniko edes tuntee siinä tilanteessa eläviä ihmisiä todellisessa elämässä? Yhden aikuisen perheessä elämä on rankkaa monella tavoin. Miksi siitä selviytymisen lisäksi täytyy kestää kanssasisarien vihaa ja halveksuntaa esimerkiksi tällä palstalla?
Olisi mukava ymmärtää.
Kommentit (53)
toistan mitä sanoin aiemmin:
ennakkoluulot juontavat yleensä tyhmyydestä.
ei siis ole 10 vuoteen tehnyt päivääkään töitä mutta silti varaa ostella lapselleen noita 260e tallikortteja joka kuukausi. Perintöä ei ole saanut sen tiedän...hän ei ole aikeissakaan hakeutua töihin.
Toimisi samoin vaikka ei olisikaan yh!
ei siis ole 10 vuoteen tehnyt päivääkään töitä mutta silti varaa ostella lapselleen noita 260e tallikortteja joka kuukausi. Perintöä ei ole saanut sen tiedän...hän ei ole aikeissakaan hakeutua töihin.
väärin se silti on!
T: Pian yh, ulkomailta, ja tyytyväinen päätökseemme erota
yh:t ovat melko itsekkäitä, eivätkä kyenneet hyvään parisuhteeseen. Lapsethan siinä kärsii.
Mä siis niinku erosin siipasta saadakseni just tän lapsilisän yh-lisän 46 egee. Väärinkäyttäjä ehkä susta sit joo tai opportunisti kai sit oon. Joo nyt elämä hymyilee ja eletään leveesti. Ja miehiä mulla on ollu liuta, ainaski kaksi...
Repikää siitä.
Mitä tukia suomalaiset yh:t muka "väärinkäyttävät"?
sillä tällä palstalla myös köyhät, sairaat ja aikuisopiskelijat, pph:t ja yksinhuoltajat ovat alakastia, rinnastetaan samaan epäonnistuneiden ryhmään. empatiaa ei heru. olin ihan kauhuissani kun luin näitä lynkkaustyyliin kirjoitettuja meilejä. köyhä=on hoitanut huonosti asiansa ja on tyhmä, yksinhuoltaja=on vaan tukien ja miesten perässä jne jne. jotenkin vaan tuntuu että inhimillisyys on hukattu ainakin tällä palstalla!!
en sen takia että on yh vaan sen takia miten käyttää yhteiskuntaa hyväkseen. Yh hän on siksi kun ei tule toimeen yhdenkään tapaamansa miehen kanssa mutta tekee niiden kanssa kyllä lapsia 2kk seurustelun jälkeen. Kaikkia muita yhta kunnioitan ja nostan hattua...
yh:t ovat melko itsekkäitä, eivätkä kyenneet hyvään parisuhteeseen. Lapsethan siinä kärsii.
Parisuhteen onnistuminen on aina naisesta kiinni...NOT!!!
ap
Ainoat "tuet" joita saan on lapsilisänkorotus (46,60€ ylumääräistä), asumistuki (120€ menee suoraan vuokranantajalle) ja elatusapu (mikä on luonnollista, koska ydinperheissä on kaksi auikuista jotka ostaa ruuat ja vaatteet lapsille. Tällä hetkellä kela maksaa elarit (142€) koska lapsen isä työtön.
Päiväkoti maksu on vaan 50/kk, koska mun tulot vaan vaikuttaa ja saan palkkaa onnettomat 1200€ käteen kuussa.
Mikä hemmetin vapaa aika yh.lla on?!!
Ja totta hitossa apua tarttee, kun ei ole toista vanhempaa, johon tukeutua ja luottaa.
Apua lastenhoitoon saan joskus vanhemmiltani ja harvoin kaverilta.
Varatuista miehistä en ole todellakaan kiinnostunut.
Ihan ku niitä varattuja ei jahtais jo muut sinkut tai toiset varatut?! Ei pelkästään yh.t ole uhkana.
Mä jätin lapsen isän koska alkoi käyttämään huumeita !!! Että siinä teille, epäilijät syy miksi mä valitsin olla yh.
