Miten häkeltymisestä pääsee eroon? Help!
Niin, olen jännittäjä ja häkellyn tosi helposti jos joku katsoo minua pidempään tai seuraa tekemisiäni.. kompuroin, änkytän, menen "vaikeaksi" jne. Miten hitossa tästäkin voisi oppia eroon?? Sitäpaitsi, olen ihan kaunis nainen, mutta en vain luota itseeni tarpeeksi!
Kommentit (6)
ja jos mokaat, mokaa kunnolla ja ota siitä kaikki ilo irti. Kun osaa nauraa itselleen tilanne helpottuu. Monet jotka jännittää esim.esiintymistä kertovat ensin yleisölle kuinka heitä jännittää ja silla tavalla helpottavat omaa oloaan esim. jännittää miten koneet toimii kun ei osaa niitä käyttää..
että jännität. Siis muut kuin sinä itse. Anna mennä vain ja teeskentele, ettet jännitä.
Olen aika heiluri varmuuteni kanssa. Jos oon saanut posit. palautetta, olen varmempi, välillä taas olen ihan nollassa.
Pahojen mokien jälkeen nuolen haavojani pari päivää ja sitten taas yritän sosiaalisia tilanteita.
Parasta kai olisi keskittyä muihin ihmisiin, eikä siihen, miltä itse näyttää tai kuulostaa.
on tärkeää että hyväksyt häkeltymisesi. Huono neuvo on että pitäs yrittää teeskennellä muuta. Auttaisko jos seuraavan kerran sanoisit itsellesi että häkelly nyt sitten oikein kunnolla ja sanot vastapuolelle et sulle käy helposti näin- ja jos se sua hävettää niin sano sekin että se hävettää sua. Paras keino päästä eroon sosiaalisista paineista on purkaa ne sopivissa tilanteissa ja nimenomaan toisten ihmisten kanssa. KUn sitten sulla ei oo mitään salattavaa ja kun häpeänsä sanoo ääneen, ei tarvitse sitäkään enää hävetä. . Mä aina välillä mokaan ja muutun punaiseksi ja snon että nyt hävettää. Ja se menee tosi nopeesti ohi...eikä haittaa mua ollenkaan. MUn mielestä ihmisellä on oikeus mokata ja ujostella ja myös näyttää häpeänsä. Suurin osa kantaa vuosien häpeää mukanaan ja yrittää peitellä sitä. Energiahukkaa.
itsekin häkellyn aika usein, se ei tietty missään työtilanteessa ole hyvä juttu mutta vapaa-ajan kanssakäymisessä minusta ainakin on kiva huomata, jos joku näyttää sellaisiakin inhimillisiä tunteita kuin ujoutta tai häkellystä, eikä kaikki ole vaan sellaisia yli-itsevarmoja. Minusta semmoiset, joilla on joka asiaan vastaus valmiina kuin apteekin hyllyllä, ovat aika tylsiä, koska ne ei tunnu miettivän asioita ikinä kuin yhdeltä omalta itsevarmalta kantiltaan.
osaksi sinua tai opetella niistä eroon erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa. Joku terapiakin saattaisi olla avuksi.
Paniikkihäiriöstäkin voi poisoppia altistamalla itseään tilanteille, joissa niitä tulee.