Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihuutenne salaisuus?

Vierailija
18.01.2011 |

Jaa onnen avaimesi muillekin.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se. Olen tarkkaillut työkavereideni ruokatottumuksia, kun muutama heistä taistelee kiloja vastaan ja sanoo syövänsä terveellisesti. Samaa ruokaa pitkälti syömme työpaikkaruokalassa, he vaan syövät kaksi kertaa suurempia annoksia kuin minä.

Olen myös perusaktiivinen, juoksen bussipysäkille, kävelen ja pyöräilen, en omista autoa.

Herkkuja syön kyllä, ajoittain paljonkin, mutta kun annoskoot ovat kurissa, niin tuntuu että voin syödä "ihan mitä vain", vaikka eihän se oikeasti niin mene. Jos syö enemmän kuin kuluttaa, niin lihoo. Yksinkertaista.

Vierailija
42/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihuuteni syy on avioero. Laihduin siinä mytäkässä. Ja se ei ole tullut takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos äiti :) En syö yhtään terveellisesti.. Inhoan salaatteja yms. Mässäilen ihan tajuttomasti herkkuja joka päivä. En edes liiku, muuta kun perus bussipysäkillekävelyä vaan!

Vierailija
44/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tämä auttaisi monia muitakin. Ainakin monet kaverini ovat pulskistuneet aikuisiällä, kun koko ajan pitää olla napsimassa jotain pientä hyvää.

Kannattaa aina välillä kuulostella, onko oikeasti nälkä vai kaipaisitko ehkä sittenkin vain pientä taukoa, kävelyä, rentoutumista tms.

Vierailija
45/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun tosiaan luullaan, että ylipainoisest vetää viineriä ja suklaata päivittäin, näin ei takuulla kaikkien kohdalla ole. Joskus ne kilot kertyvät jonkun hoikan normaaliruokavaliollakin.

Minä en luule, että kaikki ylipainoiset vetävät hirvittäviä määriä herkkuja. Mutta uskon, että jos jokainen suuåala kirjattaisiin ylös, niin pääsääntöisesti lihavat ihmiset syövät ENEMMÄN, kuin laihat. Eli annoskoot ovat isoja, salaatin ja ruoan kanssa syödään iso loraus kastiketta ja leipää. Se paino kertyy helposti ihan pienistä ja "mitättömistä" jutuista. Lihava työkaverini syö paljon keittoja ja salaatteja, mutta annoskoko on kaksi-kolme kertaa suurempi kuin omani, salaattiin laittaa fetaa tai muuta juustoa ja paljon kastiketta, keiton kanssa syö kolme palaa leipää jne.

Voi kuulostaa vähältä, kun sanoo syöneensä aamupalaksi ruisleipää, lounaaksi salaatin, välipalaksi rahkaa ja illalliseksi keittoa. Mutta kaikki ne oheismurkinat ja se ruoan määrä merkkaavat älyttömästi.

Toki aineenvaihduntakin vaikuttaa asiaan, mutta ei sillä kyllä ylipaino selity.

Vierailija
46/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harrastan monipuolisesti liikuntaa. Simple as that. Laiha en tosin ole, vaan hoikka, bmi 21.

Vierailija
47/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tämä auttaisi monia muitakin. Ainakin monet kaverini ovat pulskistuneet aikuisiällä, kun koko ajan pitää olla napsimassa jotain pientä hyvää.

Kannattaa aina välillä kuulostella, onko oikeasti nälkä vai kaipaisitko ehkä sittenkin vain pientä taukoa, kävelyä, rentoutumista tms.

ei muuten toimi mulla! Päinvastoin, jos söisin aina nälkään, lihoisin. Jostain syystä mulla on koko ajan nälkä, vaikka syön terveellisesti ja monipuolisesti. Joudun vaan jättämään sen nälän huomioimatta, jotta pysyisin hoikkana. Ja mikään alipainoinen en ole, bmi on 21.

Vierailija
48/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon kuten muutkin.

- Varmaan hyvät geenit ja hyvä aineenvaihdunta

- Syön kun on nälkä, mutta en syö, kun ei ole. Useita kertoja päivässä syön kunnolla + välipalat.

- Syön niin paljon kuin tekee mieli, mutten kuitenkaan enempää. (Yleisesti syön kuitenkin aika paljon määrällisesti, en todellakaan pieniä annoksia.)

- Edelliseen liittyy varmasti myös, että on hyvin toimiva nälän tunteen tiedostaminen. Joten ruokailun lopettaa, kun ei ole nälkä. Jostain olen ymmärtänyt, että tämä on häiriintynyt hyvin monilla ihmisillä.