Enkä kaipaa uutta miestä elämääni pilaamaan.
Nautin yksin olosta yhdessä lapseni kanssa.
Ei tartte aina olla kinaamassa miehen kanssa kaikesta tai valittaa kavereille, miten ukon jutut meni taas perheen edelle, tms.
raatavat niska limassa elättääkseen yksin lapsensa.
jos nainen on yh. Mutta annappa, ku mies on yh niin on aivan ihana ja vastuullinen isä.
Itse yh-miehenä saan toisilta miehiltä kuulla klassikoita kuten: Ikävä, kun elämäsi on pilalla. Ja silloin harvoina vapaa-ajan hetkinä ulkosalla, kun kerron naiselle, että en ole mikään viikonloppuisä vaan yh-isä, niin syntyy täydellinen hiljaisuus.
Eipä enää homma paljoa kiinnosta, ja toisten mielipiteistä nyt en juurikaan tässä yh-asiassa välitä. Pääasia, että saan tyttäreni hyvin kasvatettua, en ole tulosvastuullinen muille kuin heille.
sulla tullut mielen viereenkään, että ehkä ton tallikortin ostaa vaikka isovanhemmat? Ja 260 euroa, mistä vedät noi hinnat???
jos nainen on yh. Mutta annappa, ku mies on yh niin on aivan ihana ja vastuullinen isä.
Itse yh-miehenä saan toisilta miehiltä kuulla klassikoita kuten: Ikävä, kun elämäsi on pilalla. Ja silloin harvoina vapaa-ajan hetkinä ulkosalla, kun kerron naiselle, että en ole mikään viikonloppuisä vaan yh-isä, niin syntyy täydellinen hiljaisuus. Eipä enää homma paljoa kiinnosta, ja toisten mielipiteistä nyt en juurikaan tässä yh-asiassa välitä. Pääasia, että saan tyttäreni hyvin kasvatettua, en ole tulosvastuullinen muille kuin heille.
sun pitäis siis tavat mut? Minkä ikäinen olet ja minkä ikäinen sun tyttö on? Minä 32v ja poika 10v
Vai että lapset kärsii???
Se riippuu täysin siitä, kuinka se lähivanhempi hoitaa lastaan!
Ja onko lapsen toinen vanhempi kuvioissa myös mukana. Ja toimiiko heidän välillään sopu lapsen asioista.
Miksi pitäisi olla perheenä isi, äiti ja lapsi, jos kaikki voi siten huonosti ??!!
Siinähän vasta lapsi kärsii.
Mä en voi ymmärtää niitä, jotka väkisin jää parisuhteeseen, vaikka pois haluaisivat. Jäädään niiden lasten takia siihen paskaan suhteeseen.
t. 34
yksinhuoltajuudessa olisi jotain halveksittavaa.
Itse yh-miehenä saan toisilta miehiltä kuulla klassikoita kuten: Ikävä, kun elämäsi on pilalla. Ja silloin harvoina vapaa-ajan hetkinä ulkosalla, kun kerron naiselle, että en ole mikään viikonloppuisä vaan yh-isä, niin syntyy täydellinen hiljaisuus.
Eipä enää homma paljoa kiinnosta, ja toisten mielipiteistä nyt en juurikaan tässä yh-asiassa välitä. Pääasia, että saan tyttäreni hyvin kasvatettua, en ole tulosvastuullinen muille kuin heille.
Uskoisin tuohon. Itse ollut 3 vuotta yh ja voin sanoa, että ei oo helppoo, enkä toivoisi tätä kellekään! Tunnen olevani ihan kelpo ihminen, opiskelen yliopistossa. En pidä melua siitä, että olen yh, koska en halua saada sillä varjolla helpotusta esim. opiskeluuni. Useat luulevat, että mulla on mies ja ovat hämmästyneet kun olen kertonut olevani yh. Eniten melua itsestään pitänevät juuri nuo kukasta kukkaan hyppivät, huonosti koulutetut jotka saavat kaikkien maineen mustattua!