G: Minkälainen olisi unelmiesi talo? Kuvaile.
Koko, tyyli, sijainti jne. Olisiko siellä jotain erikoista?
Kommentit (20)
Kattohuoneisto kerrostalosta meren rannalla jossain päin Ranskaa suurehkossa kaupungissa. Kolme makuuhuonetta, iso avokeittiö, paljon vaate- ym. säilytystilaa. Iso terassi merelle päin. Valoisaa, modernia, melko minimalistista, värejä saa olla seinissä ja huonekaluissa, huippuvarusteltu keittiö.
mansardikattoinen huvila jossa on pikkuruutuiset ikkunat, lasikuisti ja leveät lattialankut.
Eirassa. Korkeat huoneet, näköala merelle. Puulattiat. Kaluuni.
Kerrostaloasunto vanhassa talossa Pariisissa, korkeat huoneet ja ikkunat, ranskalaiset parvekkeet, puulattuat, takkoja... Ehkö sellaiset 80-90 neliötä olisi sopiva koko.
ehdottomasti kivitalo! Sijaintina etelä-eurooppa, rauhallinen paikka, kaunis maisema ja puutarhassa uima-allas ja paljon hedelmäpuita.
Huoneita saisi olla 4 makkaria ainakin ja iso keittiö jossa sekä kaasuliesi että puuhella. Sähköt omavaraiset aurinko&tuulienergialla.
mansardikattoinen huvila jossa on pikkuruutuiset ikkunat, lasikuisti ja leveät lattialankut.
Siinä ympärillä vielä ihana puutarha vanhoine omenapuineen ja ruusupuskineen.
Vihreä katto, omenapuita pihalla ja aita ympärillä. Sisällä lankkulattiat, monta takkaa, leivinuuni ja puuhella. Vanhat, alkuperäiset keittiön kaapistot ja lasitettu pieni kuisti.
Kaupungissa, mutta syrjässä. Pihalla kasvimaa.
Voisi se kai olla puinenkin.
Sellainen, johon olisi remontoitu nykymukavuudet, mutta vanhaa kunnioittaen. Kaunis, pieni kaupunkipiha.
Saisi olla Hampurissa, Rotherbaumin, Ottensen tai Winterhuden alueella.
Toinen vaihtoehto voisi olla vanha saaristomökki Turunmaan saaristossa.
Tai voisi se olla huippunykyaikainenkin ok-talo täällä Suomessa. Näkymä merelle.
mun talo on ihan realistinen ja toteutettavissa. tiedän tarpeesta ja kokemuskesta, että pitäs olla
-väh. 5 makuuhuonetta jokainen väh 10 neliötä.
-isohko sauna ja kylppäri,
-miel erikseen 2. kylpyhuone, jossa suuri amme.
-pari suuri kokoista vaatehuonetta.
-leivinuuni ja takka.
-suojaisa sopivan kokoinen piha, joka helppohoitoinen.
-isohko avoimen tyylinen keittiö, jossa tilaa kokkailla, josta näköyhteys olohuoneeseen
-ei ruokailupöytää keittiössä, mutta esim saarreke tms. "aamiaispöytä"
joka olis maalla, sisällä olis omaperäistä, tosi "boheemia", siellä olis hevosmaalauksia ihan älyttömästi ja viherkasveja ja kukkia ihan sikana (no niitä on jo nyt ;)) monta hehtaria tlaa ympärillä ympärillä koska mulla olis hevosia ja mies pääsis metsähommiin. Pihassa olis mieletön puutarha jonka olisin itse tehnyt, sellanen viidakkomainen. Ja sit hedelmäpuita ja marjapuskia ja kasvimaa....
Tää toteutuukin parin vuoden sisällä, ei tosin ehkä ihan yhtä ruusuisena mutta jotain tuonne päin :)
Mä aina vitsailen, että unelmatalo (millaista todellisuudessa ei saa) on tällainen:
omakotitalo järven rannalla keskellä kaupunkia
Huonekorkeus yli 2,5m, avara, ruokailutilasta ikkunat kahteen suuntaan, 4mh + takkahuone + ISO kodinhoitohuone, kylpyhuone ammeella, ISO eteinen ja paljon kaappeja, ISO keittiö, jossa paljon, paljon kaappeja.
max 10km kaupungin keskustasta, lyhyen liittymämatkan päässä moottoritieltä, lähipalvelut kävelymatkan päässä, leikkipuisto isolla mäellä vieressä, umpimetsä tontin takana...
Uimaranta saisi olla myös 2km säteellä.
Talon tyyli olisi English Country-house ja ympärillä Cottage-garden.
- Moderdi (funkkisvaikuttein) kivitalo.
- Olohuone-ruokailutila-keittiö-halli yhtä avaraa tilaa, jossa vähintään kaksi seinää pelkkää ikkunaa kattoon asti. Mielellään vähän korkeampaa tilaa.
- Koko riittäisi 200neliön paikkeilla, kuitenkin 4makuuhuonetta. Riittäisi jos olisi hyvin suunniteltu.
- Erikoisuutena liikuntahalli. Sellainen 50neliötä, osittain 4m korkeaa tilaa:)
- Sijainti järven rannalla kaupungissa tietenkin
jykevä vanha kivitalo Kökarin saarella. Vaikka vanha majakka.
Kelpais myös hyväkuntoinen hirsinen vanha iso huvila samasta paikasta. Omaa kallioista rantaa reilusti ja tietty muutakin tonttia vois olla. Todellinen unelma.
Sisältä laittelisin sit mukavaksi ja mieluisaksi. Kalusteet olis varmaan 1940-1960-lukujen aarteita.
tosin hyviä vaihtoehtoja löytyy etuoveltakin jatkuvasti. Kodinhoitotilat tosin tässäkin liian vaatimattomat mun tarpeisiin.
http://www.etuovi.com/kohde/23817
-Isot ja järkevät kodinhoitotilat
-Paljon säilytystilaa
Painanteeseen 60-luvulla matalin tyylikkäin sokkelein rakennettu, salaojasorat vaihdettu moreeniin rakennusvaiheessa ja nyt tukossa, kaunis nurmikko, väliseinät valun sisästä alkaen, päällystetty kauniilla tapetilla, seinissä höyryntiivein pinta ulkopinnassa, jossa kaunis verhoilu, ei tuuletusta, mutta koristeita, rakennettu soma lisäullakko katon tuuletustilaan, kylpyhuoneen vesieristeet alkuperäiset, kauniit kaakelit.
ulkosauna, jonne kulku talosta lasikäytävää (=viherhuone) pitkin. Siellä mä talvettaisin osan huonekasveista ja viherhuoneessa voisi viilennellä saunan jälkeen.
Sisälle tehtäisiin kylppäri ja vessa. Huoneita olisi 7 (olkkari, 3 makkaria, vierashuone, työhuone-kirjasto ja kuntoiluhuone). Tontti olisi n. 3000-4000 neliötä, koska rakastan puutarhanhoitoa. Saunan pesutilaan ei sitä paskapyttyä laiteta. Yhdessä talossa kaikki, niin ei tarvitse vanhana ja jäykkänä muuttaa ainakaan portaiden takia. Katettu terassi ja lasiveranta. Pari vaatehuonetta.
Kalustaisin sen osin 20-luvun kamoilla ja osin modernilla.
Huoh. Mun mies on täysi poropeukalo, niin että jää unelma saavuttamatta.
Saisi olla vähemmän hometta, enemmän lämpöä, vähemmän vetoa, enemmän neliöitä...