Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ihmisestä, joka kirjoittaa netissä tuntemattomalle näin?

Vierailija
18.01.2011 |

Sinä itse luot ongelmasi ja paisuttelet niitä, sitten syytät muita niistä. kannattaa kysyä siltä ammattiauttajaltasi minkälaisia ovat narsistit, vaikutat aivan sellaiselta.

Toivottavasti et saa lisää lapsia, ja tämänkään ei ole tarkoitus sinua loukata. vaikutat vaan sen verran "erikoiselta" tapaukselta että lastasi käy sääliksi ja kaikkia sinun kanssasi tekemisiin joutuvia.

Ei ihme että ei ole ystäviä joiden kanssa jutella jos noin käyttäytyy, häpeä!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kuvittelevat tietävänsä kaikesta kaiken. Pikku surkimuksia, joiden elämä on yksinkertaisen elämäksi kutsutun laatikon sisällä tapahtuvaa toimintaa. Saavat tyydytystä siitä kun pääsevät sanomaan. Itsetunto perustuu juuri tuollaiseen käytökseen.

Vierailija
2/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä ovat ne ihmiset näppisten takana. Ihan äkkiä ei tule mieleen tilannetta, jossa voisin kirjoittaa nimettömänä tai omalla nimelläni noin. Ja ilmeisesti kirjoittaja on oletettavasti aikuinen ihminen, jolla on lapsia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät ne sun omat kirjoituksetkaan sieltä fiksuimmasta päästä ole. Oikeasti, lue ne sun vastaukset sen ketjun alkupäästä, ja mieti sitten, miksi sait niin paljon negattiivisia vastauksia.

Huom. en todella vähättele kokemustasi synnytyksestä, se oli eittämättä hyvin traumaattinen. Mutta kannattaa myös miettiä, miten itse vastailet toisten ihmisten viesteihin.

Vierailija
4/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan eräs niistä, jotka puolustivat häntä.

ap

mutta eivät ne sun omat kirjoituksetkaan sieltä fiksuimmasta päästä ole. Oikeasti, lue ne sun vastaukset sen ketjun alkupäästä, ja mieti sitten, miksi sait niin paljon negattiivisia vastauksia.

Huom. en todella vähättele kokemustasi synnytyksestä, se oli eittämättä hyvin traumaattinen. Mutta kannattaa myös miettiä, miten itse vastailet toisten ihmisten viesteihin.

Vierailija
5/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole sen toisen ketjun ap (voitko kuvitella?) vaan eräs niistä, jotka puolustivat häntä.

ap

Annan silti sinulle saman neuvon. Lue ne alkupään ketjun viestit. Olin itse aiemmin aamulla palstalla, ja vastasin kys. ketjun ap:lle asiallisesti, ja sain pelkkää ärhentelyä takaisin.

Vierailija
6/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkumaan, ettei ap:lla varmaan ole ystäviä, jaettiin ohjeita ja käskettiin mennä ammattiauttajalle. Ja tähän hän vastasikin, että toivoi toisenlaista keskustelua yleisellä tasolla, eikä kaipaa neuvoja. Minusta hyvin asiallisesti.

ap

Minä en ole sen toisen ketjun ap (voitko kuvitella?) vaan eräs niistä, jotka puolustivat häntä.

ap

Annan silti sinulle saman neuvon. Lue ne alkupään ketjun viestit. Olin itse aiemmin aamulla palstalla, ja vastasin kys. ketjun ap:lle asiallisesti, ja sain pelkkää ärhentelyä takaisin.

Vierailija
7/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin on varmaan kirjoittanut ihminen joka on vauvansa menettänyt ja ei oikein ymmärrä miten joku jaksaa narista niin tyhmästä asiasta kun synnytyskipu, joka ei varmasti kenellekään tule yllätyksenä. Narsistin piirteitä löytyy kyseisen ketjun apeeltä sen verran paljon että ei mikään ihme että sellaiseksi sanotaan. itse hän haukkuu samassa ketjussa ihmisiä natseiksi. Kyllä se on hieman pahempi!

Mistä ihmeestä näitä uusavuttomia av mammoja oikein sikiää?

Vierailija
8/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkumaan, ettei ap:lla varmaan ole ystäviä, jaettiin ohjeita ja käskettiin mennä ammattiauttajalle. Ja tähän hän vastasikin, että toivoi toisenlaista keskustelua yleisellä tasolla, eikä kaipaa neuvoja. Minusta hyvin asiallisesti.

ap

ap

eri mieltä siitä haukkumisesta. Mielestäni tuo kysymys ystävistä jne. ei ollut haukkumista. Mieleästäni tuon ketjun aloittaja ei pitänyt siitä, etteivät ihmiset olleetkaan samaa mieltä hänen kanssaan. Eihän hän vastannut aluksi ollenkaan niihin viesteihin, joissa pohdittiin omia kokemuksia ja näkemyksiä. Mielestäni hän oli ainakin aluksi vähän sillä mielellä liikkeellä, että nyt tapellaan.

Jos kirjoittaa omista kokemuksistaan aloituksessa, voi olla varma, että joku ottaa ne puheeksi. Jos ei halua puhua omista kokemuksistaan, ei itse kannata tuoda niitä esille.

Olen itse avannut ketjuja, joissa olen halunnut keskustella jostain asiasta. Olen saanut vastaukseksi myös asiattomia viestejä. Mun resepti on jättää ne asiattomuudet ja henkilöön käyvät kommentit huomiotta, ja keskustella niiden ihmisten kanssa, jotka ovat valmiita keskustelemaan asiasta oikeasti. Tätä suosittelen muillekin.

