Mistä kumpuaa halveksunta yksinhuoltajia kohtaan?
Moniko edes tuntee siinä tilanteessa eläviä ihmisiä todellisessa elämässä? Yhden aikuisen perheessä elämä on rankkaa monella tavoin. Miksi siitä selviytymisen lisäksi täytyy kestää kanssasisarien vihaa ja halveksuntaa esimerkiksi tällä palstalla?
Olisi mukava ymmärtää.
Kommentit (53)
46 euroa kuussa? Hitto, kun sillä panee elämän ranttaliksi! : D
täihin!ja isovanhemmat eivät maksa kun sellaisia ei ole maksamassa...jotain ylimääräistä tukea varmasti saa kun on varaa elellä 10v töitä tekemättä eikä ole edes tarkoituksena mennä töihin.
pysyäkseen piereskelevän junttinsa luona, joka vetää liikaa bisseä, innostuu ainoastaan autoista ja lätkästä, ei ymmärrä ollenkaan naisten sielunelämää ja on muutenkin turhanpäiväinen torspo, naisen pitää vihata täysillä yksinhuoltajuutta, koska jos se nainen heräisi ruususen unestaan, se jäis kaipaamaan omakotitaloa, autoa ja matkoja, joihin sillä ei ehkä yh:na olisi rahaa.
Mietin vaan että olisko sulla varaa maksaa sillä 46 eurollasi kalliita tallikortteja? Tällä yhlla on ja 10 vuoteen ei ole työstä palkkaa saanut! Aitoko sinäkin oleilla 10v kotona yhteiskunnan tuella kun et itse ansaitse työlläsi mitään?
väärin se silti on!
T: Pian yh, ulkomailta, ja tyytyväinen päätökseemme erota
...näkökulmasta asiaa.
Itse aikanaan lakkasin harvoina vapaailtoina paljastamasta kenellekään hepulle että olin yh. Jos jonkun kanssa oli kiva jutella ja viettää aikaa, niin sitten vietin ja tein toki selvaäksi että en ole mikään yhden illan saalis.
Yksinhuoltajuuteni paljastin vasta toista tapaamista sovittaessa. Se toimi! Jos mies perääntyi tässä vaiheessa, hän sai mennä. Jos hän oli aidosti kiinnostunut minusta, hän hääkeltyi mutta ei perääntynyt.
Jos baarissa meni iloisena illanviettäjänä paljastamaan yksinhuoltajuutensa, antoi aivan väärää infoa itsestään. Seksiä sai. Mutta ei muuta.
Mutta alkuperäiseen. Vain hölmö halveksuu yksinhuoltajaa ja vain hölmö on heille kateellinen. ei yksinhuoltajuus yksin kerro ihmisestä aina yhtään mitään. Itse olin 10 v yh, nykyisellään elän toistamiseen alle kouluikäisten huoltajuutta, mutta nyt toimivassa parisuhteessa. On ihan eri sfääristä tämä touhu. On sekä varallisuutta että vapautta ihan eri tavalla. Silti muistutan, että on heitäkin jotka avo/avioliitossaan ovat käytännössä totaaliyhäreitä.
Miksi se aina unohdertaan tässä tukiviidakossa?
täihin!ja isovanhemmat eivät maksa kun sellaisia ei ole maksamassa...jotain ylimääräistä tukea varmasti saa kun on varaa elellä 10v töitä tekemättä eikä ole edes tarkoituksena mennä töihin.
sua ottaa tää asia päähän siksi, että? Jos hän säästää rahaa, että lapsi saa harrastaa? Tee perässä!
saadakseen sen avun, mitä tarvitsevat. Ovat joutuneet olemaan julkisesti huonompituloisia saadakseen lapsilleen yh-korotukset, ovat joutuneet olemaan julkisesti heikompia saadakseen tukiperheitä ja olemaan julkisesti ahneita saadakseen elatusavut lapsistaan. Sellainen röyhkeys synnyttää myös halveksuntaa.
10v eikä aiettakaan mennä töihin ihan sama ovatko yh-mammoja tai jotain muuta...
Meillä on molemmilla yh-siskot - siis miehellä ja minulla. Kummankin siskot käyttävät häikäilemättä ísovanhempia lastensa hoitajina jatkuvasti. Meillä ei esim. muksut saa ikinä nauttia isovanhemmista ilman näitä yh-äitien lapsia. Ihan sama koska mennään, niin aina ovat hoidossa :(
Mun mielestäni joskus vois hoitaa lapsensa itsekin. Ja ajatella myös sitä, että muitakin lapsenlapsia on. Nekin tarttis mummoa ja pappaa.
sun pitäis siis tavat mut? Minkä ikäinen olet ja minkä ikäinen sun tyttö on? Minä 32v ja poika 10v
Heh, taidan olla aikaisemmin etsinyt väärästä paikasta ja väärään aikaan...
Olen 40v ja tyttäreni ovat 4v ja 6v.
Yh-aiheesta vielä, valinta nyt ei ollut edes minun. Ex-vaimoni päätti vain kyllästyä perhe-elämään, ja jätti meidät kolmistaan. Penniäkään en saa avustuksia lapsilisän lisäksi ja tytöistäkin menee täysi päivähoitomaksu, joten yhteiskunnan elätiksi en voi perhettämme laskea. Kiireistähän tämä on, mutta eipähän ainakaan ole tekemisen puutetta.
osa niistä on kouluttamattomia, sitoutumiseen kykenemättömiä, ongelmalapsien vanhempia ja samalla yhteiskunnan suuren ongelmaluokan aiheuttajia. Siis eronneet ja etenkin ne kenellä on lapsia monelle miehelle. Lapsen hankkiminen edellyttäisi vähän harkintaa myös miehen/naisen suhteen.