Lue keskustelun säännöt.
Inhottavimmat matkakokemukseni olleet v.-97 Turkin Alanyassa ja
18.01.2011 |
pari vuotta sitten Tunisiassa, erityisesti Soussessa vieraillessamme. Muuten Tunisia oli ok. Ja molempiin ikäviin muistoihin liittyi se kaupankäyntitapa ja epärehellisyys. Sitä en voi sietää!!!!
Kommentit (2)
kävimme poliisiasemalla 5 kertaa. Meidät yritettiin ryöstää useampaan otteeseen ja näimme kun lapsia hakattiin. Ihmiset asuivat rautatieasemalla ja köyhyys ja nälkä oli läpitunkeva.
Olen kuitenkin iloinen, että ryöstetystä repusta oli toimitettu valokuvat ja päiväkirjat hotelliin. Intialaiset kunnioittavat henkistä omaisuutta!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
kun laukku vietiin (jossa nyt sattui vielä kaikessa tyhmyydessä just silloin olemaan loput rahat, kamera, puhelin... ihan kaikki paitsi passi). Onneksi oli sentään toka vika päivä.
Ja kun oiskin jättänyt asian siihen, mennyt vaan suoraan tekemään rikosilmoituksen ja vakuutuksesta saa osan takasin.
Mutta jännät "kauhun" hetket seurasi, kun sattumalta ohi kävellyt brittipariskunta "usutti" meidät rosvon perään, sanoivat että olivat nähneet kun hän oli kävellyt pitkin rantaa/rantakatua ja vienyt paljon ihnmisten laukkuja, ja että hän just meni eteenpäin ja saadaan hänet varmaan vielä kiinni.
NO mies lähti juoksemaan perään suomalaisen sisulla, minä keräilin rantatavaroita ja lapsia perään ja yritin kahden lapsen ja roikkuvien vilttien ja pyyhkeiden ym. kanssa raahautua perässä.
Mies hävisi jo jonnekin pidemmälle, itse lasten kanssa perässä juoksin, kun lauma näitä ulkomaalalisia pysäytti meidät ja yritti tehdä jotain häiriötä ettei lähdetä perään.
Huomasin että yhdellä olikin mun kännykkä ja aloin siitä riitelemään että anna takaisin. Väitti ensin että se on hänen, no huomasin etät siinä oli just mun tarra ja että se on taatusti mun.
Hän sanoi että ei ole sitä ottanut ja että se joku ryöstäjä juoksi jo kauemmas ja antoi sen puhelimen hänelle. Lopulta hän paiskasi sen hajalle katuun - eli sain sen takaisin mutta se oli ikuisesti hajalla (+ tiedot mitä siellä oli).
Miestä en sitten löytänyt enää ja aloin olla hädässä mitä hälle on käynyt. Lopulta kävelimme lasten kanssa hotellille kun ei miestä koko rantakadun alueelta löytynyt etsittyämme. Ajattelin hotellilta pyytää apua.
Kaikeksi onneksi oppaat just sattui olemaan hotellin respassa käymässä, ja heidän kanssa lähdettiin etsimään miestä.
Oppaat vielä vaihtoi vaivautuneita katseita ja huomasivat ihmetykseni, sitten heidän oli pakko kertoa että tosi paljon ollut väkivaltaisia varkaita liikkeellä, ja olivat just leikanneet jonkun suomalalisen korvan irti, joka oli yrittänyt saada tavaransa takaisin, ja ed. yönä oli 2 suomalaista tyttöä raiskattu.
NO voitte arvata miten paniikissa aloin olla tässä kohtaa, etenkin kun emme miestäni löytäneet mistään heidänkään kanssaan. (Hällä ei ollut puhelinta jostain syystä mukana tms, siinä tais olla akku loppu ja laturi jäänyt kotiin tms. säätöä siinä oli.)
No LOPULTA tulee oppaan kännyyn puhelu, respa oli jättänyt miehelleni viestin että hänen tulee soittaa jos tulee hotelliin - eli hänkin oli lopulta palanntu hotelliin - loppu hyvin kaikki hyvin.
Seuraavan yön oltiin ihan paniikissa eikä uskallettu nukkua, kun mun laukussa oli tietty tiedot hotellistamme ym., ja ajateltiin että jos ne tulee vielä kostamaan meille.
NO, tää oli tietty liioiteltua.
Opetus: JOS jotain viedään, niin täytyisi yrittää ajatella että se on vaan maallista, ei välttämättä ole turvallista alkaa tappelemaan maallisesta omaisuudestaan. VAkuutus kuitenkin tod.näk. korvaa osan.