Vierailija
9/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen kirjoittakoon sen, mitä haluaa sanoa.

Vierailija
10/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta ja kärsi siitä niin ystävät ja ammattiavun maininta oli ihan ok. Kovasti tuntui kärsivän ja olevan ilkeä muille kun muut olikin onnellisia lapsistaan, synnytys oli helppo ja kätilö "ei vittuillut".

Vierailija
11/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu ei ole mikään vähäpätöinen kipu sitä paitsi. Ei mua ainakaan ole niin kovaa koskenut milloinkaan muulloin ja ymmärrän ihan hyvin jos joku sanoo, ettei uskalla enää synnyttää sen kivun takia. En uskalla minäkään enää. 2 lasta sain ja meidän perheen lapsiluku on tässä ihan siitä syystä, etten enää uskalla synnyttää koska olen 2 kertaa selvinnyt siitä hengissä ja kolmatta kertaa en enää halua kokeilla. Vaikka lapset olisivat kuinka ihania.

Mä en ikinä sanoisi kenellekään, että "toivottavasti et saa lapsia" . Niin julma en ole vaikka myönnän joskus tälläkin kirjoittaneeni ilkeästi.

Vierailija
12/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia, luulen että lapsiviittaus johtui siitä, että kirjoittaja oli ilkea ja olisi sitä myös lapselleen (lapsilleen).

Vierailija
13/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota se on tällä palstalla... porukka heittää ihan mitä vaan. tää villin lännen meininki on se mikä vetää monet meistä tänne :) mutta henkilökohtasista traumoista keskusteleminen täällä on suunnilleen yhtä hyvä idea ku itkeä niitä tuntemattoman kännisen vieruskaverin olkaa vasten itähelsingin yöbussissa :) rekisteröitymistä vaativat palstat on sit ihan eri juttu

Vierailija
14/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi halunnut lisää lapsia ilman tuota traumaattista kokemustaan? Olen varma, että hän on lapselleen oikein hyvä äiti. Eihän helppo synnytys ole mikään hyvän äitiyden mittari. Paljon enemmän ihmisestä kertoo nimitellä keskustelupalstalla jotakuta narsistiksi. ap

lapsia, luulen että lapsiviittaus johtui siitä, että kirjoittaja oli ilkea ja olisi sitä myös lapselleen (lapsilleen).

Vierailija
15/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähden tästä kahville, että saan muuta ajateltavaa. ap

tota se on tällä palstalla... porukka heittää ihan mitä vaan. tää villin lännen meininki on se mikä vetää monet meistä tänne :) mutta henkilökohtasista traumoista keskusteleminen täällä on suunnilleen yhtä hyvä idea ku itkeä niitä tuntemattoman kännisen vieruskaverin olkaa vasten itähelsingin yöbussissa :) rekisteröitymistä vaativat palstat on sit ihan eri juttu

Vierailija
16/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se känninen vieruskaveri on tuplasti empaattisempi kuin av-mammat keskimäärin

Vierailija
17/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sitä rupeaisi tässä ruotimaan, niin samalla tasollahan tässä itsekin olisi.

Vierailija
18/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteisiin. Miksi yleensäkään kukaan avautuu ongelmistaan nettimaailmassa, kun ammattiapuakin on saatavilla. Provokaation takia tuollaisia avauksia ja vastauksia tehdään.

Vierailija
19/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut ketjua, josta tämä ketju on nyt ponnahduksensa saanut.

Pelkän kirjoittamisen perusteella usein tulee vääriä johtopäätöksiä. Lukijat olettavat. He lukeavat toisten tekstejä omista lähtökohdista käsin, oman kokemuksen ja elämänsä kautta.

Ja kirjoittaja, joku ketjun aloittaja tms, ei kerro kaikkea. Eikä tarvitsekaan.

Tällä palstalla on naisten, äitien, tosi vaikea asettua toisen ihmisen asemaan. Sehän ei mitään uutta ole, sellaisia me (te!) naiset olette (olemme?).

Ja kaikkein parasta on kun tehdään diagnooseja.

Esim. minut on erään asian tiimoilta haukuttu todella ilkeäksi ihmiseksi ja määritelty muutenkin erittäin ilkeäksi, töykeäksi jne ihmiseksi. Ja tämä tyrmäävä, loukkaava määritelmä vain, kun kysyin huutiskohteesta.

Vierailija
20/21 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteisiin. Miksi yleensäkään kukaan avautuu ongelmistaan nettimaailmassa, kun ammattiapuakin on saatavilla. Provokaation takia tuollaisia avauksia ja vastauksia tehdään.

Niin sitä luulisi. Että ammattiapua on saatavilla. Ja että sieltä saisi myös apua; kuuntelijan, ymmärtäjän, auttajan, empatian, supportin.

Mutta menepä ja lähde etismään sitä auttajaa. Yllättäen huomaat, miten vaikea on löytää ketään, joka suostuisi ottamaan vastaan, olisi aikaa ja tilaa ottaa vastaan, ja sitten - ihminen se terapeuttikin on ja taitaa olla liian usein aika rikkinäinen ihminen. Kommentit voi olla vaikk amiten tyrmääviä ja apu se, että ahdistuu enemmän.

Nimimerkillä kokemusta on.