Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla eurooppalainen sairaanhoitokortti?

Vierailija
18.01.2011 |

jos ei, miksi ei?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan kuullut semmoisesta, eikä ole tullut vielä mitään käyttötarvetta semmoiselle.

Vierailija
2/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä kaikilla viidellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan kuullut semmoisesta, eikä ole tullut vielä mitään käyttötarvetta semmoiselle.

tiesitkö, että voi sairastuminen saattaa tulla kalliiksi ilman korttia?

Vierailija
4/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, en tarvitse

Vierailija
5/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On maksuton ja erittäin helppo hankkia, en ymmärrä miten sitä on vain 7%:lla suomalaisista.

Vierailija
6/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille suomalaisille.

Vierailija
7/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesitkö, että voi sairastuminen saattaa tulla kalliiksi ilman korttia?

Minulta löytyy. Mutta sillä saa tasan saman terveydenhuollon kuin sikäläisessä EU-maassa asuvat, eli voi silti tulla kalliiksi.

Vierailija
8/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuitenkin matkustellut Euroopassa Suomen ulkopuolella? tiesitkö, että voi sairastuminen saattaa tulla kalliiksi ilman korttia?

mulla on ollut matkavakuutus. Ja eikös EU-maissa pitäis olla mahdollista saada akuuttiterveydenhuolto EU-kansalaiselle?

Vierailija
9/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, luin lehtiartikkelin...

Ei kyllä olla matkusteltukaan, paitsi mies työmatkoilla, ja sillä on työpaikan vakuutus, mutta varoiksi hankittiin, kun ei kerran tuon vaikeampaa ollut.

Vierailija
10/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on matkavakuutus, ja menen ulkomailla aina yksityiselle, jos sairastun. Kuten Suomessakin. En täälläkään käytä terveyskeskusta.

Vierailija
11/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse, koska en sairastu tai loukkaannu ulkomailla.

Vierailija
12/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on matkavakuutus, ja menen ulkomailla aina yksityiselle, jos sairastun. Kuten Suomessakin. En täälläkään käytä terveyskeskusta.

Niin, jos sairastut. Mutta entäs jos joudut onnettomuuteen, tai saat jonkun slaagin mikä vaatii pitkää sairaalahoitoa ja monimutkaisia leikkauksia? Ei se matkavakuutuskaan maailman tappiin asti korvaa.

Vierailija
13/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos sairastut. Mutta entäs jos joudut onnettomuuteen, tai saat jonkun slaagin mikä vaatii pitkää sairaalahoitoa ja monimutkaisia leikkauksia? Ei se matkavakuutuskaan maailman tappiin asti korvaa.

Meillä on erittäin kattava vakuutus. Ja mitä ei korvaisi niin loput maksaisin sitten itse. En vaan tee tuollaisella kortilla yhtikäs mitään.

Vierailija
14/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin virossa viime vuonna kun alkoi hirveät kivut vatsan ja selän kohdalla.

epäilin umpilisäkkeen tulehdusta.

Kivut olivat kauhean kovat ja olin vielä kolmannella kuulla raskaana.

Jouduin samantien sairaalan ja olin siellä 4 päivää hoidossa.

Itselläni oli tämä kortti ja sitä pyydettiin kun kirjauduin sairaalaan.

Minulla on myös matkavakuutus. Mutta tällä kortilla oli kätevimmin, ei tarvinnut täyttää mitään papereita eikä maksaa mitään.

Vierailija
15/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erittäin kattava vakuutus. Ja mitä ei korvaisi niin loput maksaisin sitten itse. En vaan tee tuollaisella kortilla yhtikäs mitään.

ja kortin ilmaiseksi pyytäisit itsellesi. ei se sen vaikeampaa ole

Vierailija
16/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat hoituvat paljon helpommin, jos potilaalla on kortti.

Ja itsellänikin kortti on.

Vierailija
17/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kortin on kerran hankkinut. Eivät siis lähetä "turhaan" sellaisille, jotka korttia eivät tarvitse ja minusta ihan hyvä niin. Kortti on voimassa 2 vuotta ja sitten tulee uusi kortti automaattisesti postitse. Kortin voi tilata pankkitunnuksilla: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/300309092923HL?OpenDocument

Vierailija
18/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kortin ilmaiseksi pyytäisit itsellesi. ei se sen vaikeampaa ole

Vierailija
19/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöä kortille oli toissa syksynä Englannissa, jossa asuin 4 kk.

Pääsin sairaanhoitajan ja lääkärin vastaanotolle ihan kuin maan kansalaisetkin: maksutta, helposti ja heti. Resepti kouraan ja ihottuman sai kuriin.

Sain mennä tavalliselle lääkäriasemalle, joka sijaitsi asuntomme vieressä.

Ilman korttia olisi pitänyt miettiä, minne mennä, ja maksaa isosti, ihottumaa, pahaakaan tuskin matkavakuutus korvaa.

Suosittelen!

Vierailija
20/20 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksat kaikki lääkkeesikin itse? Samoin sinut viedään auto-onnettomuuden jälkeen yksityiseen nyrkkipajaan tehohoitoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi