Vantaan paras asuntoalue?
Mikä alue Vantaalla paras perheasumiseen? Tarkoitan koko vantaata? Työpaikka muuttumassa itä-Vantaalle ja muutto olisi edessä, täältä maaseudun rauhasta.
Kommentit (110)
Monet mainitsee Ylästön ja Silvolan, mutta kukaan muista mainita Vantaanlaaksoa.
Myyrmäen ja Martinlaakson palvelut lähellä, mutta Vantaanlaakosn sijainti moottoritien toisella puolella tekee alueesta paljon rauhallisemman kuin edellä mainituissa.
Sekä tietysti se, että alueella ei ole vuokrayhtiöitä.
Kellään mitään huonoa sanottavaa?
Pelkkiä rivi-/omakotitaloja, rauhallista, ei lentomelua, hyvät kulkuyhteydet, paljon puistoja, ulkoilualueita (luistinradat, pulkkamäki, pururadat) ja luontoa ylipäätään, lähikaupat ja tarhat ja koulut löytyy myös. Tikkurilan ja Jumbon palvelut lähellä.
Korsoon. Mä tiedän kyllä, että paikalla on huono maine, mutta niin on nykyiselläkin asuinpaikallani eikä se pidä paikkaansa.
Radan varteen joka tapauksess.
Päiväkumpu!!! Ehdottomasti paras lapsiperheen alue. Meillä 5henkinen perhe, eikä olisi tullut mieleenkään mikään muu alue.paras päiväkoti ikinä, pienet lapsikeskeiset ryhmät ja koulu jossa vain natiiveja, ilmeisesti vain pari ulkomaalaista noin neljästä sadasta oppilaasta..ihmiset on ystävällisiä ja mahtavat ulkoilumaastot.itse maalta muuttaneena huomaan iltaisin alueen hiljaisuuden, aivan kuin ois böndellä taas :-)
On paritalot. Siellä on siis vain omakotitaloja ja paritaloja. Jos tämä vaikuttaa päätökseenne....
Ruskeasanta ja Ilola, on ainakin rauhallista ja hienoja omakotitaloja.
Siinä omat suosikkini ja molemmista on kokemusta asukkaana. Nyt asun Ilolassa jossa ei myöskään mitään vikaa mutta noissa kahdessa on jotenkin parempi tunnelma.
Asumme Tikkurilan kupeessa Viertolassa Pientaloalueen kupeessa. Erinomainen sijainti: liikenneyhteydet: Junarata, lentokenttä (matkustan paljon työssäni), palvelut kaikki Tikkurilassa aivan vieressä (kaupat,apteekit,lääkäriasemat, postit,, mahtavat harrastusmahdollisuudet (uimahalli, jäähallit, urheiluhalli), päiväkoti vieressä, koulu vieressä. Seutu siistiytynyt todella paljon. Jumboon 5 min ajomatka. Ei koskaan mitään häiriöitä. Arvostan nykyisen elämämme helppoutta. Tuppaa vaan olemaan melko kallista täälläkin nykyään.
En ole kuullutkaan että Vantaalla yksityiskouluja? Missä?
Valitsisin jonkun näistä: Pakkalanrinne, Kartanonkoski, Tammisto, Ylästö.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2011 klo 15:45"]
Se missä työpaikkani sijaitsee ei ole väliä, sillä minulla on yritys ja liukuvat työajat, eli matkustan vaikka tunnin tai puolitoista töihin jos on tarpeen. Minulle on tärkeintä koti ja alue, että viihdyn siellä ja perheeni viihtyy :)
[/quote]
Sitten en edes miettisi Vantaata, Suomen velkaisinta kuntaa, vaan jotain pienempää lähimaastosta...
Kivistö, kannistosä. Olen asunut melkein koko ikänä myrtsissä, ennen mukavaa aluetta, nyt on mielestäni mennyt levottomaksi.
Vaarala! Lapsiperheille tosin en voi suositella, joutuu käymään surkeita kouluja.
Ylästö, Martinlaakso ja Vantaanlaakso
Ruskeasanta on tosi kiva omakoti/rivitalo alue! Ulkoilupaikat lähellä ja bussit kulkee hyvin
Ruskeasanta, Ilola, leinelä. Luonnonläheisiä, lapsille sopivia paikkoja.
Olen itse asunut elämäni Paloheinässä, mutta miehen mukana (halvempien asuntojen perässä) muutin Vantaalle muutama vuosi sitten. Silloin Länsi-Vantaata suositeltiin ja asuimme siellä Martinlaaksossa ja Myyrmäessä. Olin myös töissä opena alueella. Itse en tykännyt yhtään alueesta ja ainakin minun makuun liikaa juoppoja yms. Kouluista en välittänyt myöskään (tein sijaisuuksia, eli suurin osa tuli läpikäytyä) Nyt ollaan asuttu Pakkalassa (jumbon vieressä) ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Naapurit vaikuttaa tosi mukavilta, lenkkimaastot tms. vieressä, kaupunkisuunnittelu toimii (tosin yksityisautoilun suosimisen takia Tammisto on ajoittain ruuhkainen) ja koulut sekä pk:t uusia ja työhenki ihan toista luokkaa! Täältä Itä-Vantaalle ei kestä kovin kauan ja yhteydet ovat kohtuulliset sekä julkisilla että omalla autolla. Suosittelen :)