Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka väsynyt pitää olla että saa sairaslomaa raskausajan väsymyksen takia?

Vierailija
18.01.2011 |

Jaksan tehdä työt mutta työpäivän jälkeen nukun koko illan, herään käymään pesulla ja menen takaisin nukkumaan ja nukun aamuun asti, ellen sitten herää aamuyöllä valvomaan. Tuo aamuyön valvominen ei liity aikaiseen nukkumaan menoon vaan se on ollut riesana raskauden alusta asti. En jaksa hoitaa kotia, tehdä ruokaa tai huolehtia omasta kunnostani. Muita lapsia ei ole kuin tämä mahassa oleva.

Kannattaako sairaslomaa pyytää työterveyslääkäriltä vai neuvolalääkäriltä? Voidaanko sairasloman palkka evätä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rv menossa? Kyllä väymyksellä saikkua saa,täytyy vaan osata vähän ylinäytellä

Vierailija
2/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos saisit pitkän sairasloman, niin muista että tietyn ajan jälkeen (oliko se 2 vai 4 viikkoa) et saa enää palkkaa vaan kelan sairaspäivärahaa. Tulot voi siis tipahtaa jos tarvit pitkän sairasloman. Lisäksi ymmärtääkseni ne viimeiset kuukaudet ennen äitiyslomaa määrittää äitiysloman päivärahan suuruuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikolla 22. Alkuraskaudessa väsytti vielä enemmän mutta silloin en ollut töissä joten se ei haitannut elämää. Hemoglobiini on ihan ok.

Vierailija
4/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin juttele asiasta neuvolalääkäri tai -terkan kanssa. Tuleva lapsesi ja oma hyvinvointisi on nyt ykkösasiana. Työterveyslääkäri ei välttämättä "ymmärrä" raskausväsymystä (mulla omakohtainen kokemus asiasta).

Itselläni kaikista kolmesta raskaudesta olen jäänyt 2-4 viikkoa ennen äitiysloman alkua sairaslomalle väsymyksen vuoksi. Mulla väsymys johtui matalasta hemoglobiinista. Ekan kerran en edes itse älynnyt olevani niin väsynyt mitä lopulta olin, vaan sinnittelin töissä. Neuvolalääkäri määräsi mut sairaslomalle, kun näki tilani ja siinä vaiheessa vielä sanoin lääkärillekin, että kyllä mä jaksan. No onneksi jäin saikulle, sillä levätessäni tajusin, että olinkin todella levon tarpeessa.

Vierailija
5/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitäkin saa saikun. Mä lopetin työt tosi aikaisin kun en yhtään tuntenut oloani mukavaksi työpaikalla ja oli opintojakin siinä vielä hoidettavana niin tunsin tarvetta hidastaa tahtia ja rauhoittua odottamaan vauvaa.

Vierailija
6/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos saisit pitkän sairasloman, niin muista että tietyn ajan jälkeen (oliko se 2 vai 4 viikkoa) et saa enää palkkaa vaan kelan sairaspäivärahaa. Tulot voi siis tipahtaa jos tarvit pitkän sairasloman. Lisäksi ymmärtääkseni ne viimeiset kuukaudet ennen äitiyslomaa määrittää äitiysloman päivärahan suuruuden.

minkälainen työhistoria on ollut. Jos ei ole muuta tuloa vuoden aikana tai viimeisimmässä valmistuneessa verotuksessa, vaikuttaa tuo äitiyslomaa edeltävä aika.

Vierailija
7/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin etten jaksa iltaisin mitään, kuin nukkua.

Vierailija
8/8 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain lomaa väsymyksestä kun sain neuvolalääkäriltä todistuksen siitä miten valvon kaikki yöt lonkkakivun takia. Nukuin ehkä vartin ja puolen tunnin pätkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä