Mitä h***vettiä teen tuon 3-vuotiaan kanssa joka ei suostu menemään nukkumaan???? ov
V*ttu että pää alkaa hajota! 3-vuotias on nyt yli puoli vuotta riehunut joka ilta. Nukahtaminen kestää vähintää 2 tuntia. klo 21 sänkyyn ja ikinä ei nukahda ennen klo 23.
Päiväunet jätettiin pois syksyllä, mutta huomattiin ajan kanssa että pienet (30 min )unet puolenpäivän maissa on pakolliset, muuten lapsi on illalla niin väsynyt että kiukuttelee ja huutaa suoraa huutoa, ja nukahtamienn kuitenkin yhtä vaikeaa.
Ongelma on se että lapsi pitää herättää päiväkotiin viimeistään klo 07.30. Ja olisi kiva joskus saada kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Seksiä ei olla puoleen vuoteen harrastettu, mies menee nukkumaan aina ennen lasta!
Mitä ihmettä mä teen? Olen kokeillut istua vieressä, lukenut satuja, silitellyt, laulanut. Lapsi ei nukahda, riehuu vain. Nousee heti pois sängystään jos huoneesta menee pois, ja useimmiten huutaa "äiti mene pois", laittaa sitten huoneensa oven kiinni ja alkaa leikkiä.
Nyt alkaa kärsivällisyys loppua. Kaikkia neuvolasta saatuja konsteja on kokeiltu, mikään ei toimi.
Mä luulen että huomenna illalla otan ilmastointiteippiä ja teippaan kakaran sänkyynsä. En keksi enää muuta.
Yritä rauhoittaa illalla tilanne. Säännöllisyyttä. Iltapesun ja ruoan jälkeen ei enään leikkimistä. Sänkyyn viimeistään 20 ellei aiemmin. Luet kirjaa ja samalla silität päätä. Ole johdonmukainen. Tätä ilta illan jälkeen.