Rv:lla 38 SF mitta 39! Iso vauva tulossa?
Kommentit (10)
Itse olen 166cm pitkä ja lpset n. 3kg painoisia syntyessään.
Paljon on kiinni ruumiinrakenteestasi, kohdun asennosta ja lapsesta. Tarkemman kokoarvion saat neuvolasta. Luultavasti olisit jo käynyt äitipolilla arviossa, jos vauvasi vaikuttaisi jättikokoiselta tai sf-mitta liian suurelta käyriin nähden.
Mulla noilla viikoilla sf 43cm ja 4400g tyttö tuli. :D Arvio oli 3700g. No ei ollu ja leikkurin kautta mentiin kun ei jötkäle mahtunu alhaalta. Oli muuten kauheen näköstä kun oon 155cm pitkä ja ton kokonen maha. :( Eikä siis ollut mitään raskausdiabetesta tms.
Kävin ultrassa äippäpolilla ja todettiin että vettä on tässäkin raskaudessa runsaasti. Yleensä se afi on kai 10-20, mulla se oli esikoisesta muistaakseni 36. Ja tällä kertaa se oli äippäpolilla 24. Muutamaa neuvolakäyntiä myöhemmin sf oli pudonnut takaisin 36-37:ään. Kokoarvio tästä vauvasta on reilu, noin 4,2kg. Esikoinen oli samaa kokoa.
Mulla on painokin vaihdellu + ja - 1,5kg viikko pahimmillaan. Ja turvotuksia ollu ihan reilusti.
Mut ehkä tää on kans esimerkki siitä että sf- mitta voi olla mitä vaan ja vauva silti yllätyskokoinen. Synnytystapa-arvio on musta ihan paras mahdollinen tapa saada selville näitä "outouksia"...
Kätilö vaan tunnusteli ja sanoi että kohtu täys vauvaa, kun vauvan tuntee niin selvästi! Kätilö olisi laittanut heti kokoarvioon, mutta ajan sai vasta lasketulle ajalle. Neuvolassa ei ultraus mahdollisuuksia.
Vauva kuulemma laskeutunut(ja sen kyllä huomaa), mutta ei kiinnittynyt.
rv 41+0 (josta tuli synnytyspäivä myöhemmin) sf oli 42cm, th:n kertoman mukaan suurin, mitä hän on ikinä mitannut. Mutta, vauva oli silti alle 4000g. Mulla on vaan sen mallinen kohtu, että vauva mahtuu nousemaan hyvin ylös ja myös viihtyvät siellä ihan loppuun saakka.
Minulla samalla viikolla sf 32, lapsivettä normaalisti, istukka takaseinässä,painoarvio 3400-3500g. SF oli pienentynyt,koska vauva laskeutunut. Oli edellisellä kerralla 33
siis lapsen lopullinen painoarvio,jos menee laskettuun aikaan on nyt 3400-3500g täsmentäisin vielä.
rv 40 oli SF 43 cm.
Olen 168 cm pitkä ja masussa oli 4,9 kg vauva, syntyi sektiolla.
käsikopeloarviot on melko tarkkoja. Onko Sulla eteenpäin kallistunut kohtu? Mulla oli kai isoimmillaan esikoisen kanssa 39, hän syntyi 3,5-kiloisena. Mulla on kohtu voimakkaasti eteenpäin kallistunut.
sitä ei liene käsikopelol tunne, et ootko ultras käyny? eikö ne siel antunnu painoarvioo..
Ei se välttämättä normaalia isompi ole, jos ei ole viel laskeutunu lantioo/kiinnittynny, ni voi se sf-mitta nousta korkeelle.