- Syön jokseenkin mitä haluan, vain jossain määrin kiinnitän huomiota ruokani terveellisyyteen. Joskus esim. tulee hirveä himo kevyisiin kasvisruokiin, joskus toiste lihaan ja kolmannella kerralla suklaaseen.

- Varmasti myös totta, mitä joku sanoi, että luontaisesti hoikat tasapainottavat huomaamattaan viikon mittaan syömisiään.

- Varmaan jossain määrin luontaiset ja osittain opitut mieltymykset kokonaisuutena kohtalaiset terveelliseen ja monipuoliseen ruokavalioon

Olen samaa mieltä, mitä joku epäili: Uskon, että huomattava osa normaalipainoisista ja hoikista ei joudu tekemään kovin paljoa pysyäkseen sellaisena ainakaan nuorempana.

Vierailija
49/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten toimi mulla! Päinvastoin, jos söisin aina nälkään, lihoisin. Jostain syystä mulla on koko ajan nälkä, vaikka syön terveellisesti ja monipuolisesti. Joudun vaan jättämään sen nälän huomioimatta, jotta pysyisin hoikkana. Ja mikään alipainoinen en ole, bmi on 21.

Se on ihan tutkittu juttu, että ihminen on terveimmillään mieluummin vähän pulskana kuin vähän laihana. Ehkä sinun "viihtymäpainosi" olisi korkeampi, ja siksi olet nälkäinen koko ajan?

Vierailija
50/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan tutkittu juttu, että ihminen on terveimmillään mieluummin vähän pulskana kuin vähän laihana. Ehkä sinun "viihtymäpainosi" olisi korkeampi, ja siksi olet nälkäinen koko ajan?

mutta en yksinkertaisesti viihdy yhtään tämän isompana, tunnen oloni tosi epämukavaksi. Nyt olen tosi tyytyväinen kroppaani, ja painon nousu haittaisi kyllä harrastuksessanikin. Mun paino on ollut myös +/-10kg nykyisestä painostani, enkä osaa sanoa, oliko tuossa nälän kokemisessa kovin suurta eroa. Mua vaan nälättää koko ajan!

Vierailija
51/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että pulskemmat ystäväni syövät noin kaksi kertaa suurempia annoksia kuin minä. Lopetan syömisen, kun tunnen olevani kylläinen. En KOSKAAN ahda itseäni tupeten täyteen. Joskus saatan huvin vuoksi kuitenkin vetäistä litran jädeä, jos siltä tuntuu, ei paineita, ei syyllisyyttä. Suhtautumiseni ruokaan on aika terveellä pohjalla.

Syön kaikkea, myös herkkuja, joka päivä. Itseasiassa rakastan hyvää ruokaa, enkä missään nimessä luovu yhtään mistään hiilareista! : D Harrastan kävelyä päivittäin, paitsi sateella.

Vierailija
52/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikat syövät vähemmän ja lihavat luulevat etteivät syö juurimitään. Ruokapäiväkirjakin heittää rutkasti.

Itselläni BMI 18,5. Syön kerran päivässä, en leipää, en pullaa. Suklaata kylläkin ja roskaruokaa satunnaisesti... Paljon kasviksia,koska tykkään niistä. Jos olen jonain päivänä syönyt paljon, en seuraavana päivänäjuurikaan syö. Olen lapsesta saakka toiminut samalla lailla.

Vierailija
53/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn hoikkana helposti koska vatsani vaivaa yhtenään. Koko ajan ilmavaivaa tai tukalaa täysinäisyyden tunnetta, vatsan väännettä ja ties mitä närästysta yms. Sanoisin että älkää lievästi ylipainoiset kärsikö kiloistanne. Mielummin olisin vähän ylipainoinen jos vaan vatsani olisi kunnossa ja voisin syödä normaalisti!

Vierailija
54/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin useista suolistosairauksista, jotka mm. heikentävät ravinnon imeytymistä. Lisäksi usein niin huono olo ettei tee mieli syödä. Ei ole kivaa, mutta enpähän ainaan liho! Vaivat kroonisia, eivät parane.

Vierailija
55/55 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn hoikkana helposti koska vatsani vaivaa yhtenään. Koko ajan ilmavaivaa tai tukalaa täysinäisyyden tunnetta, vatsan väännettä ja ties mitä närästysta yms. Sanoisin että älkää lievästi ylipainoiset kärsikö kiloistanne. Mielummin olisin vähän ylipainoinen jos vaan vatsani olisi kunnossa ja voisin syödä normaalisti!

Lisäksi stressi aiheuttaa hirveät mahakrampit ja oksentelua.

Ja helikobakteeri on testattu, ei siitäkään saanut syntipukkia :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi